NL10, AK in BB, 3bet. TPTK

• ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Villain is 18/5, AF:1.5

Ik 3bet preflop met AKs naar 1.6$.
      Moet ik hier bet/folden op de flop of mag ik altijd broke gaan op de flop?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      MP1:
      $13.47
      MP2:
      $11.68
      MP3:
      $10.00
      CO:
      $11.81
      BU:
      $10.00
      SB:
      $5.69
      BB (Hero):
      $10.00
      UTG1:
      $7.36
      UTG2:
      $15.56

Preflop: Hero is BB with A, K.
      2 folds, MP1 raises to $0.40, 2 folds, CO calls $0.40, 2 folds, Hero raises to $1.60, MP1 folds, CO calls $1.20.

Flop: ($3.65) K, 6, 9 (2 players)
      Hero bets $2.60, CO raises to $5.20, Hero raises to $8.40, CO calls $3.20.

Turn: ($20.45) J (2 players)

River: ($20.45) 8 (2 players)

Final Pot: $20.45.
  • 3 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik ga hier broke, door de 3bet pre-flop en de terechte CB op de flop is de pot te groot geworden om nog op te geven met TPTK volgens mij. Tegenstander is ook niet supertight pf met 18-5, al is de AF wel laag. Maar de pot is al bijna 9 dollar bij een call van hem op de flop, jouw stack is nog maar 7 dollar, dan is TPTK goed genoeg voor mij.

Ik zou de hand exact spelen zoals jij deed, misschien iets hoger betten op de flop. Al is 2/3 pot ook goed omdat het zo op een CB lijkt, en in een heads up flop na een preflop 3 bet lijkt protecten tegen een flush mij minder belangrijk.

Beniewd of de rest het met mij eens is.
    • najtreg12
      najtreg12
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk goed gespeeld.
      66 had hij preflop gefold en 99 is twijfelachtig.
      Voor de rest beat je alle mogelijke handen, of hij moet KK en AA tricky spelen, maar deze handen zijn bijna onmogelijk gezien jouw AK en een K op de flop.
      Verder heb je er op de flop bijna de helft van je stack al in zitten na je cbet, dus ik zie ook geen mogelijkheid om te folden!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Ik ga hier broke, door de 3bet pre-flop en de terechte CB op de flop is de pot te groot geworden om nog op te geven met TPTK volgens mij. Tegenstander is ook niet supertight pf met 18-5, al is de AF wel laag. Maar de pot is al bijna 9 dollar bij een call van hem op de flop, jouw stack is nog maar 7 dollar, dan is TPTK goed genoeg voor mij.

Ik zou de hand exact spelen zoals jij deed, misschien iets hoger betten op de flop. Al is 2/3 pot ook goed omdat het zo op een CB lijkt, en in een heads up flop na een preflop 3 bet lijkt protecten tegen een flush mij minder belangrijk.

Beniewd of de rest het met mij eens is.
      Ben het hier wel mee eens. Hij kan QK of ook AK, (KJ) hebben of agressief draws spelen. Enkel 99 beat je (als enige hand waarmee hij je zou kunnen callen). En tja een range verkleinen tot 1 hand is bijna onmogelijk.