2 pair vs set

• ayden123
      ayden123
      Bronze
      Kan ik hier de hand nog anders spelen, afgezien van mijn raise vanuit early position? Ik verloor net 3 of a kind top kicker vs set de hand ervoor en was het een beetje beu, vandaar deze raise vanuit vroege positie.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      UTG2:
      $5.00
      MP1:
      $5.77
      MP2:
      $2.36
      MP3:
      $4.78
      CO:
      $6.25
      BU:
      $9.15
      SB:
      $6.38
      BB:
      $5.00
      UTG1 (Hero):
      $16.69

Preflop: Hero is UTG1 with T, Q.
      Hero raises to $0.15, 3 folds, MP3 calls $0.15, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.37) 5, Q, 3 (2 players)
      Hero bets $0.27, MP3 calls $0.27.

Turn: ($0.91) T (2 players)
      Hero bets $0.65, MP3 raises to $1.73, Hero raises to $7.00, MP3 calls $2.63.

River: ($12.27) 7 (2 players)

Final Pot: $12.27.
      Results follow:

MP3 shows three of a kind, fives(5 5).
      Hero shows two pairs, queens and tens(T Q).

MP3 wins with three of a kind, fives(5 5).
  • 1 antwoord
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ayden123
      Kan ik hier de hand nog anders spelen, afgezien van mijn raise vanuit early position? Ik verloor net 3 of a kind top kicker vs set de hand ervoor en was het een beetje beu, vandaar deze raise vanuit vroege positie.
      Ehm ja, zoals je zelf al zegt kan je hem anders spelen door hem pre-flop te folden. Het is een enorme leak om zulke slechte handen UTG te gaan openen en hier was je duidelijk op tilt. Tilt is een van de grootste gevaren die je tegenkomt als pokerspeler en hier moet je écht aan gaan werken.

As played moet je je afvragen of villain hier ooit slechtere handen dan jouw top-two pair gaat raisen op de turn. Je beat eigenlijk vrij weinig uit villains valuerange, hij gaat AQ, KQ of QJ echt niet raisen op de turn, dus blijft er enkel 33, 55, TT en QT over. Ik denk dat heel veel spelers op deze limieten zulke droge boards eerlijk gaan spelen en hier nooit de turn raisen als bluf, omdat ze anders de flop wel hadden gebluft. Dus tenzij villain fishy neigingen heeft fold ik hier de turn.