fullring completen vanuit blinds in multiway pots

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Ik wordt met speculatieve handen als Ax suited of high suited connectors in de blinds steeds in potten gezogen door pot odds maar zie dat ik er geen profit mee maak.

Bv je hebt 4 limpers en jij hebt A5 suited in de small blind, call je hier of niet? Je flopped maar ongeveer 1 op de 8 keer een FD dus het wordt al snel -EV

een minraise van utg met 6 callers jij hebt 89 suited in SB kan je dan callen?

Mijn vraag is dus welke handen kan je bij hoeveel limpers profitable completen uit de blinds.
  • 10 antwoorden
    • rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door giraffe1977
      Ik wordt met speculatieve handen als Ax suited of high suited connectors in de blinds steeds in potten gezogen door pot odds maar zie dat ik er geen profit mee maak.

Bv je hebt 4 limpers en jij hebt A5 suited in de small blind, call je hier of niet? Je flopped maar ongeveer 1 op de 8 keer een FD dus het wordt al snel -EV

een minraise van utg met 6 callers jij hebt 89 suited in SB kan je dan callen?

Mijn vraag is dus welke handen kan je bij hoeveel limpers profitable completen uit de blinds.
      bij cashgames kan je altijd wel completen met zulke fantastische odds
      je hebt UTG & 6 callers en je hebt 89s....heel veel betere situaties ga je niet vinden hoor
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      snap ik maar waar trek je de grens utg raise en 2 callers bv wordt al ander verhaal.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey guys, ik heb de thread even verplaatst naar het NL-discussieforum.

In general moet je er ook ondanks de odds wel rekening mee houden dat je met je complete wel altijd out of position moet spelen, waardoor het ook lastig kan zijn om dan value te halen uit je hand als je dan eens hit, afhankelijk van de tegenstanders.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Is mooie discussie als je het wil gaan hebben over met welke range je met welke factoren moet gaan rekening houden .
      Verder wil ik al even aangeven dat Axs en 89s voor mij een heel andere soort hand zijn in dit soort situaties , de reden mag je ook volop over discussieren , alsook voor en nadelen van beide handen ;)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik vind de grens tussen completen en raisen ook wel moeilijk soms.
      Als er 3 limpers zijn en jij hebt 77 in de sb limp ik vaak mee, is dat fout?

En wat nu op giraffes vraag?
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      minraise UTG en 6 callers en 89s op sb vinden, dat lijkt me een call.

Voor die 1,5 bb waag ik graag een gokje met een speculatieve hand..
      Bovendien geldt hier ook nog de relatieve positie.
      Mocht hier de big blind folden, sluit je actie af mocht UTG met een cbet komen.
      Ook Axsuited call ik denk ik, ook met de reden van relatieve positie.
      Zo vaak hoef je niet te hitten om het +ev te maken met die superodds lijkt me.

77 limp ik ook mee, zeker met die 888-visjes die nooit folden preflop of op een c-bet :f_biggrin:
      Mocht de big blind raisen kun je altijd nog callen of folden..
      Gewoon hopen op een 7 en laat de stations maar lekker doorcallen.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Het belangrijkste is hier nog niet gezegd geweest : wat zijn de implied odds ? Als je bvb zelf maar 5 BB meer hebt, is het overduidelijk -EV om te gaan callen met 89s. Als je daarentegen op 100 BB zit, en dat ook het geval is voor een of meerdere tegenstanders, dan kan je m.i. wel profitable callen. Je speelt dergelijke handen immers enkel en alleen voor geflopte monsters of monsterdraws en dan te hopen dat je een zo groot mogelijke pot oprakelt.

Bekijk het zo: Als je 95% van de keer je 1.5BB kwijt bent, dan moet je zien dat je de overige 5% gemiddeld (!) zeker bijna 30BB wint. Omdat je zelfs met een monster niet altijd zoveel gaat winnen (of erger, misschien gaat verliezen van nog een groter monster), moet de maximum te winnen pot nog een factor hoger zijn.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Het belangrijkste is hier nog niet gezegd geweest : wat zijn de implied odds ? Als je bvb zelf maar 5 BB meer hebt, is het overduidelijk -EV om te gaan callen met 89s. Als je daarentegen op 100 BB zit, en dat ook het geval is voor een of meerdere tegenstanders, dan kan je m.i. wel profitable callen. Je speelt dergelijke handen immers enkel en alleen voor geflopte monsters of monsterdraws en dan te hopen dat je een zo groot mogelijke pot oprakelt.

Bekijk het zo: Als je 95% van de keer je 1.5BB kwijt bent, dan moet je zien dat je de overige 5% gemiddeld (!) zeker bijna 30BB wint. Omdat je zelfs met een monster niet altijd zoveel gaat winnen (of erger, misschien gaat verliezen van nog een groter monster), moet de maximum te winnen pot nog een factor hoger zijn.
      We gaan er obv wel vanuit fullstacked te spelen
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Oops, my mistake, had niet gezien dat het over cashgames ging. Was gewoon midden in het forum terechtgekomen via een andere pagina hier die gewoon wat topics vermeldde :D .
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Je hebt het toernooiboard inmiddels wel al gevonden zie ik :s_cool: