SB versus BB(A5s)

• Joris1973
      Joris1973
      Bronze
      Dit vind ik toch wel een moeilijke hand.
      Had ik de flop gelijk moeten cappen.
      En de river is wel een interessante kaart ?(

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($12.57)
      Hero ($10.78)
      UTG ($16.41)
      UTG+1 ($10)
      CO ($23.20)
      BTN ($22.65)

Dealt to Hero A:diamond: 5:diamond:

fold, fold, fold, fold, SB raises to $0.50, Hero raises to $0.75, SB raises to $1, Hero calls $0.25

FLOP ($2) 2:heart: K:heart: 5:spade:

SB bets $0.25, Hero calls $0.25

TURN ($2.50) 2:heart: K:heart: 5:spade: 4:heart:

SB bets $0.50, Hero calls $0.50

RIVER ($3.50) 2:heart: K:heart: 5:spade: 4:heart: 5:heart:

SB bets $0.50, Hero calls $0.50

Hero shows A:diamond: 5:diamond:
      (Pre 39%, Flop 81.8%, Turn 69.3%)

SB shows 8:heart: A:club:
      (Pre 61%, Flop 18.2%, Turn 30.7%)

SB wins $4.32
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ken niet veel van SH ranges maar ik gok dat je pre zeker moet 3-betten aangezien je tegen de SB zit die loose kan raisen. Als hij capt moet je dan ook zeker callen.

Op flop neig ik naar call je hebt 5 outs (2x een 5 en 3x een A) en de pot is 8 SB dus hier mag je denk ik voor je outs nog wel callen. Turn lijkt me ander verhaal hij bet door en aangezien je slechts een paartje 5 hebt denk ik dat je niet vaak de beste hand hebt. Verder krijg je ook minder outs aangezien de harten 5 niet meer veilig is. Kortom je hebt maar 4 veilige outs terwijl er op dat moment maar 6BB in pot zit dit lijkt me niet genoeg en dus zou ik folden.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Preflop moet je 3-betten volgens de charts en een cap moet je altijd callen als je zelf 3-bet.

Flop hit je een pair dus moet je zeker callen met zo'n grote pot. Raisen heeft geen zin, je isoleert je dan alleen maar tegen betere handen.

Op de turn heb je 3 outs naar een straat 2 outs naar trips en 3 outs naar een two pair. Hiervan zijn echter maar 5 outs clean, omdat de anderen flushmogelijkheden geven.

Het is echter een blind battle en daar geef ik pairs niet graag op. Zonder reads/kennis van je tegenstander daarom een lastige spot. Tegen tighte tegenstanders kan je hier zeker wel een fold vinden op de turn, maar ik denk dat een fold tegen onbekende tegenstanders op dit limiet wat te zwak zou zijn. Het lastige is dan alleen wat je op blanke rivers moet doen - vaak zou ik dan ook nog callen, als is het alleen maar om informatie te verzamelen over zijn SBvsBB cap range.

Deze river moet je zeker callen. Kx handen plaatsen hier vaak genoeg nog een bet waardoor je zeker moet callen.

Zeker een note maken van de hand die hij had en dan heb je de volgende keer in een vergelijkbare hand ook een hele makkelijke turn en river call.