NL20 donkbet + potbet turn

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Wat moet ik hier van denken:

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($20.17)
      BB ($8.50)
      UTG ($20)
      UTG+1 ($20.37)
      UTG+2 ($19.70)
      MP1 ($21.69)
      Hero ($30.53)
      BTN ($23.17)

Dealt to Hero 8:heart: 8:diamond:

fold, fold, UTG+2 calls $0.20, fold, Hero raises to $1, fold, SB calls $0.90, BB calls $0.80, fold

FLOP ($3.20) T:heart: 4:club: 2:spade:

SB bets $1, BB folds, Hero calls $1

TURN ($5.20) T:heart: 4:club: 2:spade: T:diamond:

SB bets $5, Hero ?

Villain is 90/43 over 28 handjes. Had ik de flop al moeten raisen? moet ik na mijn call op de turn maar gewoon opgeven? ik had GEEN idee.
  • 2 antwoorden
    • martijnde666
      martijnde666
      Platinum
      Lekker folden, met 88 speel je om een set te hitten, dit lukt niet.

Ookal speelt ie zoveel handen wil niet zeggen dat ie dit bord niet heeft geraakt.

flop zou ik ook callen zeker niet raisen, als je 5$ op de turn calt weet je dat je een potbet op de river kan verwachten en dan moet je bijna altijd folden.

Jouw 2 outs zijn het niet waard om zoveel te investeren.
      Dit keer heeft ie miss geluk en de volgde keer pak je zn stack als je wel je set hit.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Martijn, je onderschat de waarde van een hand als 88 tegen zo'n enorme vis. Tegen dit soort spelers hoef je zo'n hand echt niet alleen maar te spelen om een set te hitten, het is een hand met goede showdownvalue en op dit board heb je hier heel erg vaak de beste hand.

Hoedinie: de flop raisen lijkt me niet zo geweldig. Je hebt hier misschien wel de beste hand maar dat betekent niet per se dat je voor value kan raisen. Tegen een 90/43 moet je ook niet te veel gaan bluffen en omdat je 88 hier showdownvalue heeft ga ik voor potcontrol.

De turn lijkt me een fold, villain kan met zijn sizing elke river shoven en villains line en sizing doen toch wel vermoeden dat hij Tx zo kan spelen, omdat veel vissen gaan betten wanneer ze een TP-achtige hand hitten en bovendien zijn sizing opeens veel groter wordt op deze turnkaart.