NL2 BSS: AA Turnplay

• KingConnors
      KingConnors
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      BU:
      $3.05
      SB:
      $0.81
      BB:
      $2.60
      UTG1:
      $2.00
      UTG2:
      $1.40
      MP1:
      $2.88
      MP2:
      $4.97
      MP3:
      $0.80
      CO (Hero):
      $1.86

Preflop: Hero is CO with A, A.
      UTG1 folds, UTG2 calls $0.02, 3 folds, Hero raises to $0.10, 3 folds, UTG2 calls $0.08.

Flop: ($0.23) 9, 4, A (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $0.10, UTG2 calls $0.10.

Turn: ($0.43) 2 (2 players)
      UTG2 checks, Hero checks.

River: ($0.43) J (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $0.20, [I][COLOR=grey]
      UTG2 folds[/COLOR][/I], Hero gets uncalled bet back.Final Pot: $0.43.

Het kan zijn dat het format nog niet helemaal klopt, dit is namelijk de eerst hand die ik hier post. Als extra info kan ik meegeven dat ik volgens de pokerstrategy strategie BSS voor beginners speel en dus redelijk Tight Aggresive speel.

Mijn gedachten gang post flop:
      Ik bed op de flop om mijn hand te protecten met 2 diamonds. Ik neem vervolgens het standpunt dat als ik hier gecalled word het kan zijn met een flush draw. Op de turn komt een diamond en ik ga voor pot control door te checken met in gedachten de river te callen op vrijwel elke bet. Vervolgens word er op de river gechecked wat mij doet vermoeden dat hij waarschijnlijk toch zijn flush niet heeft gedrawd dus ik bet uit voor value.

Ik zou graag willen weten of ik hier beter ook de turn had kunnen betten voor value of dat mijn gedachten gang enigzins correct is.

Als het formaat waarin dit geschreven is ook niet helemaal netjes is hoor ik dat ook graag.

Bij voorbaat dank
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hey KingConnors,
      welkom op het forum! Blijf vooral handen posten, je zal er veel van leren ;) .

Nu over de hand.

Preflop is goed gedaan, dat heb je goed geleerd uit de artikels wss :D . 4bb + 1 per limper is een mooie sizing.

Je flopt de ultieme nuts. Hier ga je zeker niet slowplayen omdat je het geld erin wil. Ook wil je protecten tegen mogelijke Flushdraws. Je wilt de pot goed opbouwen en flushes geen goede odds geven (dus bet je zowiezo meer dan 1/2 pot). Ik zou hier 16cent ongeveer betten.

De turn moet je zeker betten. Met jouw monsterhand wil je zoveel mogelijk geld naar het midden. Omdat er een 3e flushkaart ligt en hij callde de flop wilt het nog helemaal niet zeggen dat hij een flush heeft. Hij kan evengoed Ax hebben of any pocket, of een lagere set...
      Je wilt gewoon zoveel mogelijk value + je moet protecten tegen een mogelijke 4e diamond. Bet dus 3/4 pot ofzo.

As played ga je op de river natuurlijk betten. Als hij zoveel zwakte heeft getoond en er niet veel kans is dat hij een A heeft zou ik hier ook idd 1/2 pot betten. Maar door te kleine sizing op de flop en een check op de turn is de pot spijtig genoeg veel kleiner dan hij hoort te zijn :) .
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hey KingConnors, welkom op het handjudgingforum!

Farmarchist heeft alles gezegd wat er te zeggen valt over deze hand. Ik sluit me helemaal aan bij zijn verhaal, lees het goed door want er staat veel belangrijke informatie in. :)

Één tip: probeer in "ranges" te denken. Natuurlijk kan villain hier een flush hebben op de turn, maar zoals Farma zegt kan hij net zo goed een Ax-hand, een lagere set of een pairtje hebben. Wees dus niet bang dat je tegenstander hier altijd de flush heeft, want zelfs tegen een flush heb je nog outs (door het board dat paired) en tegen alle andere handen die je wel beat mis je nu erg veel value.

Verder is het formaat prima zo. Het is altijd fijn voor een beoordelaar om iemands gedachtegang erbij te hebben, zo kunnen we makkelijker erachter komen waar het goed of fout gaat. Ga zo door! :s_cool: