NL10 66 Max value uit set?

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      MP1 = 10/6/94

PF: Ik call met 66 voor set value

F: Ik heb positie, dus ik call de c-bet om hem niet af te schrikken.

T: Het board wordt wel een beetje drawy nu. Hoewel MP1 best tight is en ik hem eerder op hoge kaarten zet, is een 77 of zo niet uitgesloten.
      Moet ik hier gewoon callen of raisen?

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
      OnGame
      8 Players
      MHand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($4.90)
      UTG+1 ($9.90)
      MP1 ($10.72)
      Hero (MP2) ($9.80)
      CO ($6.64)
      BTN ($7.63)
      SB ($5.94)
      BB ($8.76)

Pre-Flop: ($0.15, 8 players) Hero is MP2 6 :diamond: 6 :spade:
      2 folds, MP1 raises to $0.40, Hero calls $0.40, 4 folds

Flop: 8 :diamond: 2 :spade: 6 :heart: ($0.95, 2 players)
      MP1 bets $0.60, Hero calls $0.60

Turn: 9 :club: ($2.15, 2 players)
      MP1 bets $1.50
  • 3 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Stel je called. Dan is de pot voor de river $5.15 met $7.5 behind. Als villain dan checked krijg je het niet allin. Daarnaast geef je, zoals je terecht zelf al zegt, villain de kans een betere hand te hitten. Dus raise.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Villain heeft inderdaad een erg tighte range die vaak overpairs bevatten en je wilt zijn stack erin. Om daarin te slagen kan je ofwel hier callen en hopen dat hij op de river weer valuebet ofwel hier al raisen en hopen dat overpairs callen.

Het is dus wel villainafhankelijk vind ik. Het board vind ik niet zo gevaarlijk omdat enkel 88 en 99 je beat hebben en 77 niet zoooveel equity heeft. En dit is natuurlijk geen groot deel tov de rest van zijn PP's.
      Als hij overpairs en 77's niet weglegt op een raise dan raise je best. Als je weet dat hij het wel fold dan call ik gewoon.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Je denkpatroon moet hier echt nooit gaan naar 'hoe zou ik beat kunnen zijn?' maar enkel naar 'hoe krijg ik zoveel mogelijk geld in de pot'.
      Dit board is echt langs geen kanten drawy t.O.v zijn range.
      Enige wat je moet beschouwen is de kans dat je zijn stack ai krijgt , en als je niet raised op de turn lukt dat al nooit.
      Verder kan er op de river een scarecard komen voor hem (5,7,T,overcard op zijn PP) en kan hij alsnog gaan folden.
      Hier dus raisen is prima;)