Internetverbinding

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hello iedereen,

Sinds gisterenavond kan ik niet meer op het internet met mijn laptop. Ik zit nu even met mijn laptop van mijn pa op het internet om op te zoeken hoe het komt dat ik geen verbinding heb.

Voor de duidelijkheid; ik heb windows 7. Rechtsonder staat je internetconnectie dus. Het is draadloos dus er staan zo 5 streepjes. Hij zoekt en vind netwerken en als ik wil verbinden dan komt er voor de streepjes een schildje met uitroepteken in.

Als ik kijk bij netwerkcentrum dan staat er:
      computer ---- netwerk ---- internet
      En tussen netwerk en internet een streep.
      Ik heb dus verbinding met het netwerk maar ontvang geen internet.
      Op dit moment zit ik met deze laptop op hetzelfde netwerk (draadloos) en er is geen enkel probleem.

Laptop is van hp als dat zou helpen.

Kan iemand me helpen aub?
  • 10 antwoorden
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Domme vraag misschien, maar heb je de probleemoplosser (Repair) al aan het werk gezet en geeft die nog meer informatie?
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Die probleemoplosser zou het inderdaad gemakkelijk moeten kunnen oplossen.

En als dat niet werkt kan je die verbinding/netwerk die er nu in beeld staat niet verwijderen en vervolgens een nieuwe aanmaken?

Zit je pa op hetzelfde netwerk als jij? (Dus via een draadloze router?) Of heb je internet via een of andere usb stick?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Probleemoplosser al gebruikt inderdaad en die raad aan om alle stekkers uit de router te trekken en terug in te steken. Maar dat lukt niet omdat we daar niet aankunnen. Maar ksnap niet hoe dat het probleem kan zijn als de router wel verbinding maakt met deze laptop(pa)
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Waarom kan je niet bij je router komen, waar staat hij in jullie huis dan? En ja het is vreemd dat hij het bij je pa wel doet.

Zoals ik eerder al zei, kan je niet je huidige verbinding in het geheel verwijderen en dan opnieuw een netwerk aanmaken?

Misschien is je password wat je nodig hebt voor de router opeens kwijt en zal je het opnieuw in moeten voeren. Of een andere instelling die per ongeluk veranderd is. Proberen waard.

Heb je van jullie internetprovider een IP adres gehad om op het modem in te loggen? Zo niet zoek dan op Google : Je internet provider + log on to modem + evt. merknaam van je modem/router.

Kan ook zijn dat je firewall instellingen gewijzigd zijn.

Hmm, 't kan zoveel zijn eigenlijk. Wellicht dat een simpele systeemherstel je al verder helpt.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Als je niet bij de router kan maar hij zit wel op jullie stroomnet dan kan je ook 30 seconden de stop/schakelaar in de meterkast omzetten om hem te resetten. (Wel even checken of alle belangrijke apparaten op die groep uit staan.) Ik zou dan even de notebook van zowel jou als je vader uitzetten dan de router resetten. Router weer aanzetten en dan één voor één de notebooks inschakelen. Succes!
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      uitloggen en opnieuw detecteren en connecten.
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Behalve een stoppenkast uitzetten moet er toch echt ergens een stekker aangesloten zijn. Trek die eruit en ga in die 30 seconden die je nodig hebt voor een goede reset besteden aan het uitgraven van je router. Als hij al verstopt zit zoals nu zal het signaal ook een stuk minder zijn.
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      probeer eens dit:

druk op "windows knopje" + R, typ daar 'cmd'

dan krijg je zo een dosvenster

typ dan:
      ipconfig /release
      wachte even
      typ dan:
      ipconfig /renew

kijk dan naar je ip adres, zit het in een range van 192.168.x.x of 10.x.x.x dan zou het goed moeten zijn, krijg je zo een nonsens adres is er iets mis met de DHCP van je router (het ding dat ip adressen uitdeelt) & moet je wat gaan morrelen met je instellingen!

grtz
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Probeer anders je Internetadapter te updaten (driver).
      Dat wil ook wel eens helpen.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Router reset werkt 9/10 keer dus zou toch een manier vinden om daar bij te kunnen.