A-Q suited en gereraised

• Daaromniet
      Daaromniet
      Bronze
      Titan Poker Adagietto 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button AnakiirCRO ($6.35)
      SB olisto ($8.98)
      BB [color:#C00000]LightStone ($10.04)[/color]
      UTG IKnowYou78 ($11.09)
      UTG+1 [color:#C00000]Daaromniet ($10.26)[/color]
      CO MYSTERE07 ($9.45)

Preflop: Daaromniet is UTG+1 with Q :diamond: A :diamond:
      1 fold, Daaromniet raises to 0.40, 3 folds, LightStone raises to 1.30, Daaromniet calls 0.90.

Flop (2.65) 2 :diamond: 9 :club: 3 :diamond:
      LightStone bets 2, Daaromniet calls 2.

Turn (6.65) 6 :spade:
      LightStone bets 2, Daaromniet calls 2.

River (10.65) 4 :diamond:
      LightStone checks, Daaromniet bets 4.96, LightStone moves all-in for 4.74

OK...wat doe ik hier allemaal fout! kan iemand mij verbeteren als ik iets verkeerd zeg?

Preflop : niet callen denk ik? zet zijn range op hoge paren en A-K om mij te reraisen. in het beste geval is mijn kans dus +- 50% door hem te callen

Postflop:: hoeveel outs heb ik? zeker 9 voor flush draw ( ACes meetellen lijkt me tricky)....dus flopbet eigenlijk niet callen.

Turn: zelfde aantal outs dus weer niet callen

eigenlijk rampzalig gespeeld dus...

Grtz
  • 5 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ik deed het alweer fout :( :(

KALF :D
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Ik zal het even reevalueren :D

Preflop kun je callen vanwege je positie.
      Op de flop heb je 9 clear outs voor je Nut Flush, + dat je 2 overs hebt. Ik geef je hier meer dan 9 outs. Eerder 12 outs dan 9 outs.

Je hebt dus nodig 12 * 2 + 1 = 25% equity :D
      Je krijgt 4,65:2 = 2,325:1 Pot odds

Je moet dus 3:1 hebben en je krijgt dus 2,325:1 (wat dus niet genoeg is),
      MAAR implied odds heb je zeker. Dus op deze flop kun je voor je implied odds nog callen.

Turn:

Weer heb je 9 clear outs voor je Nutflush, + 3 outs voor 1 van je overcards.
      Je hebt dus weer 25% equity nodig.

Je krijgt hier 8,65:2 = 4,325:1
      Je krijgt 3:1 en je hebt 4,235:1, hier kun je dus winstgevend callen. Zelfs wanneer 1 van je overcards hier geen clear out is, heb je hier nog genoeg equity om alleen voor je FD te callen.

River is een easy push.
    • Daaromniet
      Daaromniet
      Bronze
      Mijn tegenstander had inderdaad een hoog paar, nl Q-Q

Bedankt voor de evaluatie!

CU
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      AQs kunt ge in feite neerleggen als gij die in'n rotslechte positie (UTG+1) raiset en dan nog iemand bereid is die hand uit positie tegen u te spelen.

Op de flop zelf zou'k het er toch gewoon inrammen. Uw overcards kunt ge kortweg tellen als de helft van het aantal outs in de berekening, 3 ipv 6 dus, +9 voor uw flushdraw. Een set van hem is onwaarschijnlijk want 99 wordt niet vaak gereraised op deze limiet uit de blinds, dus reverse implied odds moet ge niet meetellen voor een full house.

Tegen zijn range [JJ+, AK] hebt ge genoeg outs om het aggressief te spelen, 12 discounted outs dus of ~46% dacht ik. Dat is genoeg met het dead money dat er al in ligt. Daarbij betekent zijn cbet op de flop nog niet met 100 % zekerheid dat hij een overpair heeft, AK kan ook nog, dus op'n flopraise krijgt ge nog wat fold equity erbij, waardoor uw totale equity >50%.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Preflop fold ik hier vaak, gewoon omdat een reraise van uit de BB meestal AK/JJ+ is, en je hier dan vaak enkel voor de flush kan gaan.

Flopcall is nipt imo, het lijkt me dat hij hier een sterke pp heeft en dan tel ik liever de overcards niet mee in het berekenen van mn odds. Kdenk dat ik hier gewoon fold.

Turn kan je niet folden op zo'n lage bet.

River is standaard shove :)