JJ fold of call

• jova23
      jova23
      Bronze
      atrato had ik graag willen callen maar die wat net voor me zat, linguru, niet.

die zat ook aan dezelfde 4 tafels als ik en aan 2 van die 4 tafels had die een pot verloren met degelijke hand. Iets van TT en andere keer AQ. Na die 2 handen houdt hij telkens iets van 250 chips over bij blinds van 50/100

Hij fold nog 6 à 7 handen om dan voor 100 chips te pushen met KK.
      Hij leek me dus te tight om te callen.

Als ik deze read niet heb, mag ik dan callen met JJ?

Als ik fold hebben we wel kans dat we na de hand 4 handed zitten...

Als ik call en win zitten we nagenoeg 3 handed itm...

No Limit Holdem Tournament
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.16+$0.34

Stacks:
      UTG atrato (2,408)
      CO capodelpo91 (3,368)
      BTN makcumyc2009 (1,802)
      SB Linguru (3,375)
      BB jovami23 (2,547)

Blinds: 100/200

Pre-Flop: (300, 5 players) jovami23 is BB J:club: J:diamond:
      atrato goes all-in 2,408, 2 folds, Linguru calls 2,308, 2208 to jovami23 (2347)?
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Jova,

die zat ook aan dezelfde 4 tafels als ik en aan 2 van die 4 tafels had die een pot verloren met degelijke hand. Iets van TT en andere keer AQ. Na die 2 handen houdt hij telkens iets van 250 chips over bij blinds van 50/100

Ja, op zich is dat een behoorlijk goede read natuurlijk. Ik weet liever dit dan welke stats sample dan ook.

Het is hier zo dat je maar liefst 13bb's moet callen. Zelfs op strato zou je niet extreem ver voor moeten liggen. Nu is de kans best aanmerkelijk dat hij een fish is, en dus zou ik hem hier altijd nog wel callen, maar met jouw read Linguru callen lijkt me nooit profitabel. Ik denk niet dat hij hier 77 of A9 oid zou folden, en dat betekent dat je altijd achter ligt op zijn range.

Dat was mijn intuitie, mijn gevoel voor het spel, maar om het compleet te maken moet ik deze hand natuurlijk even duiden met een plaatje:

Zoals je ziet, zelfs als SB met een (in mijn ogen) extreem wijde range called, met A7o erbij, en nog meer zeer dubieuze handen, én UTG nóg looser pushed, dan nog is dit een heel duidelijke fold. Er is dus geen twijfel mogelijk, folden is hier absoluut de beste actie.