AQ trips vs riverraise deep

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.20 BB (5 handed)

Button ($60.27)
      SB ($25.95)
      BB ($20.90)
      Hero (UTG) ($31.61)
      MP ($10.22)

Preflop: Hero is UTG with Q, A
      Hero bets $0.70, 1 fold, Button calls $0.70, SB calls $0.60, 1 fold

Flop: ($2.30) 5, Q, J (3 players)
      SB checks, Hero bets $1.80, Button calls $1.80, 1 fold

Turn: ($5.90) Q (2 players)
      Hero bets $4.60, Button calls $4.60

River: ($15.10) 8 (2 players)
      Hero bets $7.55, Button raises $53.17 (All-In), Hero folds

Total pot: $30.20

Hey,

Villain speelt 24/19 1.6AF (1.7 op river, nooit geraised b4), wtsd 45% dus lijkt calling station achtig over zo'n 300 hands.

We zitten iets meer dan 150 bbs diep. Tot op river standaard denk ik, maar callen jullie deze af? Ik zie hem norml elke set op flop raisen (17% (6)) en sterke draws dus wss ook. De :club: FD komt niet aan op river. Anderzijds is hij erg passief daar en we zitten deepstacked, dus sluit ik toch wat meer blufs uit. Opinions? Thx!
  • 9 antwoorden
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Het verschil tussen zijn VPIP en PFR is 6%. Als ik in equilator op zoek ga naar een range van 6% waarmee hij eventueel gewoon flat krijg ik bijvoorbeeld: 99-22, 54s-QJs = 6.03% Binnen deze range heeft 55, QJs en 88 je beat. Nu kan je via je reads / Preflop stats nagaan hoe hij deze handen hier zou spelen.

:diamond: 55 Slowplayed hij een set 5's hier?
      :diamond: 88 Called hij hier twee barrels met 88?
      :diamond: QJs Called hij de flop met two pair (QJ) en called hij dan gewoon met zijn fullhouse op de turn...

Ik heb geen flauw idee als mijn redenering hier klopt maar op deze manier denk ik vaak na over dit soort handen.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Je zit hier overigens wel 5-handed, dus ik verplaats deze even naar het shorthanded-forum.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      ik zou 9-10 ook in zijn range steken aangezien je zegt dat hij call-station achtig is. Op river kan je heel weinig verslagen en je kan hier IMO enkel callen als je een read hebt dat hij deze bluf kan maken op de river (wat IMO op deze stakes niet veel spelers doen).
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Je zit hier overigens wel 5-handed, dus ik verplaats deze even naar het shorthanded-forum.
      Woops my bad.

Had een ch/c nog gekunt? Krijg ik eventueel nog value van missed draws en kom ik naar SD. Elk overpair of KQ oid bet normaal toch op river voor value.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      op de river hangt het af van de reads die je hebt op villain. Bluft hij op missed draws? Kan hij light valuebette? etc... .
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door karatsj
      op de river hangt het af van de reads die je hebt op villain. Bluft hij op missed draws? Kan hij light valuebette? etc... .
      Reads bevinden zich bovenaan :) Ik denk dat dit wel de beste line is tegen calling station die niet zo agressief is op river om nog value te halen uit z'n Jx, die gaat ie sowieso niet betten denk ik. Maar ik vind elke hand die hij hier zou kunnen raisen raar gespeeld zoals JJ/55/QJ/88/9T, vandaar de twijfel en is ie mss toch iets meer geneigd naar bluffs. Mss was ie wel van plan 55/JJ pas te raisen op de turn maar heeft ie daar een boat dus callt ie maar, idk.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      ik vindt hem eigenlijk perfect gespeeld, river is een easy fold, je beat hier alleen zijn blufs en hij heeft echt zoveel value combo's in zijn range hier. Het is gewoon een kwestie van combo's die jouw beat hebben en die vergelijken met combo's die jij beat.

de pot is 37,30 en het is 14,66 om te callen ofwel je krijgt 2.5 to 1 op een call. Volgens mij moet hij dan vaker als ongeveer 28% van de tijd hier bluffen om een +ev call te maken.
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door giraffe1977
      ik vindt hem eigenlijk perfect gespeeld, river is een easy fold, je beat hier alleen zijn blufs en hij heeft echt zoveel value combo's in zijn range hier. Het is gewoon een kwestie van combo's die jouw beat hebben en die vergelijken met combo's die jij beat.

de pot is 37,30 en het is 14,66 om te callen ofwel je krijgt 2.5 to 1 op een call. Volgens mij moet hij dan vaker als ongeveer 28% van de tijd hier bluffen om een +ev call te maken.
      Ik vind bedoel je? =) Waar is die luie Gerv eigenlijk?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ik was lunchen met een Russin ;) :P

Anyways je wilt valuebetten tegen enkel KQ en misschien QTs (1 combo) en je speelt tegen 55 (50% vd combo's sinds ie soms kan bluffraisen), QJ, T9s.

Je equity is

Board: Q:club: J:heart: 5:club:  Q:diamond:  8:spade:
             Equity     Win     Tie
      MP2    59.36%  49.98%   9.38% { 5h5s, 5s5c, AQs, KQs, QTs+, T9s, AQo, KQo, QJo }
      MP3    40.64%  31.25%   9.38% { AhQs }

In feite moet je nagaan of AQ/KQ hier schuift of kleiner raised. Ik denk zelf dat als je diep zit er niet te vaak wordt geschoven met KQ

Dus de vraag is of je meer value kan krijgen met een c/c op de River ivm dat zijn range super narrow is die doorspeelt op jouw bet (Alles wat mist fold obvious en krijg je geen value van )

Als je denkt dat zijn shoving range 55,AQs,KQs,QTs+,T9s,QJo is dan heb je

Board: Q:club: J:heart: 5:club:  Q:diamond:  8:spade:
             Equity     Win     Tie
      MP2    83.31%  83.31%   0.00% { 55, AQs, KQs, QTs+, T9s, QJo }
      MP3    16.69%  16.69%   0.00% { AhQs }

Is nog niet genoeg ;)

Mvg,
      Gerv