Nl 5 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      NB. Na het reviewen in Elephant zie ik de stats van villian erbij, en denk ik dat ik op de flop wellicht wel anders had kunnen / moeten spelen (shoven op zijn minraise?), maar aangezien ik pas 15 handen op hem had, en ik stats op Stars pas show bij 25+ handen, zag ik deze nog niet.

Zonder stats - Hoe speel ik deze hand correct uit? Na zijn minraise op de flop neig ik villian toch wel op een made hand te zetten, maar na de kleine bets op de turn en river twijfel ik. Of ik wordt gemolken, of villian is op de river toch niet meer zo zeker dat hij de beste hand heeft.. Heeft het hier uberhaupt zin om te raisen op de turn / river? Of is check-call prima (gezien de odds die ik krijg)?

En hoe speel ik wanneer ik zijn stats wel weet. zijn vp$ip is natuurlijk extreem hoog, maar het betreft slechts 15 handjes..

Known players:
      Position:
      Stack
      MP2:
      $8,53
      Hero:
      $5

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with A:diamond: , K:spade:
      2 folds, MP2 raises to $0,20, 2 folds, Hero raises to $0,60, 2 folds, MP2 calls $0,40.

Flop: ($1,27) A:club: , J:spade: , 9:diamond: (2 players)
      MP2 checks, Hero bets $0,7, MP2 raises to $1,40, Hero calls $0,70.

Turn: ($4,07) 6:club: (2 players)
      MP2 bets $0,7, Hero calls $0,70.

River: ($5,47) Q:diamond: (2 players)
      MP2 bets $0,35, Hero calls $0,35.

Final Pot: $6,17

Results follow (highlight to see):
      MP2 shows two pairs, boeren and negens (Jd 9c)
      Hero shows (Ad Ks)

MP2 wins with two pairs, boeren and negens (Jd 9c)
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik vind het nice played.
      Zo een fish kan met veel minraisen op de flop dat slechter is als jouw A. Dus zowat alle andere azen. Als je daar gaat raisen isoleer je je wss tegen beter dus nice call.
      Op de turn geld hetzelfde en op de river ook. In mijn opzicht heeft hij een hand waarmee hij cheap naar showdown wil en dus blockbets vuurt met een of andere A. Je zou dus kunnen raisen maar enkel en alleen als je weet dat hij daarmee zou callen. Dit is wel safe en dus nice.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Ik vind het nice played.
      Zo een fish kan met veel minraisen op de flop dat slechter is als jouw A. Dus zowat alle andere azen. Als je daar gaat raisen isoleer je je wss tegen beter dus nice call.
      Op de turn geld hetzelfde en op de river ook. In mijn opzicht heeft hij een hand waarmee hij cheap naar showdown wil en dus blockbets vuurt met een of andere A. Je zou dus kunnen raisen maar enkel en alleen als je weet dat hij daarmee zou callen. Dit is wel safe en dus nice.
      +1

Zou niet snel op dat board shoven omdat niet zoveel slechter called, maar het is een minraise tegen jouw TPTK. Je zit ook IP en dit is de reden dat je kan callen. Als je OOP zit zou ik folden omdat het gwn vervelend spelen is.