DoN 1 dollar: JJ shove UTG+1

• SaBijl
      SaBijl
      Bronze
      Seat 2: (2,360.00 in chips)
      SB: (10.00 in chips)
      BB: (1,280.00 in chips)
      Seat 5: (1,230.00 in chips)
      Seat 6: SanVis (1,320.00 in chips)
      Seat 7: (2,360.00 in chips)
      Seat 8: (3,155.00 in chips)
      Seat 9: (1,630.00 in chips)
      Seat 10: (1,655.00 in chips)

seat 3: SB 10.00
      seat 4: BB 150.00
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to SanVis [SJ DJ]
      : Fold
      SanVis: Raise 1,320.00
      SB:allin 10.
      BB: Allin 1,130.00

Het is een Dubble or Nothing. Ik krijg JJ in vroege positie, de bubble is nog niet echt in zicht en de tafel is behoorlijk tight. Is mijn shove een goede? Of kan ik beter wachten tot ik meer in position zit om dan te stealen met een zwakkere hand? ik heb geen speciale reads op de BB.
  • 3 antwoorden
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Correct gespeeld van jou, je hebt ng ca 8bb en je zit utg+1, hier shove ik altijd. Zeker omdat je al short bent en 4 handen later heb je nog maar 6,25bb, dan heb je weer een stuk minder FE.
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      + zeker in DON's is het heel belangrijk om je stack ten allen tijde gezond te houden, als je nog maar met 6/7 man bent dan sta je qua chipstack al graag top 5.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Sanvis,

Welkom op het forum, en welkom in het handpostgedeelte!

Met 9bb´s kun je niet meer normaal raisen, en kun je dus eigenlijk alleen maar pushen of folden. Wel is het zo, dat de pot wat kleiner is, omdat er haast geen sb in het spel zit, dat maakt een push altijd wat slechter dan als je gewoon voor 1.5bb´s speelt.

Het is dan ook nog best close. Als al je tegenstanders alleen met heel tighte ranges callen (AK+, JJ+ of KK+) dan is de push -ev$, ironisch genoeg. Als tegenstanders met losse ranges, zoals AQ+, AJs+, TT+ callen, dan is de push ook -ev$. Je tegenstanders moeten dus te loose of te tight callen om jouw push goed te maken. Op zich denk ik dat je over het algemeen meestal te loose gecalled wordt, en dat maakt je push -ev$. Zelfs als je tegenstanders dingen als 77+, ATs+, AJo+ callen, wordt je push niet winstgevend.

Een fold vind ik dus beter. Dit is dan ook een goed voorbeeld van een hand, waarvan ik zeg, je hebt hier geen edge meer. Als je goed speelt push je een zeer tighte range, terwijl je maar 9bb's hebt, en dat maakt dat naar mijn mening je edge in deze games veel te klein is.

Misschien zijn je tegenstanders veel te loose, en dat maakt het natuurlijk makkelijker te winnen in een DoN, omdat ze elkaar dan te gemakkelijk afmaken, maar op termijn, op hogere limieten, zal dit niet zo gemakkelijk meer te winnen zijn. Verder is het enorm contra-intuïtief om hier JJ te folden, en DoN is dan ook in mijn ogen een zeer afwijkende gametype. Standaard sng's en mtt's hebben veel met elkaar gemeen.

Ik raad mensen in principe dan ook altijd af om DoN te spelen, zeker als ze onervaren zijn. Dit is ook de reden dat ik ze nooit tijdens coachings speel.