NL10: AKo

• deskcompmedion
      deskcompmedion
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      CO:
      $8.46
      BU:
      $10.25
      SB:
      $4.75
      BB:
      $10.26
      UTG1 (Hero):
      $9.82
      UTG2:
      $3.60
      MP1:
      $3.98
      MP2:
      $11.24
      MP3:
      $14.06

Preflop: Hero is UTG1 with A, K.
      Hero raises to $0.35, 3 folds, MP3 calls $0.35, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.85) 3, 7, A (2 players)
      Hero bets $0.60, MP3 calls $0.60.

Turn: ($2.05) Q (2 players)
      Hero bets $1.30, MP3 calls $1.30.

River: ($4.65) A (2 players)
      Hero bets $3.15, MP3 raises to $6.30, Hero calls $3.15.

Final Pot: $17.25.
      Results follow: Hero shows three of a kind, aces(A K). MP3 shows a full-house, threes full of aces(3 3). MP3 wins with a full-house, threes full of aces(3 3).

Zit in een lekkere downswing dus veel handjes posten...
      Villian: 22/14/60/67/35 VPIP/PFR/fold CBet flop/fold cbet river/agg freq river
      PF is vrij standaard denk ik. Flop bet ik dicht tegen de pot om mijn hand te beschermen tegen flushdraws. Turn ook. De river maakt mijn treske en villian reraist mij. Mag ik dat dan callen of is dat een fold?
  • 3 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou het op de turn groter maken. Zijn call betekent dat hij wel wat heeft. Als hij daar een draw of een Ax hand heeft zal hij die waarschijnlijk niet zo snel folden. Dus ik denk dat ik hier vaak gewoon pot bet.

Op de river mist de flushdraw, maar die zal hij waarschijnlijk niet bluffen, aangezien je al wat sterkte hebt getoond. Ik denk dat je in zo een situatie dus maximale value kan halen door te overbetten of gewoon pot te betten. Goed, hij reraist je nu, maar dat kan hij ook perfect doen met AT, AJ (of AQ natuurlijk).

Ik denk niet dat je hier ooit kan folden op de river, tenzij de tegenstander echt een superpassieve plant is.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Hij fold veel tegen cbets op de flop, dus aangezien hij called mag je er al zo goed als zeker van zijn dat hij iets heeft. ofwel 33/77 of een Ax hand. AK is onwaarschijnlijk want dat zou die wel pre reraisen, dus blijft over A10/AJ/AQ (neem A10 ook mee aangezien hij 22/14 speelt, maar twijfel eigenlijk of hij utg raise daar mee gaat callen)

turn called hij weer, dus alle twijfels mogen nu weg zijn als je dacht dat hij geen made hand had :)

Op de river zou ik dan echter check/call spelen. Waarom?

Jij checkt: hij zal value betten met elk FH en elke A10/AJ, die je dan ook gewoon called

Jij raised: hij zal reraisen met elke FH en callen met elke A10/AJ (aangezien het ook wel duidelijk is dat jij een made hand hebt)

Er zit dus volgens mij geen extra value in raisen aangezien je niet meer geld gaat krijgen uit A10/AJ en enkel de pot gaat opblazen tegen handen die je beat hebben.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      flop bet ik dus groter , je zegt dat je close to pot bet , terwijl je eig 2/3 bet
      Turn same , je wil value halen
      op de river vind ik een ch-call eig prima idee , geen enkele Ax gaat behind checken imo , gezien het zo unlikely is dat jij ook een Ax hebt , en je kan nog blufs catchen van missed FD