Downswing

• Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Speel sinds het midden van de vorige maand volgens de MSS strategie en tot nu toe met aardig wat succes. Mijn bankroll was gegroeid van $250 naar $700. Heb vandaag opeens een enorme downswing en begin een beetje moedeloos te worden. Ben 20BI ($200) down op NL10. Speel precies hetzelfde spelletje als de afgelopen vier weken maar zonder enig succes. Is dit iets waar iedere pokerspeler te maken mee krijgt of moet ik mij toch zorgen gaan maken? Hieronder een voorbeeldje van mijn dag. Een graph uit PT3 gefilterd op preflop All-in situaties vs. 1 villain met AA, KK of AK. Wat normaliter mijn meest winstgevende handen zijn blijken vandaag opeens verliesgevend te zijn.

• 4 antwoorden
    • jajaja112
      jajaja112
      Bronze
      Downswings komen wel vaker voor ja. Het is belangrijk om je eigen spel te blijven spelen en je eigen spel te blijven reviewen.
    • robinripper
      robinripper
      Black
      Helaas zijn downswings onderdeel van het spel, zit zelf ook in een redelijke swing, en vaak is het handig om per dag een stoploss te hebben zodat je niet zoals ik af en toe -20BI dagen hebt :p

Verder is een echte downswing meer dan 1 dag, dat kan wel weken tot maanden duren.

Probeerje gewoon niet te druk over de resultaten te maken en speel zover je kan altijd je A-game en blijf werken/verbeteren en het komt vanzelf goed!
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Bedankt voor jullie morele support :) . Zit inmiddels weer in een mooie stijgende lijn. Had vandaag een erg goede dag met een paar gelukjes. Variance werkt twee kanten op. De korte downswing heeft me zelfs goed gedaan. Na mijn statistieken er nog eens goed op nagekeken te hebben kwam ik erachter dat ik ontzettend veel geld liet liggen wat betreft mijn non showdown winnings. Zoals Johan zou zeggen: Ieder nadeel heb z'n voordeel.

Hieronder mijn meest 'lucky bastard'-hand van de dag:

MP: $26.79
      MP+1: $10.00
      LP: $31.49
      CO: $9.30
      BTN: $10.00
      SB: $25.29
      BB: $10.07
      UTG: $12.85
      Hero (UTG+1): $11.35

SB posts SB $0.10, BB posts BB $0.25

Pre Flop: ($0.35) Hero has K:spade: K:heart:

fold, Hero raises to $1.00, MP raises to $3.00, fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $11.35 and is all-in, MP calls $8.35

Flop: ($23.05, 2 players) A:diamond: 5:spade: 4:spade:

Turn: ($23.05, 2 players) K:diamond:

River: ($23.05, 2 players) K:club:

Hero shows K:spade: K:heart: (Four of a Kind, Kings) (Pre 18%, Flop 1%, Turn 2%)
      MP mucks A:club: A:spade: (Full House, Aces full of Kings) (Pre 82%, Flop 99%, Turn 98%)
      Hero wins $21.90
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Sick hand :P . Verder uiteraard gewoon standaard omdat het er preflop in ging met KK, wat je vrijwel nooit weg kan leggen :)