Humanity ... Just a pokergame?

• Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Oke, even m.b.t. de demonstraties van vandaag.

Qua standpunt ben ik het volkomen eens met de demonstranten. Maar nu luidt mijn vraag:

"Zijn de machthebbenden (niet de politici, maar de financiele achtergrondbaasjes) wellicht in staat om dergelijke demonstraties te sturen/ te voorspellen/ erop in te spelen/ te verwelkomen/ etc. ... Om daar dus vervolgens hun voordeel uit te halen?

E.G. "Rich bastard knows, that humanity knows, that rich bastard thinks, that if humanity wants him to know that they are agianst him, he might be able to exploit them in some kind of way."

Oftewel; wie loopt er qua denkwerk voor op wie?

p.s. Ja, ik ben para ... al m'n hele leven.
  • 15 antwoorden
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Ook al lopen de financiële reuzen voor op de menigte, als de menigte het niet meer zo leuk vindt, dan gaat de reus altijd verliezen. Onderschat de kracht van algehele ontevredenheid niet.
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Waar ben je het mee eens? Dat er geld is geleend en dat banken nu zorgen dat ze niet weer failliet gaan?

De banken hebben geld gekregen zodat "het volk" zijn spaarcentjes niet kwijt zou raken door omvallende banken, wat nogal funest zou zijn voor het vertrouwen. Natuurlijk heeft de staat helemaal niks gedaan om hier eisen te stellen voor het toekomstige beleid voor de banken.

Hetzelfde met Griekenland, ze hadden makkelijk onderpand kunnen regelen voor zo'n risicovolle lening en bovendien zouden de Grieken dan veel minder rente hoeven te betalen. Kan je protesteren wat je wil, maar zolang we een debiel volk hebben wat op debiele politici blijft stemmen verandert er toch helemaal niks.
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
      zolang we een debiel volk hebben wat op debiele politici blijft stemmen verandert er toch helemaal niks.
      Dit dus.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza
      zolang we een debiel volk hebben wat op debiele politici blijft stemmen verandert er toch helemaal niks.
      Dit dus.
      Qft
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ach, als je als bank 42x meer geld tot je beschikking hebt dan je net worth ben ik stiekum wel jaloers.

heb ik tzelfde dan ga ik echt niet meer werken :P
    • HannesNL
      HannesNL
      Bronze
    • PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      Everybody is a special little snowflake :facepalm:
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      9 vd 10 dingen die hij zegt over die megafoon kloppen natuurlijk wel. Vooral het stuk over dat de politie een "corporal gang" is geworden die er niet is om het volk te beschermen, maar om ze te onderdrukken.

Maar de "namaak politie" heeft gewoon duidelijk Security Guard op hun rug staan, nogal makkelijk om te zien dat het geen politie is. Er is ooit een genie geweest die dat uniform heeft ontworpen omdat het gezag uitstraalt en dat ze dan minder snel aangevallen worden. Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als we elkaar gewoon met rust konden laten zodat we niet eens beveiliging nodig hadden.
    • krikke482
      krikke482
      Bronze
      De strijd die nu aan het opwaaien is tegen die centrale banken, of nog beter de Money Changers is niets nieuw, ondanks dat de VS onafhankelijkheid heeft uitgeroepen om die reden (ze moesten hun geld van Engeland lenen) zijn ze nu terug in hetzelfde bootje verzeild geraakt. Snel stonden grote zakenmensen klaar om een centrale bank te installeren en op een of andere manier zijn ze er nog in geslaagd ook ondanks de reden van hun onafhankelijkheid... Het beste systeem dat ze hebben gehad (denk ik) zijn de greenbags, geen goud of zilver standaard en het geld werd rechtstreeks door de overheid gedruk en i geuss beheerd. Dit was tijdens de burgeroorlog in de VS en onder de ambt van Lincoln, spijtig genoeg werd die kort na herverkiezing vermoord door John Wilkes Booth, de greenbags zijn met hem gestorven. Hij is niet de enige die hieraan slachtoffer is geworden, jawel conspiracy alert! :coolface:

Genoeg daarover toch nog een antwoord geven op de topic starter z'n vraag:
      Ze zullen beweren de economie onder controle te hebben, en dat hebben ze ook! het enige wat ze er niet bij vertellen is dat ze dit vooral in hun eigen belang zullen gebruiken. Een scenario waar ik persoonlijk veel schrik voor heb is dat ze toegevingen zullen doen maar dat er in essentie weer niet veel gaat veranderen, parels voor de zwijnen om het grof te zeggen. Jammer genoeg zoals gezegd de onbewuste mens gaat dit niet beseffen tot het weer zover als nu moet komen! Daarom blijf aub mensen aansporen om bewust te worden van hoe de wereld draait, ze gebruiken expres dure woorden om het saai en complex te doen klinken terwijl het is principe heel simpel is.

Of je dit als een level kan bekijken wrs wel want feit is dat in de VS 1% rijk en en 99% arm is, ander feitje dat bewijst dat economy messed up is:
      P = principle (of basiskapitaal ofzo), I = intrest
      lening: je krijgt P
      lening afbetalen: geef P + I
      hoe kom je aan I ?
    • Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door krikke482

Of je dit als een level kan bekijken wrs wel want feit is dat in de VS 1% rijk en en 99% arm is, ander feitje dat bewijst dat economy messed up is:
      P = principle (of basiskapitaal ofzo), I = intrest
      lening: je krijgt P
      lening afbetalen: geef P + I
      hoe kom je aan I ?
      Idd. Ik ken het principe: "Geld=schuld."
      ... Eigenlijk is het nog krommer dan een banaan.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Alles is terug te voeren op hebzucht. Zowel bij banken als bij de "klanten" aka "we".

Want... banken geven mensen limieten die te hoog zijn... maar "we" zullen niet zeggen van: misschien kan ik dit op lange termijn helemaal niet ophoesten... heb je de producten die je koopt of de vakanties die je allemaal gaat maken wel echt nodig?... het "geld" is er volgens allemaal dus komaan!! we gaan het uitgeven bij het leven! En dan is er opeens nood... de bank heeft teveel uitgeleend aan mensen die het te graag wilden lenen... een crisis is weer geboren!

In dat opzicht kun je geld best wel vergelijken met drugs... en bankiers met drugsdealers: zonder behoefte zijn er geen drugsdealers en is drugs ook niet aanwezig. Om het te kunnen dealen moet er afname zijn.
      Zo ook met geld... zouden banken echt over de scheef kunnen gaan als er geen "behoefte" aan geld zou zijn?

Tuurlijk... een bankier die er wordt uitgeschopt maar toch nog even 100 miljoen aan bonussen binnenbinkt is zo moreel verrot als de pleures en zulk immoreel gedrag zelfs in tijden dat het goed gaat niet goed te praten... maar over de grote linie genomen kun je alles terugvoeren op hebzucht van ons allemaal. Leen jij niks (of niet teveel) dan doe je niet mee met de ratrace. Als we allemaal opeens onze leningen zouden inlossen... dan stort het stelsel in... maar dat doen we niet omdat we a) het misschien niet meer kunnen en b) omdat we het allemaal wel prima vinden zo.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik zal binnenkort wel weer een oude sok opzoeken.
      weet ik zeker dat het veilig is :D
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza
      Dit dus.
      Wat heeft stemmen nu voor nut. Als jantje de grootste is en pietje die erna. Maar pietjes smoelwerk beval Jantje niet kiest hij wel een ander. Maar goed dit is natuurlijk weer off.
    • krikke482
      krikke482
      Bronze
      Het probleem aan dat kiezen is niet het kiezen op zich want dat is nog een van de beste dingen uit het systeem, maar dat de politiekers zich ten eerste niet bezig houden met de dingen echt op te lossen. Zeg nu zelf wat weet de gemiddelde politieker nu van wetenschap & technologie af? Terwijl dat ons net zover heeft gebracht en de toekomst is. Het andere is speculatie maar ik vermoed dat er altijd wel het ego en dus ook de portemonnee parten spelen...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Ik kan hier wel van alles over zeggen, en ja, ik ben ook in amsterdam wezen kijken, maar viel me nogal tegen (hoewel ik wel een leuke dag had hoor). Ik kan hier wel allemaal meningen gaan geven, maar daar hebben we filosofen voor.