Fr 10Nl JJ button

• beukie1
      beukie1
      Bronze
      Hallo, volgende hand ben ik niet happy met men eigen spel.
      Denk dat dit soort handen mij teveel geld kosten.
      Reden is eigenlijk dat ik te bang ben om te 3-bettenom dan te moeten folden.
      Natuurlijk blijven downcallen kost op termijn veel meer.
      Wilo de hand wel graag posten om voor mijzlef te weten dat ik dit soort handen anders moet spelen.
      3-betten of spelen voor setvalue?
      De CO is een thighte speler 12/6/ 651 handen .

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      MP1:
      $12.05
      MP2:
      $10.00
      MP3:
      $10.00
      CO:
      $6.22
      BU (Hero):
      $14.00
      SB:
      $11.25
      BB:
      $15.27
      UTG1:
      $4.15
      UTG2:
      $12.74

Preflop: Hero is BU with J, J.
      5 folds, CO raises to $0.40, Hero calls $0.40, SB folds, BB calls $0.30.

Flop: ($1.25) 8, 6, 8 (3 players)
      BB checks, CO bets $0.60, Hero calls $0.60, BB calls $0.60.

Turn: ($3.05) 7 (3 players)
      BB checks, CO bets $1.50, Hero calls $1.50, BB calls $1.50.

River: ($7.55) 9 (3 players)
      BB checks, CO checks, Hero checks.

Final Pot: $7.55.
  • 1 antwoord
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Tegen zo'n tighte speler kan je niet 3-betten voor value omdat hij zeker uit positie alle slechtere handen dan JJ gaat folden en alleen met beter (QQ+/AK) doorgaat. Je hebt positie en een hele goede hand, een call is hier veruit de beste optie. Zo houdt je ook slechtere pairs in villains range.

De flop is erg goed voor je hand en folden op een halfpot bet is echt niet aan de orde. Villain kan hier prima c-betten met handen als AQ, AK, 77, 99 en TT. De turn is niet echt een geweldige kaart omdat het de pairs die je beat extra equity geeft. TT heeft een gutshot, 99 een OESD en 77 een set.

Op de turn moet je wel overwegen om te folden, al vind ik een call hier ook te verdedigen. Als je 651 handen over villain hebt dan moet je een redelijk goed beeld kunnen schetsen van zijn post-flopspel (flop c-bet%? turn c-bet%? bet-sizing tells? enzovoort) en die informatie kan je gebruiken om hier te kiezen tussen een call of een fold. Tegen een unknown is dit een call omdat zijn CO range groter is en je meer handen beat, maar tegen een 12/6 speler zul je post-flop stats moeten gebruiken om te kijken of villain hier ooit doorbarrelt als bluf. Omdat het 3-way is lijkt die kans me een stuk kleiner.

Villain heeft echter wel een fishy stack en zijn betsizing is redelijk klein (wat zou kunnen duiden op een minder sterke hand / goedkope bluf). Het is erg lastig, maar het aantal combo's dat je beat (99, TT) weegt eigenlijk niet op tegen alle handen die jou beat hebben (66, 77, 88, QQ+) omdat we niet weten of villain hier overcards kan second-barrelen.

Conclusie: turn is erg spelerafhankelijk en beide opties zijn mogelijk.

As played is de river altijd een check-behind, er is letterlijk geen enkele hand meer waar je tegen kan valuebetten.