Van 6-max naar HU-SNG

• pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Voorstellen:
      Ik ben al een tijdje actief hier op het forum en heb verschillende disciplines gespeeld. Ik ben zoals zovelen hier begonnen met SSS daarna toch BSS gespeeld, maar cashgames is niks voor mij. Ik donk alles er te makkelijk en snel doorheen. Ik ben daarna begonnen met 9-mans SNG's en niet al te lang erna overgestapt naar de 6-mans. Dit vrij lang gespeeld en vind het ook een leuk spelletje. Ik ben nu sinds 2 weken rustig aan begonnen met de Turbo HUSNG's op Ipoker welke me zeer goed bevallen. Ze rekenen ook maar 5% rake waardoor het volgens mij vrij goed te beaten moet zijn.

Mijn plan:
      Ik wil vanaf nu alleen nog maar de HU spelen met het volgende BRM:
      $0-$50 > $1
      $50-$125 > $2
      $125- $250> $5

Als ik eenmaal flink aan het grinden ben op de $5, ga ik evalueren hoe mijn BRM er verder uit moet komen te zien.

Ik wil daarnaast alle HUSNG video's kijken welke binnen mijn status vallen (zijn er nu 9 volgens mij en alleen maar engelse :D ).
      Voor zover ik heb gezien zijn er geen artikelen over HUSNG en alleen maar over de HU Cash, tenminste in de Nederlandse strategy sectie. Ik zal andere talen nog eens door moeten nemen. Deze NL HU Cash artikelen zal ik sowieso lezen, want zal er in de eerste 2 levels nog zeker wat aan hebben.

Aangezien HU toch een spel is welke zeer sterk tegenstander en gameflow afhankelijk is zal ik de sng's waar ik over twijfel in zijn geheel uploaden zodat deze te bekijken zijn voor degene die dat willen.

Als men verder nog tips, vragen of opmerkingen heeft hoor ik het graag!

Tot nu, Groet!

Ps. Beetje veel tekst dus ff threadsavertje erbij:

• 15 antwoorden
    • joenieboy
      joenieboy
      Bronze
      Eindelijk opent hij dan een blog:)
      Waarom zet iedereen hier een chick bij een auto op zijn profiel??
      Doe alleen die chick maar is veel beter:D
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Ben ook autoliefhebber dus het beste van beide om zo maar te zeggen ;) .
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Ik zal het zeker volgen, leuk om te lezen dat er ook iemand weer een HU-SNG blog opent.

Hoe is het tot nu toe verlopen op Ipoker op de HU-SNG?
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Loopt vrij aardig. Heb nog bijna geen sample, maar zal me eerste stats posten als ik er een stuk of 50 gespeeld heb.
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Zo me eerste sessie aan het spelen, zo even eten en dan video kijken. Daarna nog een sessie denk ik zomaar. :coolface:
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      En? Hoe verging je eerste sessie je?
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Ben net klaar, ging niet super, wel vaak met de betere hand erin gekregen, maar sta negatief. Niet getreurd, we gaan het later gewoon nog een keer proberen. Zal morgen even kijken of ik makkelijk complete toernooien uit PT kan krijgen om te uploaden. Morgen maar even evalueren met de replayer.
    • drdavy
      drdavy
      Bronze
      Gl en destroy IP hu sng.

Heb je die nash/push fold arktiklen al gelezen? Die waren voor mij zeer intresant omdat ik teveel folded met groote stack. Om daarna mijn AK teverliezen.

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/sng/1779/1/

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/sng/262/1/
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Thanks! Is helaas gold, zonde! Wellicht dat ik binnenkort genoeg tijd heb om voor gold te gaan Grinden, maar moet dan denk ik wel eerst naar de $5,-

Ps heb je skype?
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Ik ken Nash verder wel en gebruik de chart ook, wil er nog wel verder over leren. Verder ga ik binnenkort de link in mijn vraagpost eens doornemen (hoewel die vrij uitgebreidt is denk ik).
    • drdavy
      drdavy
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pbijvoet
      Thanks! Is helaas gold, zonde! Wellicht dat ik binnenkort genoeg tijd heb om voor gold te gaan Grinden, maar moet dan denk ik wel eerst naar de $5,-

Ps heb je skype?
      O ja dat was ik vergeten. Als je 5$ grind moet het makkelijk lukken d8 ik.

Ik heb wel skype maar moet het eerst weer dowloaden enzo. Zal dat binnenkort wel doen. Kunnen we michien een husng statagy groep maken of zo.
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Lijkt me een goed plan. Als je weer skype hebt geef even je naam door, dan kunnen we elkaar railen :D .
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Zo vanochtend nog wat gespeeld en liep lekker. Eerder dit weekend een downswing en ook slecht gespeeld. Vanmorgen genoeg vis en liep ook lekker, daardoor is de min van voor het weekend grotendeels weggespeeld.
      Ik merkte voor het weekend dat ik te agro was en veel te veel opende en te veel aan het 3-bet bluffen was pre. Vanmorgen wat tighter gespeeld en een de video van Moshman gekeken. Heb ook veel notes kunnen maken het is alleen jammer dat je de meeste speler op deze stakes niet meer terug zie.
      Moet nu alleen nog kijken hoe ik makkelijk complete toernooien uit PT3 krijg. Wellicht dat ik ze inscan in de universal replayer en dan daar vandaan exporteer. Van de week maar eens bekijken.
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Ben de laatste dagen een beetje BE aan het spelen. Is niet erg aangezien ik nog een hoop moet leren. Ik begin nu iedere sessie met een range van 60-70% in de SB. Ik ben daarnaast nog een beetje aan het schipperen met mijn BB ranges. Wat wordt mijn 3-bet range, welke handen ga ik raisen als de SB alleen complete. Daarnaast ben ik erachter dat degene die preflop vanuit de SB 3.x raisen vrij profitabel te 3betten zijn.

Ik ga me nu de eerste tijd flink richten op mijn Preflop spel en postflop voornamelijk voor value spelen. Zodra ik mijn Pre echt goed in de smiesen heb en me goed kan aanpassen aan mijn tegenspelers zal ik me meer gaan richten op het postflop spel. Zal vanavond denk ik nog wel wat spelen.
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Ik merk dat het Preflop spel beter wordt, ik kan me op dit niveau vrij gemakkelijk aanpassen aan mijn tegenstander. Ook omdat hun dat nagenoeg niet doen :D .
      Ik moet hier nog wel een berg werk ik steken, maar de vooruitgang is er. Binnenkort maar weer eens railen bij drdavy en wellicht hij ook bij mij. Weet van mezelf dat ik meer leer als er andere mensen meekijken en denken om daarna er over te discuseren.

Binnenkort een grotere update met stats en graphs.