5-5 in BB tegen dealer raise

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Hieronder een hand waar ik niet zeker ben of ik de set op de flop goed uitspeel.

Dealer is 41-15 VPIP - PFR, AF2.2,Aggr freq 28% (sample van 300 handen).
      SB is 13-3 - 3.1 - 23% (sample van 500 handen).

Had read op de dealer dat hij redelijk aggressief is postflop (is eigenlijk ook aan de cijfers te zien: hij speelt 40% van de handen, maar heeft toch nog een aggr freq van 28%).

Gedachtengang: "klassieke" check naar pre-flop raiser, dan raise om te protecten tegen flush draw - vooral SB kon wel een flush draw hebben, hij dacht in ieder geval lang na voor zijn call op de flop.

Is het door de hand zo te spelen niet te duidelijk dat ik een set heb? Had ik misschien moeten donkbetten om mijn hand beter te vermommen, want dit kan ook 9-x, 10-10, flush draw,... betekenen. Een sterke raise op de flop kan eigenlijk enkel een set zijn in deze situatie, want een flush draw speel je beter passief als er al een bet en call is geweest, of niet?

Korte samenvatting van mijn vraag :) : hoe spelen jullie deze flop?

Thanks

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($9.01)
      Hero ($10.96)
      UTG ($10)
      UTG+1 ($9.96)
      UTG+2 ($10.24)
      CO ($10.48)
      BTN ($12.70)

CO posts $0.10
      CO posts $0.05

Dealt to Hero 5:club: 5:spade:

fold, fold, fold, CO checks, BTN raises to $0.30, SB calls $0.25, Hero calls $0.20, fold

FLOP ($1.05) 2:diamond: 5:heart: 9:diamond:

SB checks, Hero checks, BTN bets $1.55, SB calls $1.55, Hero raises to $4.63, BTN folds, SB folds

Hero shows 5:club: 5:spade:

Hero wins $5.42
  • 3 antwoorden
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Is altijd moeilijk in te schatten wat het meeste oplevert.
      Er is op zo'n board altijd het risico dat button gaat checken ( ondanks z'n AF).
      Uitbalanceren van donk/3bet en checkraise kan bijv. met alle suited connectors van diamond 34 t/m 910.

Ik denk dat ik een donkbet zou kiezen.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik zou hier persoonlijk ook gaan voor het donken op de flop. hiermee geef je imo wel al veel sterkte aan, dus de pot zal dan niet heel groot worden, tenzij de bu met een monster zit (overpair oid)

wat ook een optie is, is hier te flatcallen op de flop. je hebt dan wel het risico dat er een 3e ruiten of een A, 3 of 4 oid op de turn valt en je tegen drawtjes aanzit, maar gezien de agressiefactor van de bu zal hij hier op de turn bij een A nog wel een keer barrelen en in dit geval is de pot op de turn dan al zo groot dat je na een bet van villian hier easy kan shoven.. SB zet ik hier persoonlijk vaak op een kleine pocket of een Ax handje, dus daar hoef je je denk ik niet heel veel zorgen om te maken bij een eventuele 3 of een 4 op de turn, omdat je dan zelf met de hogere set zit.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Met je reads dat villain aggro is, is een check/raise hier prima.

Verder moet je hier raisen. Er ligt een FD in een multiwaypot. Dit is eigenlijk sowieso al genoeg reden om te raisen, maar dealer is aan zijn stats te zien ook een fish. Dus nog meer reden om te raisen.

Je raise is wel beetje klein. Een potsized bet is hier 3x zijn bet + callers + orginele pot. Dus dat zou zijn $7,-. Ik zou dus richting de $5,5 a $6,- raisen op dit board. Je zou ook kunnen shoven als ze graag blufcatchen :)