nl2 AJ over raise+minraise reraisen?

• lubbers12345
      lubbers12345
      Bronze
      Beste mensen. Hier raised een loose player in mp1 naar 3,5 bb (hij probeert in mijn ogen de blinds te stelen, omdat hij dit al een paar keer deed), de cutoff (een redelijk tighte speler) maakt een minraise van 2,5 bb naar 6 bb. Ik zit op de button met AJo. Moet ik de 3-bet plaatsen? Groet, Lubbers

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $4,75
      BB:
      $2,12
      UTG2:
      $1,94
      MP1:
      $5,08
      MP2:
      $0,67
      MP3:
      $2,75
      CO:
      $1,43
      Hero:
      $0,74

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with A:diamond: , J:club:
      UTG2 folds, MP1 raises to $0,07, 2 folds, CO raises to $0,12, 3 folds, MP1 calls $0,05.

Flop: ($0,27) J:diamond: , 8:diamond: , 4:spade: (2 players)
      MP1 checks, CO checks.

Turn: ($0,27) 5:spade: (2 players)
      MP1 bets $0,18, CO folds, MP1 gets uncalled bet back.

Final Pot: $0,27
  • 2 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Standaard leggen we AJo weg na 2 raises voor ons. In zo'n geval weet je niet waar je staat met je hand en is AJo eigenlijk trash. Met AJs heb je dan tenminste nog een redelijke kans op een flush.

Aangezien CO hier 3-bet (ook al is het klein) zie ik hem dit hier niet met een erg ruime range doen. Volgens mij ga je vrij ver achter liggen op de range van CO. Range van CO zet ik hier op JJ+, AK ... misschien nog iets ruimer, maar niet voldoende om hier iets te ondernemen met AJo tegen unknowns.

Stealen van blinds spreek je pas over vanaf CO en niet vanuit MP, hoewel ik dit tegen tighte tegenstanders ook durf te doen vanuit MP3 bvb.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hoi Lubbers,

Ik denk dat ik hier gewoon fold want een 3bet preflop is in het algemeen vrij sterk en sinds we alleen maar AJo hebben moeten we folden. Als er 1 raise voor ons is , kunnen we wel 3betten

Mvg,
      Gerv