Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Gutshot + FD tegen donkbet

• cazzz
      cazzz
      Bronze
      Ik had een iets onder average stack, laatste 150, 60 itm (MTT was een 100k gtd)

Villain is decent, niet bijzonder aggro, geen idee over zn donking habits

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $700(BB) Prima
      SB ($59,769)
      BB ($29,035)
      UTG ($20,222)
      UTG+1 ($15,032)
      UTG+2 ($15,420)
      MP1 ($10,362)
      Hero ($23,132)
      MP3 ($35,018)
      CO ($46,929)
      BTN ($5,985)

Dealt to Hero 9:club: 8:club:

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $1,400, fold, fold, fold, SB calls $1,050, fold

FLOP ($4,200) 7:club: 5:spade: Q:club:

SB bets $2,100, Hero calls $2,100

TURN ($8,400) 7:club: 5:spade: Q:club: 4:spade:

SB checks, Hero checks

RIVER ($8,400) 7:club: 5:spade: Q:club: 4:spade: J:diamond:

SB bets $5,600, Hero folds

SB wins $8,400

Mijn plan op de flop was cbet en shove over raise. Hij donkt echter uit. 3 opties op de flop:
      folden: te veel equity voor, niet echt een een optie

call: en dan turn herevalueren. Je hebt aardig wat equity.

raise: Ik ga ervanuit dat hij op zn flop bijna altijd bet/shove of bet/fold speelt en dus weinig flat. Op het moment dat ik raise commit ik mezelf obviously aan de pot wat niet heel erg is want ik heb aardig wat equity tegen Qx (48%), tegen sets heb ik 33% .
      Tegen hoger flushdraws doe ik het niet echt goed (29% tegen Ac3c). Hij heeft ook een dusdanig grote stack dat hij mij daar kan shoven, en de betsizings zijn perfect voor hem om te shoven.

Ik heb ervoor gekozen om te callen, puur omdat ik daar niet wil flippen voor mn tourney live.

Op de turn checked hij naar me toe. Ik heb hier nog behoorlijk wat equity en hij kan nog steeds perfect (qua stacksizes) c/shove spelen, wat mij in een ugly spot brengt. Ik check behind.

River bricked, hij bet ik fold

In principe is zijn donkbet op deze flop het gene wat deze hand zo irritant maakt. Anders had ik cbet/shove kunnen spelen (met FE)

Ben ik hier te scared om het erin te krijgen op de flop?
  • 15 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vraag me af of je de flop wel moet callen.

Je hebt wel een FD, maar die is niet bepaald hoog. De GS zou wel een mooie hand kunnen opleveren, maar de klaveren 6 kan ook een hogere flush completen. Daarnaast kan er een set onderweg zijn.

Ik denk dat ik op de flop zou folden of anders raisen (maar in dat geval blaas je de pot aardig op).

Just my 2 cts
    • cazzz
      cazzz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Ik vraag me af of je de flop wel moet callen.

Je hebt wel een FD, maar die is niet bepaald hoog. De GS zou wel een mooie hand kunnen opleveren, maar de klaveren 6 kan ook een hogere flush completen. Daarnaast kan er een set onderweg zijn.

Ik denk dat ik op de flop zou folden of anders raisen (maar in dat geval blaas je de pot aardig op).

Just my 2 cts
      Als ik daar mn fush hit op de turn dan ga je daar nooit meer wegleggen en neem ik gewoon aan dat hij 9/10 keer goed is (en voor 30bb kan je dat nooit folden)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dat je niet meer gaat wegleggen snap ik wel, maar moet je in de situatie komen om voor die vraag te staan?

Ben wel benieuwd naar wat de handbeoordelaars zeggen, want deze situatie is voor mij ook een vraag...
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Wat Zeezout zegt: flop raisen of folden. Door alleen te callen heb je geen idee waar je staat. En dan kun je nog kiezen om zelf te shoven (dat wilde je al doen dus waarom niet als villain donkbet?) of te (min)raisen en te folden op een shove van villain.

En waarom zou je een babyflush niet kunnen wegleggen voor 25 bb? Speelbare stack en tijd genoeg om betere spots te kiezen (maar goed, ik zie overal spoken en leg pocket azen nog weg als ik denk dat ik beat ben :) )
    • cazzz
      cazzz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillGatesIII
      Wat Zeezout zegt: flop raisen of folden. Door alleen te callen heb je geen idee waar je staat. En dan kun je nog kiezen om zelf te shoven (dat wilde je al doen dus waarom niet als villain donkbet?) of te (min)raisen en te folden op een shove van villain.

En waarom zou je een babyflush niet kunnen wegleggen voor 25 bb? Speelbare stack en tijd genoeg om betere spots te kiezen (maar goed, ik zie overal spoken en leg pocket azen nog weg als ik denk dat ik beat ben :) )
      Tegen zijn gehele donking range ( die vrij wijd is neem ik aan) heb je daar nog ongeveer 50% equity. Op het moment dat je fold heb geef je al die equity op want volgens mij best wel zonde is. Ik zal in die spot (bijna) nooit folden.

Als ik op de flop shove dan is het een massive overshove, ik shove dan ongeveer 21.5k over zijn 2.1k raise heen. Dit ziet er zo erg uit alsof je aan het drawen bent, ik zou daar immers ook raisen en niet shoven met een made hand.
      Een raise zou naar iets van 6k-6.5k geweest zijn, als hij over daar overheen shoved moet ik iets van 15.5k moeten callen voor een pot 48k. Doordat hij als laatste shoved heeft hij nog fold equity. Dan heb ik dus ongeveer 33% equity nodig wat ik wel heb tegen zijn shoving range wat betekend dat ik moet callen.

Stel ik hit op de turn mn flush dan kan je daar imo nooit meer weg voor 25bb.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ok. Als ik puur jou situatie op de flop analyseer dan stel ik vast: Nog 22bb over met een FD+GS.

Op dat moment is mijn idee: knallen knallen knallen!
      Op dat moment wil je gewoon je chips naar het midden schuiven, en liefst met wat fold equity erbij.
      Dit is gewoon een heel sterke hand om op zon moment te krijgen.

Zijn donkbet verandert daar niet zoveel aan eigenlijk.
      Je hebt nu naar mijn mening 2 opties:

Flop raisen.
      Flop callen en op de turn proberen broke te gaan.

Zonder enige info over villain zou ik hier toch verkiezen om meteen de flop te raisen.
      Ik denk dat je meer Fold Equity creert vs pair handen en dat is goed.
      Bovendien kan het nog lelijk worden voor je als hij de turn besluit te check/callen ipv door te betten.

Ik zou naar 7k raisen. Dan zit er 18k in de pot terwijl je nog 15k over hebt op de turn. Prima situatie dus om de turn te gaan shoven.
      Ik denk dat hij best nog vaak flop kan callen om de turn op te geven (met draws bv) wat helemaal leuk is voor jou.

Mensen die hier voorzichtig willen spelen of nog de optie nemen om te folden zitten hier wel verkeerd vind ik. Dit is gewoon een heel goeie situatie voor je om met zon kleine stack zon hand te floppen en dan moet je hier gewoon plankgas geven.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Elias, hero heeft nog 30 big blinds op de flop (blinds zijn 350/700/70 en het lijkt alsof je uitgaat van een bb van 1.000).

Verandert dat iets aan je analyse?
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillGatesIII
      Elias, hero heeft nog 30 big blinds op de flop (blinds zijn 350/700/70 en het lijkt alsof je uitgaat van een bb van 1.000).

Verandert dat iets aan je analyse?
      Ohja ik had het verkeerd uitgerekend inderdaad.
      Eigenlijk verandert dat voor mij niet veel tbh, maar goed gezien idd.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok. Voel me een nit in dit forum. Ik ga niet broke op een flop met een babyflushdraw & gutshot met 30 blinds tegen een unknown die tegen me indonkt :)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik ook niet, maar misschien speel ik daarom nog steeds voornamelijk freerolls :D
    • cazzz
      cazzz
      Bronze
      Thanks elias

Het 'probleem' voor mij was niet broke gaan maar door de donkbet zou ik niet de laatste bet erin krijgen (en dus nog foldequity hebben). Als ik hier zou raisen zou ik een (kleine) +ev call moeten maken op zn shove wat ik op een of andere manier niet heel prettig vond en dus koos ik voor de laffe oplossing :f_frown:
    • 9toFive
      9toFive
      Bronze
      Op wat voor een range zetten we hem bij een donkbet?
    • cazzz
      cazzz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 9toFive
      Op wat voor een range zetten we hem bij een donkbet?
      Op zn board is zijn donking range vrij groot, het kunnen sets/toppairs/flushdraws/middle pairs/ 7x maar ook gewoon air zijn. Tijdens de hand had ik geen idee wat zijn donking range was.
    • goepos
      goepos
      Bronze
      Als je de FD hit moet je er ook voor gaan . Anders kan je de hand beter helemaal niet spelen.
    • K2AA72
      K2AA72
      Bronze
      totaal met Elias eens, raise zijn donk (ik zou iets van 8,4k doen) en call een shove...

een min-raise/fold is volgens mij wel de slechtste lijn die je kunt nemen...