Valuebets op de river

• ThreeNumbers
      ThreeNumbers
      Bronze
      ik speelde een hand op partypoker en k had graag wat feedback gehad op het verloop ervan:

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $27,45
      Hero:
      $57,93

0,25/0,5 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with J:diamond: , T:spade:
      7 folds, SB calls $0,25, Hero checks.

Flop: ($1,00) J:spade: , 9:diamond: , 2:club: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,75, SB raises to $1,50, Hero calls $0,75.

Turn: ($4,00) 9:club: (2 players)
      SB bets $1,5, Hero calls $1,50.

River: ($7,00) 3:spade: (2 players)
      SB checks, Hero bets $2,5, SB calls $2,50.

Final Pot: $12,00

Results follow (highlight to see):
      SB shows (Jh 7s)
      Hero shows two pairs, boeren and negens (Jd Ts)

Hero wins with two pairs, boeren and negens (Jd Ts)

Overigens: op het moment dat de hand werd gespeeld stond de Elephant uit, zo ook ze statistieken.

PS: Kon mijn valuebet op de river hoger zijn?
      Ik valuebette op de river omdat ik na zijn check op de turn, een redelijke read had dat hij een zwakke J zou hebben. Ik dacht ook dat hij JQ op de river nog zou betten.
  • 4 antwoorden
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      preflop zou ik die stomme small blind-limp afstraffen met een raise ( zeker met jt)

verder zou ik river checken, want de spot is erg dun imo, maar ik ben wel wat nitty op de river met valuebets ( daar kan ik nog wel wat leren :f_eek: )
    • ThreeNumbers
      ThreeNumbers
      Bronze
      De manier waarop ik dacht ging als volgt:

er zijn nauwelijks draws mogelijk en er zijn ook geen complete flushes of straights mogelijk op de river.

Met wat zou hij me kunnen check/minraisen op die flop?
      Hij barrelt door op de turn, maar dit is een zeer kleine bet. En aangezien ik de meeste online spelers verwacht van toch zeker meer dan de helft van de pot in te zetten in zo'n situatie mochten ze een setje hebben of 2 paar.

De river checkt hij, waardoor ik hem eigelijk meteen op Jx zette met x =<8.
      vandaar mijn rivervaluebet. Hij is zeer klein, maar dit deed ik zodat ik door Jx handen 100% van de keren wordt gecalld. Een raise verwachte ik totaal niet in deze spot (zou ook enorm vreemd zijn).

Denkt er misschien iemand dat ik deze hand toch anders had moeten spelen en dat ik verkeerd zit met m'n gedachtegang? Laat maar weten, ik sta open voor kritiek.

Ik vind het een redelijk interessante hand omdat het een SB vs BB situatie is en toch een marginale keuze op de river!
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Ik vind de sizing voor een valuebet best ok, als je denkt dat any jack gaat callen.
      Ik ben geen handjudge, maar het lijkt best goed gespeeld.
      Toch kan hij ook best jq,jk en ja zo spelen, want hij kan best angst hebben voor de 9.
      Verder zijn er een aantal straightdraws mogelijk, waardoor check/call nog kan.

Maar, dit is duidelijk een vis, want bijna alle regulars raisen vanaf small blind, of ze folden.
      Ik blijf wel bij het standpunt: isoleer de vis-small blind-limper :f_biggrin:

Verder zou ik dit de volgende keer in het handjudge-forum zetten. Misschien een idee voor de moderator om m te verplaatsen.

En.. welkom op het forum :s_cool:
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Hey ThreeNumbers, goed dat je handen post en hierbij ook je gedachtengangen goed uitlegt. Dit is een goede manier om aan je spel te werken.

Tegen deze vis zou ik preflop ook raisen, vaak pak je de pot direct op en als hij callt is deze hand goed speelbaar in positie. Er zijn wat straatkansen en je kunt er redelijke pairs mee hitten die je goed kunt spelen in positie.

As played is dit redelijk vis afhankelijk, als ik nog niet zoveel weet call ik de flop ook om te kijken wat er op de turn gebeurd. Er zijn vissen die any pair of air als bluf minraisen op de flop of er zijn er die het alleen met de nuts doen. Die laatste betten de turn meestal groot door.

De river kun je waarschijnlijk nog wel valuebetten, al is het redelijk dun. Gezien zijn lage PFR kunnen handen als AJ best nog in zijn range zitten. Maar als we hem een calling range geven van J2s-J6s, J7+ dan halen we ongeveer 48% terwijl we 50% nodig hebben voor een valuebet.

Nu is het lastig om te bepalen of hij nutshanden soms ook zo kan spelen en of hij first in vanuit de SB veel meer handen dan gemiddeld speelt en zijn Jx range dus nog wat groter zou kunnen zijn. Met wat meer reads zou de beslissing hier dus wat duidelijker zijn, nu is er tegen de bovenstaande range weinig verschil tussen een check behind of een valuebet op de river.

Bij gebrek aan verdere reads zou ik ik ervan uitgaan dat hij een nutshand meestal wel doorbet en een hand als AJ en KJ ook wel zelf doorbet zou ik hier op de river ook een valuebet plaatsen van ongeveer halve potgrootte omdat hij dan any Jx gaat callen.