MSS ook winstgevend op 50NL ?

• videopress
      videopress
      Bronze
      Hey ik ben sinds gisteren begonnen met de MSS strategie te spelen op Cake Poker. Toen ik 2 jaar geleden begonnen ben, ben ik begonnen met de SSS strategie, maar toen deze er wat uit ging ben ik BSS gaan spelen. Dit kan ik echter nog steeds niet zo winstgevend spelen, en daarom heb ik besloten om eens MSS te proberen. Hier kan je meerdere tafels spelen en zo saai is het nog niet.

Heb nu 2000 handen gespeeld en sta op 22$ winst. Ik speel nu FR tafels op 4NL,10NL en 20NL. Het nadeel op Cake is dat er niet zo heel veel tafels beschikbaar, waardoor ik soms zonder tafels val als ik overal af ben gegaan.
      Nu heb ik in het verleden wel al een degelijke bankroll opgebouwd waardoor ik wel de buyins heb om op 50NL te spelen.

Daarom is mijn vraag, is deze strategie daar ook te spelen en winstgevend.
      Aangezien het toch ineens een grotere stap is
  • 7 antwoorden
    • tolthor
      tolthor
      Bronze
      Hey,

Ik speel MSS op NL50, NL100 en sinds kort NL200.
      Is zeker winstgevend!
    • videopress
      videopress
      Bronze
      En speel je dan volgens de charts of doe je enkele aanpassingen?
      zoja, welke ?
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door videopress
      Hey ik ben sinds gisteren begonnen met de MSS strategie te spelen op Cake Poker. Toen ik 2 jaar geleden begonnen ben, ben ik begonnen met de SSS strategie, maar toen deze er wat uit ging ben ik BSS gaan spelen. Dit kan ik echter nog steeds niet zo winstgevend spelen, en daarom heb ik besloten om eens MSS te proberen. Hier kan je meerdere tafels spelen en zo saai is het nog niet.

Heb nu 2000 handen gespeeld en sta op 22$ winst. Ik speel nu FR tafels op 4NL,10NL en 20NL. Het nadeel op Cake is dat er niet zo heel veel tafels beschikbaar, waardoor ik soms zonder tafels val als ik overal af ben gegaan.
      Nu heb ik in het verleden wel al een degelijke bankroll opgebouwd waardoor ik wel de buyins heb om op 50NL te spelen.

Daarom is mijn vraag, is deze strategie daar ook te spelen en winstgevend.
      Aangezien het toch ineens een grotere stap is
      ligt meer aan je game imo
    • Skrolk
      Skrolk
      Bronze
      Hey videopress,

Ik speel zelf ook weer sinds anderhalve maand MSS, ben begonnen op NL20 en speel nu NL50.

OP NL50 red je het niet meer met de ABC MSS chart maar met de advanced chart is het zeker winstgevend te spelen.

Skrolk
    • videopress
      videopress
      Bronze
      mmm ok
      maar ben nog geen gold, dus kan de advanced chart nog niet bekijken
    • tolthor
      tolthor
      Bronze
      wat mij vooral geholpen heeft is Holdem Manager. Stats zoals VPIP, PFR, fold to Steal, fold to 3Bet, fold to Cbflop, fold to CbTurn en Attempt to Steal & Fold to 3Bet voor je blinddefense :-) bepalen zowat de handen die ik speel. Op basis hiervan kan probeer ik dan mijn range aan te passen.
      Na 10 a 20000 handen heb je van alle regulars voldoende handen om een 'betrouwbaar' beeld te hebben en kan je je spel hier op aanpassen. 't Was voor mij een investering die zich snel heeft terugbetaald
      Alle andere zijn dan in principe fish :-)
      Zolang ik geen stats heb, let ik wat op tafeldynamiek, probeer reads te verzamelen en speel TAG zolang ik geen reden hebt om 't niet te doen
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Probleem op Cake is dat je niet met stats/HUD kan spelen. Dat is ook de reden dat ik daar niet meer speel nu. Aan de ene kant is het som swel aangenaam om unknown te zijn, maar aan de andere kant weet ik ook graag of er ergens een vette vis zit.

Het enige waar je HEM voor kan gebruiken op Cake, is om je eigen spel te evalueren door middel van het bekijken van handjes na een sessie.

Betreffende de winrate, is die bij MSS meestal niet al te groot, uitgedrukt in bb/100 handen. Als je dan ook nog een paar leaks hebt, flirt die winrate al meteen met de break even grens.

Aangezien je nog maar een paar dagen MSS speelt, zou ik je aanraden om toch nog een tijdje de basic strategy te spelen alvorens advanced te proberen, daar deze toch nog meer variance zal brengen. Ik vrees dat upmoven naar 50NL je misschien meer geld kan kosten dan wanneer je eerst geduldig de strategie onder de knie probeert te krijgen op 20NL. Dit kan dan leiden tot frustraties en demotivatie. In feite is geduld één van de belangrijkste dingen in poker ...