BIG 8.80, early middle stage, to fold or not to fold

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Paar handen later krijg ik weer AA. Nog weinig gezien van villain.

UTG2:
      6124
      UTG3:
      12124
      MP1:
      13636
      Hero:
      8950
      MP3:
      23901
      CO:
      4546
      BU:
      2295
      SB:
      24704
      BB:
      5019

SnG-MTT $ 8.80 (4178 Players)
      200/400 No-Limit Hold'em, Ante 50 (9 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105.40920.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is MP2 with A :heart: , A :spade:
      3 fold,
      Hero raises 500 to 900, MP3 calls, 4 fold

Flop: (2850) J :diamond: , 5 :heart: , 4 :heart: (2 Players)
      Hero bets 1000, MP3 calls

Turn: (4850) T :heart: (2 Players)
      Hero checks, MP3 checks

River: (4850) 4 :club: (2 Players)
      Hero bets 2000,
      MP3 raises 5200 to 7200

Hero ?
  • 11 antwoorden
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik zou de flop groter betten voor value.
      De turn gewoon doorbetten voor value. Je hoeft helemaal niet zo bang te zijn van de flush, zeker niet met je backdoornutflushdraw.

De river kan je eventueel nog een check/call overwegen.
      Zo loop je niet tegen een raise aan en geef je hem nog de kans om te bluffen.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Hoi Elias, ik had m'n gedachtenkronkels erbij moeten zetten waarom ik deze lijn koos, sorry daarvoor.

Komt ie alsnog.

Mijn doel van deze hand is om te spelen voor stacks.

Preflop.
      Als villain mijn preflop raise callt, geef ik 'm een wijde range. Alles van 22 tm TT, suited connectors, A8 tm AJ, KJ en KQ.

Flop.
      Op de flop bet ik klein voor drie redenen. De eerste is dat ik villain in de hand wil houden en zelf A:heart: heb dus hij geen nut flush draw kan hebben. De tweede is dat villain de flop niet heel hard heeft gehit dus dat ie een grotere bet niet zal callen; ik wil dat gutshots, open enders zonder flush draw, gehitte pairs met weak kicker, pocket pairs, etc meegaan naar de turn. En de derde reden is dat als ik de flop iets van 1.800 bet op de turn nog een pot sized bet over heb en niet verwacht dat hij deze zal callen.

Turn.
      Na de call op de flop heeft villain nog steeds een wijde range. De harten tien op de turn check ik zodat ik bij een bet van villain all in kan gaan. Ik verwacht daar fold equity te hebben van two pairs, kleine flushes en draws omdat ik zelf de harten aas heb. Mocht ie met wat dan ook callen loop ik of voor of heb ik nog de nut flush draw als backup.
      Overigens zou ik de turn ook checken als ik zelf A:heart: met nog een :heart: zou hebben gehad. Check-callen is ook een mogelijkheid maar dan zie ik villain niet meer een riverbet callen.

River.
      Helaas checkt villain behind op de turn en op de river valt een kaart die het board pairt. Omdat 45s, 44, 55 en TT na de call op de flop en check op de turn in zijn range zit, besluit ik een valuebet te maken en op elke shove te folden. Ik verwacht namelijk dat ie dat alleen doet met een fh of quads (het zijn slechts 9 combo's maar ik zie 'm dat niet doen met iets anders of als complete bluff).
      Ik besloot bewust niet te check-callen omdat ik een grote bet van villain niet ga callen om dezelfde reden als ik in de vorige zin schrijf en met een bet betere handen zoals two pair en flushes kan laten folden.

Conclusie.
      Altijd handig om je eigen gedachtengang op papier te zetten. Achteraf had ik wellicht beter bet flop, bet turn kunnen spelen en het mezelf niet zo moeilijk moeten maken :) Maar ik probeer altijd zo veel mogelijk value uit een hand te halen en dacht/denk dat dit daarvoor de beste lijn was.
    • Samwise90
      Samwise90
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillGatesIII

No shit sherlock ;)
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Samwise90

No shit sherlock ;)
      lol :f_biggrin:
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Hmmm

Je wil spelen voor stacks maar op de turn wil je je hand wel in een bluff veranderen. Dat is nergens voor nodig omdat je nog steeds een heel sterke hand hebt daar.

Ik kan je flop redenering wel wat volgen maar ik zou nog steeds groter betten.
      Akkoord dat je nu wat zwakkere draws erin lokt maar je geeft er ze nu nog goeie odds voor.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      ik barrel door op de turn, en as played check call de river
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      ik barrel door op de turn, en as played check call de river
      raise/fold river is ook niet slecht denk ik trouwens
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      vind bet folden wat beter dan check callen hier.
      we krijgen nog best veel value van handen. Terwijl er weinig handen zitten die river gaan bluffen behalve straight draws.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Hmmm

Je wil spelen voor stacks maar op de turn wil je je hand wel in een bluff veranderen. Dat is nergens voor nodig omdat je nog steeds een heel sterke hand hebt daar.
      Dit is een interessant punt. Is het eigenlijk mogelijk dat je met een hand zowel value kan halen uit calls van mindere handen als betere handen kan laten folden?

Is deze hand daar een voorbeeld van? Je weet dat villain de nut flush niet heeft dus er is een kans dat je flushes en straights laat folden. Aan de andere kant krijg je wellicht calls van top pairs en (combo-)draws.

Of sla ik nu door en ben ik de PLO theorie te veel op Hold'em aan het toepassen? :s_biggrin:

En wat betreft de river as played. Ik denk dat bet-folden beter is dan check-callen om de reden die vietlam aangeeft. Er zitten bijna geen bluffs meer in villain's range en je kan value krijgen van slechtere handen.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      ps. Elias, wil jij of een van de andere pb'ers een hand van me in het $55+ forum beoordelen?
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Hmmm

Dit is een interessant punt. Is het eigenlijk mogelijk dat je met een hand zowel value kan halen uit calls van mindere handen als betere handen kan laten folden?

Is deze hand daar een voorbeeld van? Je weet dat villain de nut flush niet heeft dus er is een kans dat je flushes en straights laat folden. Aan de andere kant krijg je wellicht calls van top pairs en (combo-)draws.

Of sla ik nu door en ben ik de PLO theorie te veel op Hold'em aan het toepassen? :s_biggrin:

En wat betreft de river as played. Ik denk dat bet-folden beter is dan check-callen om de reden die vietlam aangeeft. Er zitten bijna geen bluffs meer in villain's range en je kan value krijgen van slechtere handen.

Ja dit kan prima.
      Vooral op de low stakes.

Dit omdat spelers vrij extreem spelen. Ofwel zijn ze heel nitty ofwel veel te loose. Dus je kan prima een hand shoven en denken. Ofwel fold hij teveel en is het profitable voor fold equity ofwel callt hij zoveel dat ik er value uit haal.

Echter denken dat eenzelfde speler een flush gaat folden maar wel TP handen gaat callen kan volgens mij gewoon niet.
      Ik vind het hier hoedanook beter om voor value te blijven gaan.