T5s FD op flop

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Handje 3 -> mijn commentaar: zal hier vaak tegen of K of Q zitten op river al dan niet sterk.

Maar als ik hem zo terugzie had ik sowieso flop beter kunnen betten lijkt me. Ik check veel te vaak met FD terwijl ik donders goed weet dat ik met 8 outs+ gewoon agressie moet tonen en dat zal in deze situatie niks anders zijn toch?

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($1.80)
      Hero ($3.26)
      UTG ($3.96)
      UTG+1 ($7.01)
      UTG+2 ($2.15)
      MP1 ($4.38)
      MP2 ($4.18)
      CO ($3.03)
      BTN ($1.30)

Dealt to Hero 5:spade: T:spade:

fold, UTG+1 calls $0.10, fold, fold, fold, CO calls $0.10, fold, fold, Hero checks

FLOP ($0.35) K:club: Q:spade: 8:spade:

Hero checks, UTG+1 checks, CO checks

TURN ($0.35) K:club: Q:spade: 8:spade: 7:club:

Hero checks, UTG+1 bets $0.20, CO folds, Hero calls $0.20

RIVER ($0.75) K:club: Q:spade: 8:spade: 7:club: T:heart:

Hero checks, UTG+1 bets $0.20, Hero calls $0.20
  • 4 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou wel ergens betten ja, waarschijnlijk de flop. Als je de pot oppakt is het goed, als je gecalled wordt heb je nog altijd outs en kan je tegenstander ook nog later in de hand folden.

Wanneer je op deze manier speelt moet je zelfs de turn folden omdat je maar 9/46 keren op de river hit en je dus ~5 bets moet winnen om de call profitabel te maken. Er zitten nu 2.75BB in de pot dus moet je minstens 2.25BB implied odds hebben op de river wat je zeker niet haalt.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Oeps rekenfoutje, je moet 1 op 5x winnen dus moet je 4 bets terugwinnen en moet je 1.25BB implied odds hebben. Dit is al wat closer maar denk dat het nog steeds wel een fold is omdat je pair outs reverse implied odds hebben en je OOP zit.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Is zeker iets waar ik op ga laten de komende dagen. Zoals ik al zeg ik check te vaak met FD terwijl betten volgens artikelen veel beter is.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Yup ik bet de flop meestal ook meteen. Anders bet ik de turn zeker nu iedereen de flop checked.

As played moet je de turn folden, omdat je niet voor je outs kan callen zoals Yoghi al duidelijk heeft gemaakt.