$1,50 18mans 92o shove

• MrGentlenam
      MrGentlenam
      Bronze
      Hallo iedereen,

Ik ben pas begonnen met het spelen van sng's. Ik heb vandaag een aantal 18 mans sng's gespeeld waaronder deze. Bij deze hand begon ik naderhand wel te twijfelen of dit wel de goede keuze was. Had ik hier beter kunnen folden? Welke ranges zou ik hier moeten shoven? Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.

PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, $400/$800 Blinds $50 Ante (3 handed)

Button ($8750)
      Hero (SB) ($14010)
      BB ($4240)

Hero's M: 10.38

Preflop: Hero is SB with 9 :club: , 2 :diamond:
      1 fold, Hero bets $13960 (All-In), BB calls $3390 (All-In)

Flop: ($8530) 6 :spade: , 4 :diamond: , 5 :heart: (2 players, 2 all-in)

Turn: ($8530) 10 :spade: (2 players, 2 all-in)

River: ($8530) A :diamond: (2 players, 2 all-in)

Total pot: $8530
      Main pot: $8530 between Hero and BB, won by BB

Results:
      Hero had 9 :club: , 2 :diamond: (high card, Ace). BB had J :spade: , K :heart: (high card, Ace). Outcome: BB won $8530
  • 9 antwoorden
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Hee MrGentlenam goed dat je handjes aan het posten bent.

Dit is voor mij een duidelijke push(er komt zelfs een filmpje aan waar ik veel van dit soort spots behandel).

Je bent zelf bigstack en je kan veel oppakken pre 1350. Ik zou hier atc pushen aangezien de bb vrij wijd zou moeten callen. Vaak doen spelers dat in deze situatie niet zeker op de $1.5s.

Ik heb het handje even in nash ingevuld zelfs als villain 46% called blijft het een push. Denk je daadwerkelijk dat hij dat zou callen? Zoja dan blijft het nog steeds een atc spot omdat je zoveel kan oppakken. Zo nee dan is je push nog meer +$EV.

Wp jammer dat die nu(toprange heeft imo want eigenlijk zou die K2o nog moeten callen).
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Mrgentlenam,

Welkom op het forum, en dan met name het handjudgegedeelte!

Dit is inderdaad een spot die hier 'atc' (any two cards) genoemd wordt. Dit betekent dat het niet uitmaakt wat je hebt, je gaat sowieso all in.

De enige manier waarop je all in hier slecht kan worden, is als je tegenstander ook met any two called. Je zult immers niet vaak zien dat villain met bijvoorbeeld de beste 80% van de mogelijke handen callen, dan zouden ze immers 32o moeten folden, en 10 3o moeten callen, en dat is een beetje onlogisch.

Hier heb je vrijwel altijd nog wel folding equity (er is dus goede kans dat je tegenstander nog zal folden) en dan is de push zeker winstgevend (zoals chaserr ook al aangeeft, is dat wat je met nash icm kunt berekenen.

NH. Goed gespeeld. De uitslag is vervelend, maar is irrelevant t.a.v. de vraag of de hand goed gespeeld is.
    • MrGentlenam
      MrGentlenam
      Bronze
      bedankt voor de reacties!

Ik vond het ook wel een goede push alleen begon te twijfelen omdat villain daarna weer een redelijke stack had en weer terug kon komen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door MrGentlenam
      bedankt voor de reacties!

Ik vond het ook wel een goede push alleen begon te twijfelen omdat villain daarna weer een redelijke stack had en weer terug kon komen.
      Dit is een resultaat (villain komt terug). Resultaten zijn niet relevant t.a.v. hoe de hand gespeeld is. Villain had hier ook makkelijk T2 of J5 kunnen hebben en kunnen folden, waardoor het heel anders zou zijn gelopen. Het is belangrijk je hier min of meer voor te proberen af te sluiten, zodat je puur gefocused bent op hoe je de hand speelt.
    • topdammer
      topdammer
      Bronze
      Beste handbeoordelaar,

Ik ben het eigenlijk niet helemaal eens met deze hand.
      Op de eerste plaats denk ik dat de BB hier enorm wijd zal callen niet alleen omdat hij nog maar minder dan 5BB heeft maar vooral om het feit dat hij enorm achter staat op de 2de die meer dan 10BB heeft.
      als het een vis is: o ik sta wel heel erg ver achter/derde en de blinds zijn hoog ik moet toch verdubbelen om 2de te kunnen worden. (en miss wel o het is toch maar 1.50 en ik heb toch al wat gewonnen call)
      als het geen vis is: O hij shove hier (bijna) atc dus ik krijg goede odds met zulke hoge blinds om bijna atc te callen+ een foldenwar met de 2de heeft weinig zin omdat ik zoveel achter sta.

wat zijn de gevolgen van een shove:

villian fold: je stack gaat van 14010 naar 14910 je stond ruim 1ste en staat nog steeds ruim 1ste. Ik denk dat dit rond de 20% zal gebeuren. zie hierboven genoemde reden.

villian call en verliest: je gaat van 14010 naar 18300 en staat bijna 10k voor en hebt dus een goede kans om 1ste te worden denk rond de 75%. ik denk dat hij callt en verliest in ongeveer 30% van de gevallen.

villian callt en wint:
      je gaat van 14010 naar 9770 en zit dicht bij een gemiddelde stack nu kan er nog van alles gebeuren en aangezien de blinds hoog zijn zullen er veel shove volgen en is 1ste als zowel 3de goed mogelijk.+ je moet tighter gaan shoven en mensen kunnen looser gaan shoven tegen jou omdat jij tight moet callen. ik denk dat dit rond de 50% van de gevallen gebeurd omdat je redelijk achter ligt op de callingrange van villian met 92o.

ik denk dat het of enorm marginaal is en miss wel -ev om hier te shoven.
      Wat moet hero wel doen: fold en volgende spot ATC shove met de 2de stack op de BB dit lijkt me enorm +EV en niet marginaal.

Ik heb best wel veel ervaring met 18mans en wat bij mij heel goed werkt 3-way is vooral de 2de stack onder druk zetten omdat hij ICM veel moet folden. met deze blinds en stack size lijkt het me weinig zin hebben om de 3de stack onder druk te zetten.
      Ik denk denk dat folden en volgende hand ATC shove meer +EV is dan direct te shoven. zit daar wat in?
    • topdammer
      topdammer
      Bronze
      daar komt nog eens bij dat als we nu folden we meer respect zullen krijgen bij latere ATC spots :D (goed voor image)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi topdammer,

Ten eerste is het goed om tegen mij in te gaan, ik ben niet perfect, en je kunt zo echt discussies uitlokken natuurlijk.

Op de eerste plaats denk ik dat de BB hier enorm wijd zal callen niet alleen omdat hij nog maar minder dan 5BB heeft maar vooral om het feit dat hij enorm achter staat op de 2de die meer dan 10BB heeft.

Mijn ervaring is dat je meestal gecalled wordt door handen die er nog goed uitzien. JT, Q9s, K9o, A2... en villain moet toch echt praktisch any two callen om 'onze' push hier slecht te maken. Mijn ervaring is niet dat spelers zich zo gemakkelijk aanpassen aan hero's range. Ik denk dat het dus qua folding equity echt wel goed zit.

Ik heb best wel veel ervaring met 18mans en wat bij mij heel goed werkt 3-way is vooral de 2de stack onder druk zetten omdat hij ICM veel moet folden.

Ik vind dit een perfecte redenering, is geen spel tussen te krijgen, echter:

hij ICM veel moet folden

Op deze limiet durf ik absoluut niet dat soort uitspraken te doen. De volgende hand is er amper rede voor sb (die nu dus op bb zit) om tighter te callen dan in deze hand, verder moet bb wel echt goed begrip hebben van ICM, wil hij (die nu op BU zit dus) A5s oid folden. En dat is toch echt wel nodig om die push winstgevender te maken dan de push die gentlenam hier gepost heeft. Op een hogere limiet had ik echt wel een andere beoordeling geplaatst, alleen leert de ervaring me dat 5bb-6bb op de sb altijd een any two push is, tenzij je tegen een regular speelt die heel loose kan callen, of een fish op wie je een read hebt die gewoonweg zo gek als een deur is.

Als villain zo gek als een deur was geweest, en hier op de bb any two zou callen, dan had gentlenam dat denk ik wel vermeld, dat valt nogal op namelijk.

Op een 10$+ sng is jouw beoordeling sowieso beter dan de mijne, maar ik kies toch nog steeds liever voor een atc shove hier.
    • topdammer
      topdammer
      Bronze
      Ja denk dat je toch wel gelijk hebt. Ik ging er gewoon vanuit dat de BB vast wel wat wist van icm.. maar dit is waarschijnlijk niet en deze zal waarschijnlijk alleen plaatjes callen waardoor een push wel goed is. Bedankt voor het ingaan op men reactie heb er wel wat van geleerd ;) :D
    • MrGentlenam
      MrGentlenam
      Bronze
      bedankt voor jullie reacties. ik ben er wijzer van geworden =]