99 Bb

• jova23
      jova23
      Bronze
      Het is nog vrij vroeg in de sng
      Moet ik hier bijna een halve stack riskeren?

No Limit Holdem Tournament
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.16+$0.34

Stacks:
      UTG biniaraix (1,170)
      UTG+1 tieroUa (1,615)
      MP aka_pazl (2,075)
      CO The D-Sizzle (2,077)
      BTN Janusi4ka (2,358)
      SB SUPERNOIVA (1,220)
      BB jovami23 (2,985)

Blinds: 50/100

Pre-Flop: (150, 7 players) jovami23 is BB 9:club: 9:heart:
      biniaraix goes all-in 1,170, 5 folds, jovami23 folds
  • 8 antwoorden
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Nee :P

UTG All-in zo vroeg doet die niet met prul normaal.
    • jova23
      jova23
      Bronze
      Hij heeft wel maar 11BB
      Als de blinds binnen 2 handen door zijn nog maar 10BB
      Het is niet zo dat hij nog een zee van tijd heeft om te gaan pushen...
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Met 11bb heeft een goede speler nog wel een redelijke edge om op een betere spot te wachten om te pushen. Ik denk dat (als het hier geen fish betreft) alleen AQ+, JJ+ gepusht wordt en dus is het voor jou een duidelijke fold.
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Met 11bb heeft een goede speler nog wel een redelijke edge om op een betere spot te wachten om te pushen. Ik denk dat (als het hier geen fish betreft) alleen AQ+, JJ+ gepusht wordt en dus is het voor jou een duidelijke fold.
      AQ+/JJ+ is te tight om hier first in te pushen. Standaard fold ik hier 99, TT ligt aan de speler en alles wat beter is call ik.
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      zonder info over de speler een eenvoudige fold.

goede spelers gaan daar UTG niet meer pushen dan 99+,AQ+ lijkt mij onbekende spelers zet ik ook op deze range. dus hoe goed doet je 99 daar tegen?

slecht ja

je wint daar 37% van de tijd

lijkt me zonde voor daar 1/3 van je stack te callen in een pot waar je 45% nodig hebt + nog een goeie 4% omdat je toch wat meer wil dan de grens dus daar steeds 50% dient te hebben heb je dus nooit tegen 99+ en AQ+
      stel we geven hem een losse range waar je net mee kan callen dan kom je aan het feit dat hij daar
      77+,A8s+,K9s+,QTs+,JTs,ATo+,KJo+,QJo
      moet pushen om winstgevend te callen eenvoudige fold dus!!
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      Iets uitgebreider maar even.

Je hebt 48% equity nodig. Als range geef ik villain AQo+/AJs+/88+. Met 99 heb je daartegen met 42% equity veel te weinig om te callen. TT geeft je wel 48% equity en ik discount eigenlijk altijd een paar AA/KK combo's omdat deze nog relatief vaak worden geraised dus dat maakt TT een wat duidelijkere call.

Maargoed als villain gewoon tight is en AQ+/99+ shoved dan call je gewoon af met JJ+
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi jova23,

Gewoonlars heeft al een goed opzetje gegeven. Hij stelt dat je 48% kans te winnen nodig hebt, dat lijkt mij wat aan de lage kant, maar goed. Het is in zo'n situatie, waarin je de laatste bent die iets moet doen, waarbij je op de final table zit, het makkelijkste voor mij om gewoon een plaatje te laten zien.

Zoals je ziet, moet je tegen een range van 66, ATs, AJo zitten, dan wordt een call netaan +ev$.

goede spelers gaan daar UTG niet meer pushen dan 99+,AQ+

Ik denk dat (als het hier geen fish betreft) alleen AQ+, JJ+ gepusht wordt en dus is het voor jou een duidelijke fold.

Dit is voor mij wel jammer natuurlijk. Ik wordt hier "geen goede speler" en "fish" genoemd, ik push hier zeker wel meer dan alleen 99+ Aqo+, die ranges zijn echt heel erg tight voor 11.5bb's in MP1.

Voor mij is deze hand dan ook veel meer een twijfelgeval dan voor TheErwin en nvbpoker. Ik push zelf first in in die situatie zeker wel een range die dichterbij 66+, ATs+, AJo+ ligt dan bij AQ+, 99+.

Ik vind het dan ook overall echt een lastige spot. Ik durf niet te zeggen of de gemiddelde speler hetzelfde pushed als ik op deze limiet. Het zal niet veel schelen, maar ik neig net naar een fold, tegen unknown, omdat je edge nog groot is, en het zo close is. Als ik een klein beetje een read hebt, dat villain loose is, bijvoorbeeld omdat hij al eerder all in is gegaan voor de flop deze orbit, dan durf ik hier al wel te callen.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Dit is voor mij wel jammer natuurlijk. Ik wordt hier "geen goede speler" en "fish" genoemd, ik push hier zeker wel meer dan alleen 99+ Aqo+, die ranges zijn echt heel erg tight voor 11.5bb's in MP1.

Haha sorry Nick, natuurlijk ben jij geen visje. :s_grin:

Ik denk dat ik ten eerste in sommige situaties sowieso nog te tight ben en ten tweede dat mij een beetje zand in de ogen gestrooid is door de benaming UTG.

Ik zei eerder al dat het voor mij een duidelijke fold was, omdat ik villain hier op een erg tighte range zette. Als je hier een andere (en in jouw geval ook betere, aangezien jij een stuk meer ervaring hebt) range inschat, die groter is dan wat ik eerder zei, dan wordt de beslissing idd al lastiger. Want hoe groter de range van villain, hoe eerder het een call is natuurlijk.