NL50, AA vs overbet turn, shove river

• darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Villain is een 16/15 speler (over maar 87 handen). Hij heeft 17 WTSD en 10 AF (maar de sample size is eigenlijk veel te klein).

Preflop/ flop standaard denk ik
      Op de turn besluit ik te checken aangezien de range waartegen ik valuebet eigenlijk niet zo groot is. Ik verwachtte dat hij met handen met SD value behind zou checken, zijn sterke made hands zou hij natuurlijk wel betten. (AJ, sets...).
      En ik dacht dat als ik de turn checkte en eventueel een bet callde, dan kon ik nog meer value krijgen op de river dan wanneer ik bet, bet, bet speel.

Maar goed, hij besluit meer dan pot te betten en ik wil me eigenlijk wel aan mijn strategie houden en callen. Waarom zou hij zo groot betten met een set bv?

Nou mijn call, die in mijn ogen heel sterk lijkt, besluit hij alsnog te overshoven. Wat doe ik hier best?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      MP1:
      $50.75
      MP2:
      $51.50
      MP3 (Hero):
      $51.75
      CO:
      $19.25
      BU:
      $71.85
      SB:
      $59.45
      BB:
      $79.80
      UTG1:
      $50.00
      UTG2:
      $26.40

Preflop: Hero is MP3 with A, A.
      4 folds, Hero raises to $1.50, CO folds, BU calls $1.50, 2 folds, BB folds.

Flop: ($3.75) J, 9, 2 (2 players)
      Hero bets $2.50, BU calls $2.50.

Turn: ($8.75) 5 (2 players)
      Hero checks, BU bets $12.00, Hero calls $12.00.

River: ($32.75) 3 (2 players)
      Hero checks, BU bets $37.00, [I][COLOR=grey]Hero ???
  • 6 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Wow, de volle 4 views...:)
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      je laat natuurlijk niet veel sterkte zien door op de turn te checken. De vraag is of villain hier in staat is deze move te maken met AJ, TT,88-66

Denk dat ik toch wel call hier. Was wellicht een blockbet hier niet mooi geweest?
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Zie jij hem die move maken met Jx?

IK was eigenlijk ook van plan te downcallen, maar hij toonde zoveel sterkte op de river, nadat ik eigenlijk ook al sterkte had getoond, dat ik hem toch maar respect gaf.

Achteraf denk ik dat as played een blockbet wellicht beter was geweest. Maar ik denk dat ik in deze situatie alsnog een shove om mijn oren had gekregen. Maar das gissen natuurlijk.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      je laat natuurlijk niet veel sterkte zien door op de turn te checken. De vraag is of villain hier in staat is deze move te maken met AJ, TT,88-66

Denk dat ik toch wel call hier. Was wellicht een blockbet hier niet mooi geweest?
      denk dat AJ zeker wel in zn range zit, zie niet in waarom ie t met tienen ofzo zou doen. hetgeen jij rept is nl een marginale hand met sdvalue.

belangrijkere vraag is hoevaak ie hier sets zo speelt, en of ie QK/QTs ook zo kan spelen.

waarschijnlijk zoek ik m op gezien de turncall en 2:1 odds, maar not sure om heel eerlijk te zijn of dat ook goed is.

straightforward spelen tegen unknowns zal vaak overigens gewoon t beste zijn, dus geen turngecheck enzo
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Nee, idd, die turncheck was niet de beste optie. Achteraf gezien denk ik dat een call wel kon...maar volgens mij is dat wel high variance...
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Nee, idd, die turncheck was niet de beste optie. Achteraf gezien denk ik dat een call wel kon...maar volgens mij is dat wel high variance...
      maakt niet uit of t high variance is of niet, je gaat er iig een note op kunnen maken terwijl t nooit superslecht kan zijn qua EV.

sowieso zoek je in cash altijd naar de meest +EV spots, ofwel in de hand zelf ofwel om EV in de toekomst te kunnen genereren :) dus variance mag nooit een excuus zijn