2NL Overpair op multiway flop

• Arpeanix
      Arpeanix
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      MP2:
      $2,12
      MP3:
      $1,09
      Hero:
      $2
      BU:
      $1,67

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with J:spade: , J:diamond:
      3 folds, MP2 raises to $0,06, MP3 calls $0,06, Hero calls $0,06, BU calls $0,06, 2 folds.

Flop: ($0,27) 6:spade: , 4:heart: , 2:heart: (4 players)
      MP2 bets $0,13, MP3 folds, Hero raises to $0,52, BU raises to $1,61 (All-In), 2 folds, BU gets uncalled bet back (All-In).

Final Pot: $1,44

Wat ik dacht tijdens de hand:

Preflop call ik volgens de SHC, ik vraag me af of verhogen hier ook kan.

Ik krijg een overpair op de flop en besluit te verhogen op de bet van MP2 (zijn bet lijkt me een standaard Cbet die hij met veel handen kan doen). Ik kan me moeilijk voorstellen dat de BU een hand heeft die ik kan verslaan en daarom fold ik.
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik zie dat je nieuw bent in het beoordelingsforum dus hartstikke welkom :D
      Zonde dat nog niemand gereageerd heeft op je handje want van deze beoordelingen leer je wel veel!

Ik zal een poging wagen:

Eerst en vooral moet je beseffen dat de startinghandchart verre van optimaal is. Het is een richtlijn die beginnende spelers een idee zou moeten geven van het spel en nieuwe inzichten zou moeten geven.
      De SHC is ook zeer tight.

JJ kan je hier in enkele gevallen callen; bijvoorbeeld als MP2 heel erg tight is en 99+, AQ+ opent ofzo. Zodat je je niet tegen beter isoleert.

Maar tegen unknowns zou je hier wel moeten squeezen met jacks. Dus gewoon raisen naar 24c ofzo. Op NL2 zijn ze meestal ook erg loose.

As played zitten we op de flop met een pot van 27c. Een vrij goede flop voor jou. Enkel 22,44,66 kunnen gehit hebben (wat zeker wel in hun ranges zit). Hij PFA bet slechts half pot. Stel dat hij daar KK heeft dan is dat zeer slecht. Je moet namelijk protecten tegen 4 mensen. Dus als jij ooit in die positie komt bet dan pot!
      Omdat dat er zwak uitziet kan k me wel vinden in je raise ter protectie en voor value.

Als BU er dan cold4bet dan is dat altijd een set denk ik dus vind ik de fold wel fine!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Zoals farma zegt , welkom op de handjudgings:)
      soms is het wat druk en raakt niet alles onmiddelijk beoordeeld , maar dat mag je zeker niet tegenhouden deze leerzame manier van feedback te gebruiken :)

Over de hand ,
      zoals farma zegt is de shc niet altijd optimaal , maar het is wel een degelijke basis.
      Met je call met JJ is dus niks mis , alleen kan er soms een meer profitabele line zijn.
      Persoonlijk denk ik dat zowel call als raise hier kunnen , en het beetje player dependant is wat je wil doen :)
      als het echt uberfishes zijn kan je wel 3betten voor value.
      Op de flop kan hij wijd gaan cbetten , en dat board hit zijn raising range niet.
      Een raise ter protectie/value vind ik goed.
      Als er dan echter iemand over shoved , zonder al geld in de pot te hebben is dit een zeer sterke move die vaak een set/ een zeer goede draw zal zijn , en dan kan je wel folden zoals je doet :)