NL10 Q9s

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Na een paar maanden full-ring gespeeld te hebben ben ik nu overgestapt op short handed. Ik heb mijn openingsrange aangepast maar mijn 3bet range is nog steeds hetzelfde. Moet die ook wijder worden of maakt dat niet uit op de micros? (dit ff terzijde)

De replayer in HEM doet het bij mij niet meer dus weet geen stats maar villain was een beetje fishy. Ik wilde op de T niet van m'n hand afgebluft worden maar op de R zag ik er geen valuebet meer in. Wilde nog een kleine bet van villain callen maar die is toch vrij groot. Call ik te licht hier?

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      BB:
      $6.06
      MP3:
      $11.69
      CO:
      $6.75
      BU:
      $10.00
      SB (Hero):
      $10.05

Preflop: Hero is SB with 9, Q.
      3 folds, Hero raises to $0.30, BB calls $0.20.

Flop: ($0.6) 3, 5, 9 (2 players)
      Hero bets $0.28, BB calls $0.28.

Turn: ($1.16) 8 (2 players)
      Hero bets $0.55, BB calls $0.55.

River: ($2.26) 2 (2 players)
      Hero checks, BB bets $1.61, Hero calls $1.61.

Final Pot: $5.48.

Results follow:

Hero shows a pair of nines(9h Qh).
      BB shows a pair of nines(9d 7h).

Hero wins with a pair of nines(9h Qh).
  • 5 antwoorden
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Shorthanded wordt looser gespeeld en dat geldt wat mij betreft ook voor de 3bet preflop. Verder kan je dan over het algemeen losser all-in gaan preflop. QQ en AK kan meestal all-in preflop, tenzij tegenstander tight is.

Er zijn ook diverse silver-artikelen over shorthanded.
      Dus je naar silver-status spelen is nuttig om deze te lezen.

Verder deze hand:
      Als tegenstander fishy is en veel bluft, kan deze zo gespeeld worden op river denk ik.
      Wel zijn er diverse straightdraws aangekomen. 67 komt aan op de turn en 46 en a4 komen aan op river. Als tegenstander minder bluft zou ik folden hierom. Je ligt bovendien zelfs achter tegen a9,k9, 2pairs enz..

Ik vraag me verder af, waarom je de c-bets op flop en turn zo klein hebt gemaakt.
      Ik zou flop rond 40 cent betten en de turn denk ik wel ongeveer 3/4 pot, nadeel is wel pot opblazen met marginale hand uiteraard.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Thanks KingKlaas, ik heb de meeste silverartikelen gelezen behalve shorthanded omdat ik dat toen nog niet speelde. Ik ga deze week in ieder geval harringtons boek lezen over 6max.
      Die flop cbet is idd een foutje en op de turn wilde ik de pot klein houden. Maar je hebt gelijk ze hadden allebei groter gemoeten.
      Ik denk ook dat ik R beter had kunnen folden omdat ik te weinig beat.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KingKlaas
      Shorthanded wordt looser gespeeld en dat geldt wat mij betreft ook voor de 3bet preflop. Verder kan je dan over het algemeen losser all-in gaan preflop. QQ en AK kan meestal all-in preflop, tenzij tegenstander tight is.

Er zijn ook diverse silver-artikelen over shorthanded.
      Dus je naar silver-status spelen is nuttig om deze te lezen.

Verder deze hand:
      Als tegenstander fishy is en veel bluft, kan deze zo gespeeld worden op river denk ik.
      Wel zijn er diverse straightdraws aangekomen. 67 komt aan op de turn en 46 en a4 komen aan op river. Als tegenstander minder bluft zou ik folden hierom. Je ligt bovendien zelfs achter tegen a9,k9, 2pairs enz..

Ik vraag me verder af, waarom je de c-bets op flop en turn zo klein hebt gemaakt.
      Ik zou flop rond 40 cent betten en de turn denk ik wel ongeveer 3/4 pot, nadeel is wel pot opblazen met marginale hand uiteraard.

Ik vind je sizing wat klein op elke street, je bet om value te halen tegen hem met tp good kicker.

Ik vind ook dat je op de river moet betten ipv c/c te spelen. Je wilt ng value halen uit andere handen waar hij graag showdown mee wilt zien. Ik speel de hand op de river bet fold.

Wat je andere vraag betreft kan je idd shorthanded je ranges wat uitbreiden om te 3betten en kan ik je ook enkel aanraden wat artikels door te nemen erover. Of wat vids te bekijken.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Ben ik de enige die de openraise uit de SB met Q9s hier wat los vind?
      Voor de rest gewoon 3 straten betten en groter betten denk ik. Folden op een raise meestal, en gewoon value halen van handen als suited connectors die hun pairtje teveel downcallen omdat ze je niet direct credit geven voor die 9

Xeno
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      Ben ik de enige die de openraise uit de SB met Q9s hier wat los vind?
      Voor de rest gewoon 3 straten betten en groter betten denk ik. Folden op een raise meestal, en gewoon value halen van handen als suited connectors die hun pairtje teveel downcallen omdat ze je niet direct credit geven voor die 9

Xeno
      Het kan het openen als je weet dat je grote edge hebt op de bb en dat die echt zeer vaak zal gaan folden of postflop fouten gaat maken. Maar ik zou het zelf ook niet al te vaak doen.