Ekster Eddy Loert naar Goud

• MagpieManny
      MagpieManny
      Bronze
      Okey, ik begin deze thread al met iets raars.. mezelf Ekster Eddy noemen ipv Magpie Manny... Maar ik denk dat er best wat mensen zijn die niet weten dat een Magpie een Ekster is.. dus vandaar. (Voor sommige alweer wat geleerd!)

Nou, de bedoeling van dit alles id om je resultaten een beetje bij te houden denk, en mensen wat leesvoer te verschaffen. Mijn eerste post wordt helaas een mager Bouillontje, kip ofzo. Je weet wel, meuk die je drinkt als je echt ziek ben.

Ik ben hier begonnen door een of andere gast op stars, die een terechte all-in van mij callde. Het was een cashgame, ik had AK en had mij aas gehit. Ik zette hem op een pocket pair lager dan het mijne vanwege zijn lage VPI… Ik had aan de tafel niet te veel handen gekregen maar er zaten een paar zoetsappige bij waarmee ik dus rustig raisde. Ik hou niet zo van callen, daarom vind ik de SSS ook zo mooi ;) hoef ik nooit te callen. Ik yesde toen ik zijn kaarten zag. AQ… beter kon eigenlijk niet. 3 outs, dit had ik in de pocket. Sommige mensen hebben Stars al de bijna gegeven Riverstars… en dit gebeurde ofcourse ook bij mij. Ik tierend achter mijn computer, ff typen Common!... Altijd ff fijn. Ik ben van de Counter Strike generatie, deze typte wel ergere dingen dan dat. Vlak daarna las ik het rotte word “Deserved”. Wat nou verdient!? Verdiende ik die suckout? So Sick, om een van de high-stakes poker knaapies te quoten.

Mijn vingers schoten meteen naar het toetsenboord: “Deserved? What the hell. Why did you call an all-in (we waren beide deep-stacked) after a good raise pre-flop with the measly AQ?” Zijn antwoordt sloeg meteen in. “You’ve raised too many times, I put you on Ax, so my Q could’ve been a good kicker.”

Verdomd, hij had gelijk. Ik was bezig al seen maniak. Ik had een VPI of VP$ iets van ongeveer 0.3~0.4 … ik zou mijzelf ook gecalled hebben en geen enkel respect tonen.

Toen begon die kerel nog te kijken naar hoeveel tafels ik speelde etc etc. We raakte beetje aan de praat. Grappig, hoe ik best kan praten met de mensen op wie ik boos was ;) Hij raade me Pokerstrategy.com aan om een goed naar SSS te kijken. Ik denk dat zijn bedoeling was om mij wat tighter te krijgen in cashgames. Of in ieder geval te verklaren waarom hij callde. Hij gaf niet eens zijn URL zodat ik cash voor hem kon maken. Jammer voor hem.

Ik wil hem nog steeds bedanken, ik ga iig vooruit vergeleken met daarvoor. Spijtig genoeg weet ik zijn nick op stars niet meer.

Duss.. quiz gedaan en 50$ in de pocket Hup en spelen maar.

BAHHHHH wat is Titan een *** room zeg, dacht ik meteen toen ik het zag. Het ging te snel, de lobby was troep. Bagger. Na even wat Experimenteren met de SSS had ik hem al snel door en begon flink te multitabelen. 16 stuks, als ik ze eenmaal open had. Bijna geen fouten gemaakt. En na een zeker tijd alles volgens het SSS boekje gedaan. Maar de rooie cijfers bleven daar. Jammerlijk. AA werden niet gecalled. En wanneer wel kreeg ik dikke suckouts. Ik was het zat. Niet zo’n klein beetje ook. Te veel SSS of iig cheap bastards die spelen op Titan. Bedoel, wie kent die iPoker skin daan van iets? Enige waar je wat van ziet is eingelijk Everest, Party Poker, Pokerstars en Full-tilt. Ik heb op Titan nog wat toernooitjes gedaan, globaal afgesloten met winst. Mijn vriendjes hadden eindelijk 75$ voor mij bij elkaar gespeeld.

Ik was eindelijk vrij van Titan. Ik wilde wat beters. Wat robuuster. FTP, dat moest het worden. Het zag en voelde een beetje als PS, zag ik bij een huisgenoot.

Vrolijk heb ik daar nu mijn geld heen geloodst voor die 100$ bonus.

Wat een vervelende site! Dat is wat ik er tot nu toe van denk. Mist een goeie table filter. En dat is eigenlijk het enige. Waarom vind ik hem eigenlijk zo vervelend?

Auto-rebuy! WHoopie…. Dat scheelt een hoop administratie voor mijn SSS.

Ik laat snel weten hoe die verder gaat ;)
  • 8 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Rooms zullen altijd een ene speler beter liggen dan de andere, de ene speler vind de hele Titan software wel leuk de andere niet.
      Ikzelf begon Mansion: Klote software,veel fish.
      Dan titan: Daar kwamen voor mij de rivers en mijn downswing
      Nu stars: Upswing, de rivers komen wel voor maar niet zo talrijk.

ja niemand kan het uitleggen hoe spelers de ene room beter vinden dan de andere juist op het leggen van de kaarten.
      Binnen een jaar of 5 kan alles misschien slecht beginnen vallen op stars voor mij en valt alles goed op titan. Wie weet.

De gedachte moet nog altijd zijn: Het is poker, en als je geen foute beslissing hebt hetmaakt is het door de kaarten die komen op de turn of de river die komen en niet door jouw beslissing.

Dus maak goede beslissingen en denk daaraan niet aan de kaarten, denk aan je spel en niet aan $. Die $ komen er wel automatisch bij :D

grtz elrio
    • MagpieManny
      MagpieManny
      Bronze
      Titan was best okee, zeker weten. En kende iPoker al van de CDpoker skin.

Ik vond alleen shit dat ik aan tafel zat met minstens 4 Short Stacks..

Ik zou nu nog graag een Table Opener zien te fixen. Gewoon standaard 16 tafels open zonder problemen. Kond dit maar ;)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Goed dat je een blog start!

Hier kan je een heel goed artikel over het spelen tegen andere Shortstackers vinden. Gelukkig zijn de meesten nog niet zo goed, dus daar heb je wel een edge op!

Veel succes,
      Leo
    • MagpieManny
      MagpieManny
      Bronze
      Zo gisteren lekker wezen tappen in de time-out... en werd vanmiddag dus pas wakker. Lekker gaan pokeren terwijl mijn vriendin vals mee zingt met singing-bee. (yeah I know)

Vrolijk gaat mijn muisje richting Full Tilt en start hem op. Start mijn table selector op en kijk nog ff op 2+2 forum voor een leuk scrippie waarmee ik mijn tafels snel kan verplaatsen als ik ze stack.

100$ had ik gestoord, dus die wilde ik vrij spelen. Ik kan maar 8 tafels doen want FTP capt het ofzo. Had gisteren al een mailtje gestuurd om dit te verhelpen.

Okey, tijd om bonussen vrij te spelen. Gaat allemaal wel ok. zoals gewoon is bij mijn sss spel. (Dit betekent dus minimale wins tot verlies..) Ik wil eigenlijk de bonus vrij spelen zonder al te veel risico en met SSS gaat dit normaal wel goed.

Ik had de eerste increment snel binnen. 10$ erbij, stond dus op 114... en toen hitte de shit de fence. Ik won goeie 3-way potten, met sterke handen. Maar ik ben zo vaak genaaid geweest had ik 20$ in naar beneden schoot. Sta nu op een lousy 91,-

Ik weet het, ik weet het. Variance. Na een lange tijd zou ik moeten winnen. Maar ik wordt me toch een partijtje misbruikt. Ongelofelijk veel calls die meteen hitten. Mensen die 2$ preflop callen met 10-9 (ik had AK) en dan je 10 hitten (zat nog een derde bij met AQ). De outs willen ook niet vallen, het zit niet mee. Bah, Bah en nog eens bah. Of gewoon KAK. Misschien maar weer SNG's spelen of iets dergelijks, of BSS.

Ik denk dat BSS misschien niet iets voor mij is. Ik moet dan naar beneden met blinds en ben bang dat ik snel niet serieus meer speel. Dus eerst ff bankroll vergroten.

Hopelijk worden de 16 tafels snel gecleared zodat ik ff door kan pushen en de variance kan beaten.

Straks nog ff de danspartij voorberieden voor september. Heb ik weer een Kloosterdans. Iemand nog een id voor blinddoek structuren? Eerste keer was ie te langzaam, de tweede keer te snel. En wat voor format is het leukst met een mannetje of 40 ;) Freeze-out?

Zo, eten is zo klaar.. ff lekker spaggeti hachen. Das beter dan kipkorns om half 7 soggens ;)
    • MagpieManny
      MagpieManny
      Bronze
      Na gisteren had ik wel weer zin in een beetje poker. Nog steeds de missie om winst te maken met SSS.

Volgens mij is dit voor mij onmogelijk!

Ik heb nu 2812 handen gespeeld en volgens PT 21,55$ verloren en volgens de Cashier -22,85$ ergens is iets fout gegaan denk.

Het enige waarom ik nog soort van quitte speel is door de bonus die ik vrij speel. heb nu al 20$ vrij gespeeld.

Wat is dit voor waanzin! Ik verloor gisteren rond de 20$ en nu na een sessie van 700 handjes weer 5,39$...

Wat is er mis met mij! Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Speel behoorlijk tight, maar ik wordt gewoon dood gemaakt door anderen. Zelf speel ik niet zo los, maar andersom gebeurt het ook.

AK of AQ tegen AA en dan hit ik een straight. Maar het gebeurt mij dan ook weer: AK tegen K7 komt er 3456 op het board te liggen. :| Het is gewoon ongelofelijk zuur. Ik blijf het nog ff doen om de bonus vrij te spelen en dan maar SNG's ofzow.

BAH!

Ik zal later nog wel ff wat handjes posten van gisteren en vandaag.
    • oisterwijk1
      oisterwijk1
      Bronze
      Volhouden maggie het is zeker niet onmogelijk om winst te maken met sss,sterker nog als je sss blijft spelen win je op den duur gegarandeerd.
      Iedereen heeft tijden dat de sss niet werkt,maar de kaarten gaan een keer jou kant op vallen
    • MagpieManny
      MagpieManny
      Bronze
      Zo, maandag avond onze vertrouwelijke dansavond hier in het klooster. (Ik woon in een oud klooster in eindhoven ;) )

Normaal gaan we altijd met de mensen die er zijn pokeren minstens een mannetje of 6 soms zelfs 10. Ik had er weer zin in. Het is redelijk los en vooral voor de gezelligheid. Dit keer hadden 2 heren al een andere plan, ze gingen de stad in om ff gezellig mee te feesten met de intro. Ik had graag mee gegaan, maar mijn darmen zijn niet bestand tegen tegen alcohol gebruik. Dus of ik zuip hard, of zuip niet. Ik besloot dus daarom later deze week de goede vrind Pilsje op te zoeken.

Nu was er nog een huisgenoot die wel zin had om een kaartje te leggen. Jammer genoeg is pokeren met z'n tweeën niet zo heel leuk. We gingen dus samen maar in onze keuken/woonkamer zitten online pokeren. Hij op everest, ik op full tilt. Hij wacht momenteel nog op zijn 50$ van PS maar had een bankroll op everest.

Vrolijk opgestart gingen we maar aan de gang. Lekker tieren als we weer een bad-beat krijgen en joelen als we ze mee hadden. Eenmaal opgestart gingen mijn 16 tafels goed.

Ik gebruik een auto-opener wat mijn frustraties goed afneemt. Ik kan best multitabelen maar niet dat ge-open erbij doen.

Ik heb die sessie mijn verlies van -2x.xx$ terug gebracht naar 3.30$. Het ging nog wel lekker maar kregen toen een belletje van onze dronken huisgenoten dat ze toch ff kwamen kaarten.

Zo gezegt zo gedaan. 15min later stonden ze in de keuken. We pakte mijn zelfgebouwde pokertafel -die er best goed uitzag voor ze in het klooster werd gezet. Ach, een nieuw leertje over de armleuningen en een mooi niet filtje over de playzone en hijs weer als nieuw. Het filt heb ik al, mooi met de suits er op.-

Mij huisgenootjes hadden nog 1 iemand meegenomen. We zaten uiteindelijk met zijn 6en aan tafel. Mijn online-poker maatje, mijn vriendin, de twee andere huisgenoten, hun vriend en ik.

Ik zag meteen al dat ik tight moest spelen. Dronken mensen vuren graag. Ik pakte een paar potjes, maar werd daarna rustig leeg gezogen. Ik hitte niets. Het beste wat ik die avond gezien had was JJ en daarna AJ. Jammer. Mijn boeren werden niet gecalled en mijn AJ werd preflop all-in gezet. Ik zag weinig reden om mijn volledige stak in te zetten.

Dus toen mijn stack immelds zo geslonken was besloot ik wat te gaan spelen ala Daniel Negrenaue (of hoe je het ook schrijft). Het eerste handje dat ik zo mee ging schoot ik niets mee op. De tweede was 68s en ik hitte 2 pair op de flop. Ik raisde, werd gereraised en ik ging all-in. Ik zag een AJ tegen me met een J op de flop. Ik reed de turn en de river rustig uit. Goed. Eindelijk wat terug verdient. Nog steeds niet bij mijn begin stack. Overigens werden voor mij stacks vrolijk uitgewisseld, maar ik kreeg geen hand om me in de wervelstorm te mengen. Mijn online poker vrind Niels kon rustig potten oppakken en verdubbelde zijn stack zonder veel moeitje. Mijn vriendin was nog veel vervelender, en zoals altijd bespeelde ze dronken brein met finesse en verdrievoudigde ze met gemakt. Ahhh hoe vervelend.

Met een 5,- buy-in had ik 0,30 gemaakt. Ach jah, het was iig gezellig.

Dus, nu straks weer lekker full tilt SSS. Ik wil gewoon geld verdienen met de strategy. Het moet lukken!
    • MagpieManny
      MagpieManny
      Bronze
      140,10$ eindelijk in de groen!