A-K tegen mogelijke flush op turn

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Hieronder een hand waarbij ik met A-K hit op de flop en dus CB om value te halen. Op turn weet ik niet goed wat doen, ik besluit door te betten voor het geval villain een harten heeft.

Denk dat dit de standaard manier is om de hand te spelen, of niet? Comments?

Villain is 23/20 met AF 2.9 (200 handen).

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($2)
      BB ($2.71)
      UTG ($2)
      UTG+1 ($6.10)
      UTG+2 ($4.75)
      Hero ($14.93)
      CO ($10.30)
      BTN ($10.30)

Dealt to Hero A:spade: K:spade:

fold, fold, fold, Hero raises to $0.30, fold, BTN calls $0.30, fold, fold

FLOP ($0.75) 2:heart: 9:heart: K:club:

Hero bets $0.66, BTN calls $0.66

TURN ($2.07) 2:heart: 9:heart: K:club: K:heart:

Hero bets $1.23, BTN folds

Hero shows A:spade: K:spade:

Hero wins $1.97
  • 8 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Nog enkele bijkomende vragen:

Wat als hij de turn raised?
        Wat als hij de turn called?

Buiten K-x (die ik beat), flushes en full houses zie ik hem niet veel meer doorspelen, of het moesten A-high flush draws zijn...
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Dit is vrij goed gespeeld alleen mag de betsize op de turn hoger omdat je moet protecten tegen een 4e harten. Een andere K callt toch ongeacht je sizing en voor een hand als TT doet het er ook niet zoveel toe.

Als hij raist fold
      Als hij call dan valuebetten
      op non haert bet ik vrij groot omdat hij ofwel fold met draws ofwel fold met TT etc op elke bet maar hij zal wel callen als hij een K heeft dus ik bet close to pot.
      Op een haert river weet ik het zelf niet goed , wss blockbet ik 1/3
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Dit is vrij goed gespeeld alleen mag de betsize op de turn hoger omdat je moet protecten tegen een 4e harten. Een andere K callt toch ongeacht je sizing en voor een hand als TT doet het er ook niet zoveel toe.

Als hij raist fold
      Als hij call dan valuebetten
      op non haert bet ik vrij groot omdat hij ofwel fold met draws ofwel fold met TT etc op elke bet maar hij zal wel callen als hij een K heeft dus ik bet close to pot.
      Op een haert river weet ik het zelf niet goed , wss blockbet ik 1/3
      niet 100% mee eens :)

Als hij raist fold
      -> hangt er vanaf hoe groot hij raised. bij minraise kan je nog callen aangezien je 10 outs hebt naar de nuts (FH/quads). dus moet je 3.5:1 krijgen en met minraise krijg je bijna 4:1.

Als hij called dan valuebetten?
      -> waarom kan hij hier niet callen met een FH (pocket 2e of 9s)? Dus ik zou river NIET valuebetten maar check/call spelen.
      Want bij raise isolate ge uzelf tegen beter:
      pockets en gemiste draws gaan niet meer callen (dus geen extra value uit bet)
      FH/flushes gaan u callen/raisen (en tegen die wilde eigenlijk helemaal de pot niet opblazen)

als er een 4de harte op de river komt denk ik eigenlijk niet dat het veel nut heeft om te blockbetten. elke hoge flush gaat hij u toch reraisen en met kleine blockbet gaat hij wss callen met lage flushes. Dus zou eigenlijk gewoon check/fold spelen op river (moet eerlijk zeggen dat ik weinig kennis heb van blockbets, dus kan hier volledig naast zitten :)

ps: dit veranderd natuurlijk als je de FH hit op de river
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      PF+Flop goed.

Turn: Bet hier iets groter. Andere K callen toch wel naast dat je moet protecten tegen FD's. Ik zou hier iets van $1,7 betten.

River: een blockbet van 1/3 tot halfpot is hier wel goed denk ik op elke non :heart: behalve als board paired ofc. Dit omdat je nog wel value krjigt van slechtere handen, maar niet jezelf al teveel commit.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      En op een :heart: gewoon ch/fold?
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ja doorgaans wel :)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oké

Maar een op de turn een flush/FH hier niet gewoon al raisen?
      Met die gedachte zou ik wel gewoon groot betten om any K te doen callen en de rest fold wss ook op kleiner.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Je wilt juist dat draws callen omdat ze duur drawen en jij dus geld verdient. Het is hier wel een bet/fold overigens.