potcontrol op de turn met top pair

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Cassava Poker $0.15/$0.30 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 1477704
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

SB: $3.93
      BB: $30.00
      UTG: $49.18
      UTG+1: $22.09
      Hero (MP): $31.78
      CO: $37.76
      BTN: $39.63

Pre Flop: ($0.45) Hero is MP with Q :spade: K :diamond:
      UTG calls $0.30, 1 fold, Hero raises to $1.50, CO calls $1.50, 3 folds, UTG calls $1.20

Flop: ($4.95) J :heart: K :spade: 3 :diamond: (3 players)
      UTG checks, Hero bets $3, CO folds, UTG calls $3

Turn: ($10.95) 8 :heart: (2 players)
      UTG checks, Hero checks

River: ($10.95) 9 :club: (2 players)
      UTG bets $2.10, Hero calls $2.10

Villain is een fish:
      38/27 op 30 handen. Dus in feite vrij loose aggro.

preflop en flop zijn standard.
      Op de turn ga ik voor potcontrol en ik denk dat hij zowat met alles moet folden buiten de dingen die me beat hebben op de turn. (als ik bet).

Op de river zou ik bij een check van hem 1/3-1/2 pot betten.

Dit is echt een crying call maar tis dan ook vooral voor info de moeite vind ik. (op river)

Wat vinden jullie van de turncheck?
  • 6 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      zelf speel ik hier liever: bet turn, check/fold river. Als je de turn checked omdat je potcontrol speelt dan is het, lijkt mij, een logische call op de river. QT hit zijn str8 maar hij zal hier ook wel met JT of JQ gaan betten omdat jij checked.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ben ik het wel mee eens. Als je denkt dat villain hier niet callt met een Jx hand, dan kan je idd beter de turn behind checken. Maar...dan moet je echt wel callen op de river. Soms zal je beat zijn, maar zijn stats geven hem toch niet veel credit als goede speler, dus volgens mij heb je nog heel vaak de beste hand.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Ik speel hier ook checkbehind met de intentie te callen op de river. Het is een vrij droog board en de voordelen die ik zie van een check behind zijn:

- Je kan niet gecheckraised worden, wat ervoor zou zorgen dat je je hand met showdown value moet opgeven.
      - Bluffinduce is EV+ tegen dit soort aggro
      - Weak made hand + dry board is veelal way ahead / way behind.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ik zou op de T 8$ betten.

AK speelt ie pre nooit limp/call mee. KJ/33 zouden zich op de F waarschijnlijk al wel melden en anders op de T wel. Aangezien hij zo'n hoge VIP heeft zal die vaak gewoon een crappair/QT hebben. Tegen zn draws wil je protecten en tegen een Kx wil je gewoon value krijgen. Raist hij je hier (wat ik niet erg snel verwacht (als bluf zijnde) als je vs 3 man cbet/T bet) dan kan je folden. Je verliest vs zijn toprange dan evenveel als dat je de R callt.

Point is. Als hij op de R nu Kx ofzo zo goedkoop wil showdownen dan mis je een hoop value (6$). Als hij T weer ch/callt zou ik deze R wel behind ch omdat QT/mogelijke 2pair aankomt. Als t echter een complete blank is zou ik daar ook nog iets minder dan 1/2 pot betten voor value. Verwacht van zo'n gast nie zosnel dat ie zn monsters pas daar gaat ch/r.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Het is een fish dus zou eigenlijk hier wel vaak bet bet bet spelen of bet bet c/f omdat je nu value mist. Hij heeft nu allerlei handen die jij een gratis kaart geeft handen die jij beat waar jij value van kan halen.

River is niet echt een crying call en je ligt hier vaker voor dan achter. This meer zo'n bet van ik wil goedkoop de SD zien want ik heb Jx of slechte Kx oid. Soms met dit soort handen tegen fish minraise ik ze op de river omdat ze nooit kunnen folden en je vrijwel altijd voorstaat. Als hij 2p+ had of set ofzo bette hij namelijk vaak groter.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Verplaatst naar correcte subforum.