Nl10: Qq

• deskcompmedion
      deskcompmedion
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (10 handed)

Known players:
      UTG2:
      $13.84
      MP1:
      $13.41
      MP2:
      $10.38
      MP3:
      $3.30
      CO:
      $5.23
      BU:
      $8.47
      SB (Hero):
      $10.91
      BB:
      $4.78
      UTG:
      $6.63
      UTG1:
      $10.00

Preflop: Hero is SB with Q, Q.
      UTG folds, UTG1 raises to $0.35, 6 folds, Hero raises to $1.15, BB folds, UTG1 calls $0.80.

Flop: ($2.4) 9, 9, A (2 players)
      Hero bets $1.55, UTG1 calls $1.55.

Turn: ($5.5) 6 (2 players)
      Hero checks, UTG1 checks.

River: ($5.5) K (2 players)
      Hero bets $3.00, UTG1 calls $3.00.

Final Pot: $11.5.
      Results follow: Hero shows two pairs, queens and nines(Q Q). UTG1 shows two pairs, aces and nines(A Q). UTG1 wins with two pairs, aces and nines(A Q).

Villian is een loose speler 26/19/20/21/100/43/25/31 VPIP/PFR/Raise EP/agr fact turn/ bet vs missed cbet/ Fold to Cbet 3bet pot/WTSD (wel slechts 270 handen)

PF is vrij standaard geloof ik, postflop: ik Cbet, hij callt. Nu denk ik dat hij een A heeft en mss een PP. Dus ik check de turn, moest hij een A hebben dan zou hij hier wel betten. Hij bet niet, dus op dat moment was ik ervan overtuigd dat hij een of ander pocket pair had. De river komt, omdat ik ge-3bet heb ligt AK perfect in mijn range en bet ik iets meer dan de helft van de river.
  • 5 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Na zijn call op de flop geef ik gewoon op. Hij zal PP's toch behind blijven checken.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Aangezien er geen draws op de flop liggen calt hij wellicht met een made hand. Ax handen en PP's en eventueel 89s en 9Ts. Op de turn en river zal je moeilijk value halen van zwakkere handen dan jou QQ. Betten op de turn/river zou je dus puur als bluff doen en daar veranderd die K op de river niets aan. AK kan je op de river imo niet reppen want dan had je de turn wellicht gebet volgens villian. Ik speel dit check/fold op de turn en river.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Na zijn call op de flop geef ik gewoon op. Hij zal PP's toch behind blijven checken.
      Dit en wat W4rusk4ne zegt. Met je riverbet verander je je hand in een bluf en je rept hier niets geloofwaardigs, AK had je op de turn doorgebet. Alle handen die je beat zal villain behind checken op de river, alles wat jou beat heeft gaat je riverbluf callen.

Oh en maak een note dat deze villain een 3-bet van de SB called UTG met AQo, dan kan je AK gewoon standaard tegen hem 3-betten voor value.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ik zou de R ook wel betten, alleen stukje kleiner, ~1,5-2dlr, maar dan voor value!

Je rept namelijk geen kloot en ik zet hem hier vaak op TT/JJ wat 12 combo's zijn, of QQ wat er 1 is. Van KK verwacht ik een 4bet en hier blijven op de R ook nog maar 3 combo's van over. AQ+ verwacht ik vaak een T bet van, kan ie ook ch obv. Stel dat je AQ wel in zijn range ziet zitten heb je hier 6 combo's van.

Dus logisherwijs beat je 12 combo's en beaten 9 onlogishe combo's jou. Nu je zo groot bet callen die lagere PP's nooit (maybe speelt ie ook eens 88). Dus moet je denk ik ongeveer 1,50 betten voor value, tevens blockbet je dan ook mooi waardoor je niet weggebluft wordt door een klein PP die hij in een bluf omzet uit angst voor de K bijvoorbeeld.

Eigelijk had je ook ff zijn fold to 3bet erbij moeten zetten en zn 4bet range, dan kan je dit ofc nog nauwkeuriger bekijken.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Begrijp eigenlijk niet goed waarom je de hand moet C-betten? Wat wil je doen folden, K-K?

Je gaat hier zowiezo geen 3x betten (flop-turn-river) dus het argument dat lagere pocket pairs nog callen geldt hier niet, want die callen de turn ook nog, of beter nog, betten de flop ter protectie (genre 6-6 => J-J).

Volgens mij speel je hier beter check-call op flop. Als villain de flop niet bet, speel ik hier bet-fold op turn. Als hij de flop bet, speel ik check-fold op de turn of check call tegen een aggressieve tegenstander als hij niet te hoog bet.

Denk dat ik hiermee niet veel medestanders ga hebben op het forum :) , maar blijf het toch de beste manier vinden om dit soort handen te spelen. Je mag mij natuurlijk altijd uitleggen waarom een CB wel goed is op de flop :) .