27$ Turbo KO, Q7 sb push. right push?

• Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      Weinig over te vertellen eigenlijks. Heb ook geen stats. Villian speelde fishy, limpte vaak vanuit SB als shorty. Heb het met wat kameraden overgehad en die vinden shove nogal slecht. Had beter wat orbits kunnen wachten volgens hun

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      3 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $20+$5+$2

Stacks:
      BTN Aleseed (329k)
      SB Bierpokkel (141k)
      BB noller 2 (83k)

Blinds: 3k/6k Ante 600

Pre-Flop: (11k, 3 players) Bierpokkel is SB Q:heart: 7:club:
      Aleseed folds, Bierpokkel goes all-in 141k, noller 2 goes all-in 77k

Flop: 10:club: 4:spade: 3:diamond: (225k, 2 players, 2 all-in)

Turn: K:diamond: (225k, 2 players, 2 all-in)

River: K:heart: (225k, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: 225k
      noller 2 shows a pair of Kings - Ace kicker
      A:club: 2:spade:
      Bierpokkel shows a pair of Kings
      Q:heart: 7:club:

noller 2 wins 167k (net +84k)

Bierpokkel collects 58k (net -83k)
  • 12 antwoorden
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Super profitable shove.
      3handed is er echt niet zoiets als 3 orbits wachten hoor.

Gewoon erin knallen dat geld.
      Je wint gewoon zoveel dead money als hij fold dat het echt profitable word.
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      Ok goed om te horen.

Mijn gedachte erachter was dat hij eingelijks alleen maar kon callen met een Pocketpair, Ax of Kx

PP onder de 6 heb ik nog altijd een coinflip, Hoger pocketpair altijd nog 1 overcard.

Calt hij met A or K heb ik altijd nog 2 livecards.
      Dan nog al die keren dat hij fold, en het idee dat ik hem wat fishy vond spelen maakt het indd een profitable shove.

Heb het op het moment van spelen proberen uit rekenen hoeveel procent ik zou hebben bij een call, maar was wel erg lastig, vandaar ik het hier even heb nagevraagd:)

Bedankt!
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      Is raise folden hier niet beter, gewoon een vraag hoor.
      Shoven is natuurlijk profitable. Maar zou raise folden hier niet beter zijn.
      Aangezien hij een fish is, en denk ik alleen terugspeeld met handen waarmee hij een shove dus zou callen.

en ICM wise, doet chips niet super veel voor ons. We blijven op de tweede plek. Terwijl hij wel wat wijder kan callen omdat hij toch op derde plaats staat.
      En we risken minder dan 10% van ons stack op deze manier.

op een goede speler shove ik denk ik wel, aangezien ze eerder reshoven. Omdat hij weet dat hij veel FE op ons heeft.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      Is raise folden hier niet beter, gewoon een vraag hoor.
      Shoven is natuurlijk profitable. Maar zou raise folden hier niet beter zijn.
      Aangezien hij een fish is, en denk ik alleen terugspeeld met handen waarmee hij een shove dus zou callen.

en ICM wise, doet chips niet super veel voor ons. We blijven op de tweede plek. Terwijl hij wel wat wijder kan callen omdat hij toch op derde plaats staat.
      En we risken minder dan 10% van ons stack op deze manier.

op een goede speler shove ik denk ik wel, aangezien ze eerder reshoven. Omdat hij weet dat hij veel FE op ons heeft.
      meh raise fold her liever met een hand die net iets crappier is dan q7
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      owja q7 is nuts voor jou ahhahaha maniac (A) hahahahahah nee oke :)
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Probleem van raise/folden lijkt me dat hij hier ook vaak zal flatten als hij een fish is, en dan speel je OOP, hoe wil je de hand dan verder spelen vs zijn stack?
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      Als hij een 'fish' is die nog flat. Zou hij alleen door gaan postflop wanneer die iets heeft. een 12k-15k bet zou wel genoeg zijn.
      als we verliezen hebben we alsnog een grotere stack dan hij,. En wij kunnen zelf ook nog hitten. Maar ik begrijp wat je bedoeld.

Ik denk zowiezo als je raise fold ( dus zoals bay zei met crappier hands) altijd in zon situatie komt als hij flat,. Waar je toch moet cbetten.

of heb jij hier helemaal geen raise/fold / raise/call range.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Zou hier ook zeker een shove, MR-Fold en MR-Call range pakken, maar deze hand vind ik te slecht om te MR-callen en te goed om te MR-folden eigenlijk :P
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      Mooi om dit te lezen. Zo zie ik toch meerdere gedachtengangen!

Vond het zelf ook lastige spot. Als hij 20k chips minder had gehad was het voor mij een easy shove.

Had hij 20k meer gehad. Had ik misschien een 2.2/2.3bb raise kunnen doen om dan klein te cbetten op de flop en desnoods op te geven.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      ik shove in meeste gevallen ook gewoon- minder denk werk en minder exploitable. Maar ik dacht misschien kan raise-folden hier gewoon wat meer profitable zijn:P Aangezien we toch nog steeds tweede staan in chips als hij reshoved.maar kennelijk is Q7 te goed daarvoor :)
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      Met wat voor handen callen jullie hier dan vanaf de BB met 14 Bigblinds.
      Als je fold heb je imo nog genoeg stack en FE om nog goed verder te kunnen spelen.

Ik zelf vond zijn A2 wat magertjes, aangezien ik 3handed niet veel heb zitten shoven. Tegen elke A met hogere kicker word het vrij lastig.
      Tegen elk PP heeft hij maar 30% ongeveer?

Der word toch altijd gezegd, om light te shoven en tight te callen?
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      A2o vind ik niet goed nee:P