A-Q TPTK, re raise op turn

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Hieronder een hand waarvan ik me afvraag of ik hem te tight speel.

Preflop raise ik altijd 3x BB, dus ook hier. Villain 220 handen, 15 VPIP, 8 PFR. AF3.2. Fold 60% op CB (maar wel maar over 5 handen).

Mijn redenering: de flop heeft hem waarschijnlijk niet gehit, terwijl A-J wel in mijn range zit, dus CB mag (moet?). Daarna hit ik een Q op de turn, dus bet ik nog door, wel niet te hoog want top pair top kicker is ook geen powerhouse. Hierbij zet ik hem vooral op pocket pairs, A-J, 9-x of A-K, misschien nog wat andere handen.

Maar hij raised de turn. Call flop, raise turn in positie toont toch wel heel veel sterkte, dus fold ik. Goede beslissing?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($2)
      BB ($10)
      Hero ($10.75)
      UTG+1 ($17.92)
      UTG+2 ($10)
      MP1 ($5)
      CO ($13.22)
      BTN ($10.40)

Dealt to Hero A:club: Q:spade:

fold, Hero raises to $0.30, fold, fold, fold, BTN calls $0.30, fold, fold

FLOP ($0.75) J:club: 9:heart: 9:spade:

Hero bets $0.47, BTN calls $0.47

TURN ($1.69) J:club: 9:heart: 9:spade: Q:club:

Hero bets $1.04, BTN raises to $2.40, Hero folds

BTN wins $3.59
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Goede beslissing om daar te folden vind ik. Hoogstens split je tegen een andere AQ. Semi bluffen met een flush vind ik ten eerste al moeilijk als je 2 barrels tegen krijgt door iemand OOP. En ik zie al weinig raise semi bluft. Dus ik denk dat hij je hier zowat altijd beat.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Goede beslissing om daar te folden vind ik. Hoogstens split je tegen een andere AQ. Semi bluffen met een flush vind ik ten eerste al moeilijk als je 2 barrels tegen krijgt door iemand OOP. En ik zie al weinig raise semi bluft. Dus ik denk dat hij je hier zowat altijd beat.
      Mee eens. Een 15/8 speler die 60% fold op c-bets heeft hier altijd wel iets gehit op dit board (9x, Jx, QT, T8) wanneer hij je called op de flop. Op de turn hit je TPTK maar villain zal hier nooit slechtere handen raisen, zeker niet als hij er redelijk nitty uit ziet. Wat beat je van villains valuerange? Helemaal niets, hij heeft hier altijd QJ, 9x, T8, in ieder geval iets wat beter is dan jouw TPTK.

Nh!