NL10 BS, 78s multiway 3betpot, Flop 784s

• W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      :diamond: Reads

MP2 Maniac. Limp/3bet 85o, TJo, A2o... / Cbet 100%
      CO Tight preflop maar callingstation postflop als hij een deel van de flop heeft. Geen draw of pair = 100% fold.

:diamond: Gedachtengang

:heart: Preflop

Ik maak preflop misschien een ietwat discutabele call oop maar als ik goed flop speel ik tegen CO voor zijn stack. Natuurlijk moet MP2 weer eens wat roet in het eten gooien door zijn zoveelste limp/3bet. Aangezien de 3bet van MP2 niets voorstelt en CO die gewoon callt en ik relatief goede (implied) odds krijg besluit ik hier de call te maken.

:heart: Flop

Ik flop hier dubbel pair en aangezien ik weet dat MP2 alias "maniac any two" 100% cbet check ik hier gewoon met de intentie te shoven als het terug aan mij komt.

:diamond: Waarom post ik deze hand?

Ik wou graag eens horen wat jullie vinden van mijn preflop gedachtengang hier. Primeert mijn slechte positie hier en fold ik preflop beter? Moet ik vertrouwen op m'n reads en mezelf genoeg implied odds geven? 3bet ik de supertighte CO om hem te isoleren?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      MP2:
      $10.77
      MP3:
      $11.81
      CO:
      $14.46
      BU:
      $4.00
      SB:
      $3.60
      BB (Hero):
      $11.05
      MP1:
      $4.00

Preflop: Hero is BB with 7, 8.
      MP1 folds, MP2 calls $0.10, MP3 folds, CO raises to $0.23, 2 folds, Hero calls $0.13, MP2 raises to $0.98, CO calls $0.75, Hero calls $0.75.

Flop: ($2.99) 7, 8, 4 (3 players)
      Hero checks, MP2 bets $2.24, CO calls $2.24, Hero raises to $10.07(All-In), MP2 folds, CO calls $7.83.

Turn: ($25.37) J (2 players)

River: ($25.37) A (2 players)

Final Pot: $25.37.

Results follow:

Hero shows two pairs, eights and sevens(7 8).
      CO shows three of a kind, jacks(J J).

CO wins with three of a kind, jacks(J J).
  • 4 antwoorden
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Als mp2 vaak limp/3bet doet en cutoff tight raist, is het hier geen goed idee om te callen, want dan zal de cutoff waarschijnlijk all-in gaan op een limp-3bet van mp2.
      Dus preflop fold.

Nu callt de cutoff de 3bet en heb je dus een goede relatieve positie.
      Ik vraag me alleen af of je ongeveer 9 big blinds moet investeren om de flop te zien met een hand die meestal alleen draws flopt.
      Tja als cutoff vaak alleen callt na een bet sluit je actie af en heb je inderdaad implied odds op beiden.
      Dit vind ik een lastige..

Verder zou ik de tighte cutoff nooit 3betten want hij zal altijd minstens callen met zijn tighte range. Verder weet je niet wat die gekke mp2 nog gaat doen.
      Misschien 4bet ie wel, waar je dan slechts op kan folden.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Fold preflop. De rest van de hand speelt zichzelf vanaf de flop.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      @KingKlaas, thx voor de reply.

Oorspronkelijk gepost door darko163
      Fold preflop. De rest van de hand speelt zichzelf vanaf de flop.
      Hey darko, bedankt voor de reply maar ik heb weinig aan een antwoord zonder de redenering die er achter steekt. Ik heb er geen probleem mee dat je zegt fold, maar waarom is folden hier de beste optie volgens jou considering de stats van villians?

Groeten,

w4lrusk4ne
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He W4lrusk4ne,

sorry voor de korte reactie, ik had gisteren niet veel tijd, maar wou toch ff reageren :D

Je coldcallt een raise met een SC die eigenlijk vooral goed speelt multiway. Je zi hierbij ook nog uit positie, dus het is onmogelijk voor jou om de grootte van de pot te bepalen. Daarnaast, dat gaf je zelf ook aan, is MP2 een maniac die any2 reraist. Dat stelt misschien niet veel voor, maar jij hebt ook maar 8 hoog. Dus jouw hand is ook niet al te best om in een 3bet pot te spelen. Je investeert nu ongeveer 1/10 van je stack (stack MP2 is 10.77) om vaak te missen of een draw te floppen. Daar krijg je imo niet de implied odds voor. Ik denk dat je misschien wel de odds krijgt wanneer je weet dat zowel MP2 als CO zullen afstacken als je hit, maar het nadeel is dat de range van MP2 zó wijd is dat hij veel te vaak zwakke handen zal floppen en dus ook niet zal afstacken.

Dat zijn mijn argumenten om preflop gewoon te folden :)