J-J raise uit early pos, 3bet vanuit BB

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Hieronder een hand tegen een 18/16 villain over 173 handen. Hij had volgens de stats al 2x ge-3bet (in een sample van 40 handen), telkens vanuit de SB. Na de flop is hij zeer aggr (AF 4.5, Aggr freq 45%, CB 75%).

Pf doe ik mijn standaard raise van 3x BB. Dan twijfel ik al pf of deze call kan. Voordeel is dat ik in pos zit, en dat villain niet heel tight is. Nadeel is dat hij ziet dat ik uit early pos heb geraised, en dat J-J moeilijk speelt bij overcards postflop.

Na de flop besluit ik te callen op zijn CB. Denk dat dit bijna verplicht is, omdat hij aggressief is postflop. Als je called PF, moet je bereid zijn een CB te callen op de flop. Zijn range is 10-10+, A-J+, met A-J/A-Q en 10-10 minder waarschijnlijk, maar A-K zeker nog mogelijk. Hij bet slechts halve pot, ruikt naar een CB. Daarna bet hij terug op de turn, doe de call eigenlijk op basis van zijn aggressieve stats.

Mijn vraag: zit ik nu eigenlijk te veel op stats te focussen en is dit gewoon een fold PF, indien call PF, fold flop, indien call flop, fold turn? Of zijn mijn calls hier gerechtvaardigd?

Thanks

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($10.20)
      BB ($17.28)
      Hero ($10)
      UTG+1 ($10)
      UTG+2 ($10.25)
      CO ($24.64)
      BTN ($10)

Dealt to Hero J:diamond: J:spade:

Hero raises to $0.30, fold, fold, fold, fold, SB raises to $1.10, fold, Hero calls $0.80

FLOP ($2.30) 3:heart: 4:spade: Q:club:

SB bets $1.30, Hero calls $1.30

TURN ($4.90) 3:heart: 4:spade: Q:club: 4:heart:

SB bets $2.45, Hero calls $2.45

RIVER ($9.80) 3:heart: 4:spade: Q:club: 4:heart: 3:spade:

SB checks, Hero checks
  • 11 antwoorden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Eigenlijk heb je nog te weinig handen om iets te kunnen zeggen over bv. zijn turn c-bet.

Maar zoals jij het beschrijft denk ik dat ik ook wel call op de flop en turn.

Edit: dus pf call ik ook zeker. welke handen zou je hier anders wel spelen tegen hem??
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      dus pf call ik ook zeker. welke handen zou je hier anders wel spelen tegen hem??

Dat is dus de vraag :) . J-J lijkt te goed om te folden in positie, langs de andere kant zie ik in zijn range niet echt veel handen waar J-J het goed tegen doet, correct me if I am wrong?

Tegen A-Q/A-K heb je iets meer dan 50% (65% als je enkel naar de flop kijkt), tegen A-A, K-K of Q-Q doe je het heel slecht. Eigenlijk is het dus hopen dat er wat blufs in zijn range zitten, niet? Zie toch niet veel 3bets in deze situatie met pakweg A-10 of 7-7, of schat ik nu mijn tegenstander te tight in?
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      zoals eerder al gezegd nog vrij weinig handen om echt op stats te gaan spelen, zeker om conclusies te trekken over turn c-bet % en zo.

Hier raise jij echter utg en hij reraised, dus denk dat je hem zeker iets van respect moet geven, gaat dit niet doen met A10o ofzo.
      Dus wat zit er dan in zijn range 1010+/AJ+ en dat is het ongeveer (denk ik).
      preflop kan je callen aangezien je in positie zit, het probleem is echter dat je vanaf er 1 overcard op flop ligt je eigenlijk al beat kan zijn en om te setminen krijg je geen goede odds.

persoonlijk zou ik dit dus gewoon preflop folden, je doet het tenslotte enkel goed tegen 1010 en AJ. tegen de rest flip je in het beste geval (QQ/KK/AA/AQ/AK)

As played zou ik flop raisen aangezien hij veel cbet en dus perfect gemist kan hebben. dan kan je gewoon pot daar oppakken. Called hij raise dan geef ik gewoon op.
      Zoals jij het nu speelt steek je uzelf in een vrij moeilijke positie.
      1 je hebt geen idee hoe sterk zijn hand is
      2 als er een A/K op turn komt wat dan?
      3 wat als hij river weer bet? ook gewoon callen en hopen dat hij niets heeft terwijl zijn preflop spel toch wel een zeker kracht uitstraalt?

ben wel benieuwd wat handjudge zegt :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      As played zou ik flop raisen aangezien hij veel cbet en dus perfect gemist kan hebben. dan kan je gewoon pot daar oppakken.

Thanks voor de comment, maar bovenstaande begrijp ik niet. Als hij een beter hand heeft, called hij. Als hij een slechter hand heeft fold hij. Waarom zou je dan raisen? Als hij je raise called of re raised, ben je al meer geld kwijt dan wanneer je flop en turn called samen...
    • darko163
      darko163
      Bronze
      ja, idd, de flop raisen is echt geen goed idee :)
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      As played zou ik flop raisen aangezien hij veel cbet en dus perfect gemist kan hebben. dan kan je gewoon pot daar oppakken.

Thanks voor de comment, maar bovenstaande begrijp ik niet. Als hij een beter hand heeft, called hij. Als hij een slechter hand heeft fold hij. Waarom zou je dan raisen? Als hij je raise called of re raised, ben je al meer geld kwijt dan wanneer je flop en turn called samen...
      je hebt volledig gelijk en heb ik ook bij stilgestaan tijdens het typen van mijn respons, maar het probleem is dat als je gewoon blijft callen tot de river je gewoon geen info gaat krijgen over zijn hand en je dus perfect een callingstation kan zijn tegen de nuts. + als je hier flop raised naar 3.60$ ofzo dan heeft het je minder gekost dan gewoon flop en turn callen ;)

ben wel benieuwd wat handjudge gaat zeggen, want er zijn in mijn ogen duidelijke negatieve aspecten aan zowel callen als raisen :f_confused:
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik zou niet op de gegeven 3bet letten, dat is meestal
      echt puur toeval dat hij 2x uit de SB 3bet. AF is dan
      wel weer betrouwbaar

Volgens mij moet je hier PF folden. Tegen een UTG raise
      3betten uit de blinds doet hij denk ik wel metJJ+
      en AQs+, AQo+
      Als je wilt callen om te setminen moet je gemiddeld
      8$ winnen wat toch wel zeer moeilijk is aangezien hij
      ook veel AK's kan hebben en die niet altijd hitten.

Dan standard cbet hij (klein). De grootte tja dat
      hangt af van je reads op hem maar ik call hier ook wel es

Op de turn fold ik wel. Ik zie hem dit niet snel met AK
      doen dusja

Op de river easy check behind;

Had dit eerst even getyped in kladblok die wat dun stond :p

Raisen op de flop zou idd puur als bluf zijn maar ik zie hem daar met teveel handen callen dus zou ik het niet doen. De cbet is toch goedkoop dusja dan kan je herevalueren op de turn.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Hoe dan ook, samengevat. Ik zou deze preflop niet folden. Je loopt weliswaar wat achter tegen zijn range, maar positievoordeel is ook een pluspunt!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      mijn mening is dat je preflop moet folden :)
      ondanks dat het een LAG is zal zijn 3betrange niet veel wijder zijn dan AK/QQ+ imo
      Net omdat ie ookwel beseft dat ie oop zit te spelen tegen een utg range.
      En ok je hebt dan goeie kans op payout als je je set hit ,maar je hebt echt maar call 11 ofzo.
      En postflop ga je jezelf zowieso in marginale spots steken.
      Zoals hier dus gebeurt.
      Veronderstel dat ie zowat 100%cbet hier , dus dan kan je gaan callen ivm combos AK tov QQ+
      maar dan komt die blank turn , en barrelt ie.
      En dan heb je echt geen idee meer.
      Ie is lag , dus denkt zelf ook wel na.
      Nadat jij preflop bet/call speelt en dan op de flop callt ip heb je een heel dunne range aan sets en een wijde range van floats met AK/PP.
      En zijn range is zo sterk dat ie weet dat je gewoon altijd zal moeten folden.
      Dus maw door preflop een te dunne spot op te zoeken maak je postflop fouten , ook al zit je ip.
      gewoon folden dus :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Idd, ben het wel eens dat het een fold is preflop, ga het in het vervolg proberen te doen. Blijft wel moeilijk om J-J in positie te folden, dus ga mijn best moeten doen :)
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Idd, ben het wel eens dat het een fold is preflop, ga het in het vervolg proberen te doen. Blijft wel moeilijk om J-J in positie te folden, dus ga mijn best moeten doen :)
      Het zou enkel moeilijker zijn mocht de fold-knop kleiner worden naarmate je een sterkere starthand had... ;)
      Als je het jezelf toch makkelijker wil maken geef je villian een range. Geef die in in de equilator vs jou hand. Gooi vervolgens je hand weg en geef jezelf een schouderklopje :D
      Telkens je deze call maakt tegen deze villian geef je hem geld. Precies hetzelfde als moneytransfer. Gewoon niet doen dus...