NL 5 - AK (again)

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Barrel ik hier nog een keer op de turn? Vanwege potcontrole speel ik hier check call (waar ik eigenlijk de odds niet eens voor krijg) maar wellicht was een bet op de turn en check / fold op de river (wanneer ik niet hit) hier beter?

Known players:
      Position:
      Stack
      MP1:
      $4,1
      Hero:
      $5,37
      MP3:
      $5,28

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:heart: , K:club:
      UTG2 folds, MP1 calls $0,05, Hero raises to $0,25, MP3 calls $0,25, 4 folds, MP1 calls $0,20.

Flop: ($0,82) T:heart: , 5:heart: , 4:heart: (3 players)
      MP1 checks, Hero bets $0,58, MP3 calls $0,58, MP1 folds.

Turn: ($1,98) 7:diamond: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $1, Hero calls $1,00.

River: ($3,98) T:spade: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $2,5, Hero folds, MP3 gets uncalled bet back (All-In).

Final Pot: $3,98
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Kvind het nice played. Bij een 2e barrel op de turn zie ik hem niet zoveel folden. Je krijgt wel goede odds voor een call daar.
      Op de river zou ik bij een hit wel donken maar niet te groot.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik speel dit redelijk aggro. Zou flop rond de $0,65 betten.

Turn ligt aan soort speler. Als hij aggro genoeg is dan zou ik check/shippen. Hij zou namelijk op de flop heel vaak X :heart: X hebben. Dus hij heeft een draw. Als jij naar hem toe checked wil hij graag de pot oppakken en bet hij dus. Ook fold hij sowieso alle 5x 4x en mssn ook weak Tx handen. Met alle equity die jij hebt (nutFD + mssn live K en A outs) en de fold equity is deze play dus profitabel.

Je kan ook gwn groot betten op de turn. Mensen callen namelijk vaak de flop met een draw en als ze zien dat de turn dan toch wel heel erg duur wordt folden ze ook vaak.

Weer zelfde verhaal je equity + fold equity maakt deze play dus profitabel.

Je kan het ook passief spelen, alleen het vervelende is dat je OOP zit. Dus stel je hit dan is het zo obvious omdat je dan op hem in donkt bij een 4e :heart: .