Geript & Tune_007 scam.

• NietzscheF
      NietzscheF
      Bronze
      Verhaal in het kort:

Duitse speler geld uitgeleend (hij is een diamond op PS) en op de afgesproken dag dat hij het terug zou betalen is hij van de aardbodem verdwenen.

Reden voor de lening was dat hij zei dat hij niet thuis was en zijn moneybookers token was vergeten en niet kon depositen. Toen hij broke ging met het eerste bedrag heb ik hem nog een lening gedaan.

Later bleek, na wat navraag over hem in de skypegroup waar hij de mod van is, dat hij gebacked speelde en op zijn zachts gezegd niet erg lekker runde. Ik heb contact gezocht met zijn backer om hem de situatie voor te leggen.

De backer heeft op zijn facebook pagina een bericht achtergelaten en "we" wachten nog op een reactie.

Ik denk dat het verstandig is nog even te wachten, maar daarna wil ik toch de mogelijkheden bekijken om een klacht in te dienen bij pokerstradegy (niet dat het veel uithaalt, maar een waarschuwing/ban lijkt mij wel op haar plaats) en pokerstars.

Mocht iemand nog tips hebben wat ik nog meer kan doen, hoor ik die graag!
  • 69 antwoorden
    • Markenator
      Markenator
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NietzscheF
      Mocht iemand nog tips hebben wat ik nog meer kan doen, hoor ik die graag!
      Geen geld uitlenen aan onbekenden, statussen of w/e maakt allemaal niet uit tegenwoordig dus gewoon eigen schuld!
    • elderick
      elderick
      Bronze
      a waarom gebruik je de naam nietsche (was een groot denker)
      b schrijf het af van je roll, van een kale kip kan je niet plukken.
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Misschien kan je hem beter bij naam noemen. Hij heeft je bedonderd en verdiend dan de schande dat iedereen weet wie hij is. Tevens om de rest de behoeden die op zijn naam googled voor hij/zij geld overmaakt.

Vind de bovenstaande reacties wel hard eigenlijk. Soms neem je mensen in vertrouwen en vaak gaat het goed. Zeker als hij hier een hoge status had etc.

Als men geld overmaakt van site naar site wordt er elke keer als tip gegeven: "Neem iemand met veel posts". "Neem iemand met een hoge status". "Neem iemand die al lang ingeschreven staat".

In feite is het niets meer dan swaps hier. Je 'leent' geld uit en maakt het over in verwachting dat je het terug krijgt op een andere site. Of de afgesproken tijd nu dezelfde dag is of een paar dagen later maakt dan niet uit. Je moet ergens vertrouwen uit putten.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey NietzscheF,

Vervelend om te horen dat je in zo'n situatie terecht gekomen bent. Zeker bij iemand met zo'n status is dit niet iets wat je verwacht.

Stuur even een ticket waarin je het verhaal duidelijk uitlegt en de usernames van de betrokken personen doorgeeft. Ik zal dit dan even gaan navragenbij de Duitse community om te zien wat zijn reputatie daar is zodat we dit hopelijk nog kunnen oplossen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Vind de bovenstaande reacties wel hard eigenlijk. Soms neem je mensen in vertrouwen en vaak gaat het goed. Zeker als hij hier een hoge status had etc.

Toch is het wel lekker te weten dat iemand een beetje in de buurt woont, en zijn echte naam/adres etc. te kennen en zo.
    • FreekvanAerle
      FreekvanAerle
      Bronze
      flink balen zeg
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

Toch is het wel lekker te weten dat iemand een beetje in de buurt woont, en zijn echte naam/adres etc. te kennen en zo.
      Klopt, vond het alleen een beetje zinloos om te schrijven dat het zijn eigen schuld is nadat hij om tips vraagt. Weet niet om welk bedrag het gaat maar denk dat hij al genoeg gestraft is.

Zal altijd een lastig punt blijven. Vriendschap/vertrouwen en geld. Ook in persoonlijke omgeving kunnen mensen opeens 'vergeten' dat ze je nog geld schuldig zijn en moet je er zelf weer achteraan.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Ik snap het moneybookers verhaal niet eerlijk gezegd. Je hebt namelijk maar 2 dingen nodig: emailadres en wachtwoord

Hoe iemand dat kan vergeten is mij een raadsel eerlijk gezegd
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Is zijn wachtwoord/email adres niet vergeten. Maar er bestaat een extra beveiliging voor je MB account. Is een token dat een unieke cijfercombinatie geeft. Deze cijfercombinatie wordt gevraagd nadat je de normale inlogprocedure bent doorlopen. Heb je die token niet bij u, dan kan je niet inloggen.
    • Markenator
      Markenator
      Bronze
      Mijn reactie was misschien hard, maar wel de waarheid. Ik snap nog steeds niet waarom je "onbekende" mensen geld wilt uitlenen. Waarom? Wat schiet je ermee op? Helemaal niks, je kunt of als je geluk heb je geld terug krijgen, of je bent je geld kwijt (-EV). En dan die verhalen van ja ik spreek die persoon op skype en op een forum. Ja precies! Je kent deze persoon helemaal niet in het echt, je weet niet wie het is, misschien doet hij/zij wel voor als iemand anders.

Mensen zijn soms te goed van vertrouwen, maar kom op zeg. Diamond halen is geen garantie op eerlijkheid. Deze status haal je ook als je geld blijft storten en maar blijft grinden. En het is ook nog niet eens een Nederlander/Belg waardoor je in de buurt woont en dus eventueel je geld kunt ophalen.

Desalniettemin hoop ik alsnog dat het goed komt en jij je geld terug krijgt, maar ik heb er een hard hoofd in. Maar laat dit een les zijn voor iedereen die deze thread leest.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Markenator
      Je kent deze persoon helemaal niet in het echt, je weet niet wie het is, misschien doet hij/zij wel voor als iemand anders.
      ...vandaar ook dit soort websites:

http://nickraineyisathief.com/
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Ik ga er van uit dat als je een cijfercode instelt dat je die gewoon weet? Of is het zo'n absurt lange code als bij Neteller? Ik vind het trouwens ook raar dat als je van plan bent te pokeren ergens dat je dan niet op een of andere reden zorgt dat je toegang hebt tot die code (wellicht in een cryptische note op je telefoon oid).

iig zou je bij zulke verzoeken met zulke redenen altijd achter je oren moeten krabben
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Ik denk dat het hetzelfde is als een Random Reader van de Rabobank. Dus willekeurige cijferreeksen. Je voert een code die je op de webpagina ziet in en vervolgens met je pincode krijg je een nieuwe code op je 'token'. Die voer je dan weer in op de webpagina.

Edit, na het uploaden van plaatje zie ik dat er geen mogelijkheid is om zelf iets in te voeren dus zal gewoon random combinaties geven.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Dat wist ik dus niet... ok... helder :P
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Kut man!
    • NietzscheF
      NietzscheF
      Bronze
      Hier is de link, waarin Maggy28 beter bekent als Hood_ace publiek gaat met deze scam waar ik ook in betrokken ben helaas:

http://de.pokerstrategy.com/forum/thread.php?postid=10061532#post10061532
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Oorspronkelijk gepost door Markenator
      Je kent deze persoon helemaal niet in het echt, je weet niet wie het is, misschien doet hij/zij wel voor als iemand anders.
      ...vandaar ook dit soort websites:

http://nickraineyisathief.com/
      haha ja heb die ook gezien op 2p2

In b4

Howardledererisathief.com

chrisfergusonisathief.com

Rafefurstisathief.com

Philiveryisathief.com

etc
    • Knien12
      Knien12
      Silver
      Ziet ernaar uit dat die JaBBaWackEeeZ al vaker mensen op zijn geld heeft laten wachten, maar die hebben het toch teruggekregen.

Ik hoop voor je dat je het alsnog terugkrijgt.
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Zijn gewoon personen hier die je wel vertrouwd en wie niet beetje na status kijken zegt me niet zoveel daarmee.
      Meer de blogs en hoe personen er tegenoverstaan.
      Want net als anderen al zeggen het blijft internet.

Toch wel ziekelijk als je wat weet op te bouwen op sites als pokerstrategy en dergelijke en dan voor zulke kut bedragen je naam te schande wil gooien mooie idioten.