JJ en Q op flop

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Handje 2 -> mijn commentaar: heb maar twee outs in pot die pre was ge3-bet (of weet ik hoe je dat schrijft). Het is maar 10 cent maar doe dit keer 10 en het is al een dollar.

Hij 3-bet pre dus ik ga zelf niet betten maar mag ik deze flop nog callen of kan ik beter gewoon meteen opgeven?

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.10(BB) Replayer
      Hero ($4.75)
      BB ($1.70)
      UTG ($7.97)
      UTG+1 ($2.25)
      UTG+2 ($1.90)
      MP1 ($2.49)
      MP2 ($6.04)
      MP3 ($3.97)
      CO ($5.07)
      BTN ($7.29)

CO posts $0.10
      CO posts $0.05

Dealt to Hero J:heart: J:diamond:

UTG calls $0.10, fold, fold, fold, fold, fold, CO checks, fold, Hero raises to $0.20, fold, UTG raises to $0.30, fold, Hero calls $0.10

FLOP ($0.85) 3:diamond: Q:spade: 6:spade:

Hero checks, UTG bets $0.10, Hero calls $0.10

TURN ($1.05) 3:diamond: Q:spade: 6:spade: K:spade:

Hero checks, UTG bets $0.20, Hero folds
  • 3 antwoorden
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Wat is zijn range? Waarvoor call je de flop dus?

Wat waren zijn stats? Limp/3bet preflop zie ik eigenlijk niet zo veel.

Is verder geen leuk board, dus ik kan me wel vinden in de fold op de turn. Tenzij er reden is om aan te nemen dat hij kan limp/3betten met een wijde range.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Nou ik weet dus niet precies wat een limp/3-bet range van unknown echt voorstelt op deze limieten. Ik geloof dat het vaak gedaan wordt met QQ+, AK, maar slechte spelers kunnen het ook met hele rare handen doen: daarom zijn reads/stats van de speler hier erg belangrijk voor de postflop beslissingen.

De flop call ik sowieso, omdat je in ieder geval nog tegen AK voor ligt en ik tegen onbekende spelers met zo'n rare preflop limp/3bet line op deze limieten sowieso liever een meer SD-bound line aanneem.

De turn is echter een erg slechte kaart. Er liggen nu 3 op het board en de K is ook slecht, aangezien je tegen een premium range nu altijd verliest. Hierom vind ik een tighte fold hier wel prima. Om down te callen zou je 2/9 keer goed moeten zijn en ik denk niet dat je dat nu nog haalt.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Moest even spitten voor de hand zijn stats over 153 handen zijn:
      VPIP 26
      PFR 6
      3-bet 1.9
      WTSD 33
      AF 0.7

Kortom een speler die veel limpt en weinig agressie toont en dus neigt het sterk naar een fold zoals ik op turn ook heb gedaan :s_biggrin: . Maar toen had ik deze stats denk ik nog niet was nog redelijk vroeg in sessie.