Had ik deze hand anders kunnen spelen?

• Joris1973
      Joris1973
      Bronze
      Stats villian 61/0/48/0.8 WTSD34%

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($9.73)
      Hero ($15.35)
      CO ($20.84)
      BTN ($42.18)

Dealt to Hero 9:diamond: 8:spade:

CO checks, BTN raises to $0.50, fold, Hero calls $0.25, CO calls $0.25

FLOP ($1.60) K:diamond: 9:heart: 6:heart:

Hero checks, CO checks, BTN checks

TURN ($1.60) K:diamond: 9:heart: 6:heart: 7:spade:

Hero bets $0.50, CO calls $0.50, BTN folds

RIVER ($2.60) K:diamond: 9:heart: 6:heart: 7:spade: 8:club:

Hero bets $0.50, CO calls $0.50

CO shows K:club: 8:heart:
      (Pre 69%, Flop 90.1%, Turn 86.4%)

Hero shows 9:diamond: 8:spade:
      (Pre 31%, Flop 9.9%, Turn 13.6%)

CO wins $3.46
  • 3 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Niet echt denk ik, door zijn check op flop kun je er vaak van uit gaan dat hij geen K heeft en jouw hand vaak goed is (al is het maar om hem uit pot te bluffen). Lijkt me dus standaard bet op turn en river ook nog wel, je mag nog blij zijn dat hij uiteindelijk niet reraised op river want dan word je voor het blok gezet op een vies bord.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Helemaal goed zo wat mij betreft. De flop check je standaard, omdat men normaal 100% cbet.

Op de turn heb je een pair met een OESD. Je moet protecten tegen straightdraws/flushdraws/overcards dus je moet zeker betten.

De river is een lelijke kaart, maar je hebt nu wel two pair. Je tegenstander lijkt op basis van zijn stats echter een vrij redelijke speler (als de stats over genoeg handen zijn), behalve dat hij preflop loose speelt. Er valt hier voor de lijnen b/f, c/f, c/c zeker allemaal iets te zeggen. Misschien wel even interessant voor jullie om het gedachtenproces te volgen.

B/f: Voordeel is dat je van slechtere two pair (87, 76) en Kx die geen two pair is nog value vangt. Tegen een raise kan je makkelijk opgeven omdat hij altijd een straat gaat hebben dan. Het is ook een anti-bluf bet. D.w.z. dat je (tov de lijn c/f) niet het risico loopt dat de tegenstander bluft als je naar hem toe checked en je dan de beste hand opgeeft.

C/f: Je tegenstander ziet er erg redelijk uit. Hij is vrij passief en gaat niet zo veel naar e showdown. Als hij bet kan je er wel vanuit gaan dat hij meestal de straat gaat hebben.

C/c: De flush is niet aangekomen. Met je two pair heb je hier nog een redelijk hand. Door c/c te spelen kan je een bluf proberen uit te lokken van gemiste flushdraws.

C/c valt voor mij af, omdat ik gezien zijn stats niet denk dat hij vaak genoeg (= minstens 1/7 keer) zal bluffen om deze lijn aan te kunnen nemen.

Tussen c/f en b/f kan je twisten, ik ga hier met een lichte voorkeur toch voor b/f. Het is hier een nadeel dat hij niet een echte callingstation lijkt (slechts 34% WTS). Bij hogere WTS van dit soort spelers is de voorkeur voor b/f veel duidelijker.
    • Joris1973
      Joris1973
      Bronze
      Heldere analyse.