45 mans OJo

• kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      laatste 20 man.
      villain speeld 24/14
      kan ik hier callen, of is een fold het beste.

PokerStars - $0.45+$0.05|100/200 NL (9 max) - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: 2,321.00
      CO: 1,025.00
      BTN: 1,485.00
      SB: 2,046.00
      Hero (BB): 3,315.00
      UTG: 1,409.00
      UTG+1: 4,896.00

SB posts SB 100.00, Hero posts BB 200.00

Pre Flop: (300.00) Hero has J:club: Q:diamond:

fold, fold, fold, fold, BTN raises to 1,485.00 and is all-in, fold, ???
  • 8 antwoorden
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      imo een easy Fold!

Waarom zou een groot deel van je stack ermee riskeren. Gast kan vast wijd shove. Maar groot deel van zijn range heeft je zeker beat!

Na je fold heb je nog 15-16BB. Nothing to worry about!

20 man left. Nog zat ruimte om chips te verzamelen. Zou zeker hier niets mee riskeren!
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      is imo ook een easy fold maar was een handje waar we wat discussie over hadden of je marginale calls kan/moet aangaan in deze fase van het toernooi.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Intussen waren we in de Skype-groep het er toch al wel over eens dat het inderdaad een fold is.
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      Push wijd
      Call Tight

Lig je wel voor op zijn range is het vaak nog een 65/35 dus -EV
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Om maar de Skype-discussie samen te vatten: Het is een goeie fold geweest :) . Mocht hij wijd shoven dan had je het zomaar net +cEV geweest, maar omdat je er met deze stack nog prima voor staat is het niet nodig om de helft van je stack te riskeren :) .
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi kokkie,

Altijd goed om over handen te discussiëren in een skypegroep. Hier is een fold natuurlijk duidelijk beter.

Je moet voorliggen om te kunnen callen, en dat betekent dat villain zo'n 60% van zijn handen moet shoven, en dat kun je op basis van jouw read natuurlijk niet afleiden.

villain speeld 24/14

Ik raad mensen vaak af met stats te spelen op dit soort limieten, en dat heeft te maken dat ze meestal geen zinnige bijdrage leveren aan het beslissingsproces dat je elke ronde die je speelt moet doorlopen. In dit geval noem je villain's 24/14, maar als ik niet weet over hoeveel handen dit gaat, en in wat voor situaties die handen gemined zijn, heb je hier natuurlijk niet veel aan.

Verder gebruik je stats die (hoop ik tenminste) alleen in 7handed situaties verzameld zijn, en dat geeft zelfs als je al 10x tegen hem gespeeld hebt een vertekend beeld. Korte termijn history geeft hier duidelijk een veel betere read dan 2 cijfers die maar een heel beperkte weergave zijn van de output van HEM/PT. De vragen die mij bezighouden in dit soort situaties zijn veel meer "pushte villain vorige hand op de sb?", en "pushte villain vorige orbit op de sb, toen hij wellicht 10bb's had?", want die geven je veel directere info over de manier waarop villain speelt. Als villain vorige hand op de sb pushte, is het veel waarschijnlijker dat villain weet wat hij doet, en dus ook veel waarschijnlijker dat hij looser pusht dan gemiddeld is op deze limiet in dit toernooiformat.
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      thnx voor de uitleg.
      als ik dr stats bij zet zijn ze over minimaal 100+ handjes uit alle mogelijke gespeelde fases.
      Vanaf welke buy inn raad jij het wel aan om met stats te gaan spelen ??
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door kokkie1975
      Vanaf welke buy inn raad jij het wel aan om met stats te gaan spelen ??
      Hangt er een beetje vanaf, het punt is vooral, de hand die jij post hier, maar ook die andere hand (Ax was dat) heeft niks met stats te maken. Hier kun je wel degelijk een read vinden, je kunt kijken hoe villain de afgelopen 10-20 handen speelde, kijken of hij al eerder pushte, kijken of hij misschien ergens een kleinere raise maakte met een ~even grote stack, etc. Nu post je stats, die helemaal geen informatie geven over je tegenstander, althans, niet t.a.v. deze specifieke hand.

Omdat je de stats post, neem ik aan dat je toch denkt er op een of andere manier informatie aan toe te dichten, en dat is precies het probleem, het zorgt ervoor dat je minder of zelfs geen focus meer hebt op veel sterkere aanwijzingen die gevonden kunnen worden, terwijl de aanwijzing die HEM geeft leeg is.