0.1/0.2 Utg1 Aa

• ElwinvW
      ElwinvW
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is UTG2 with A, A.
      UTG1 calls, Hero raises, MP1 calls, MP2 calls, 3 folds, SB calls, BB folds, UTG1 calls.

Flop: (11 SB) 7, K, K (5 players)
      SB folds, UTG1 checks, Hero bets, MP1 calls, MP2 folds, UTG1 folds.

Turn: (6.5 BB) 9 (2 players)
      Hero bets, MP1 calls.

River: (8.5 BB) 4 (2 players)
      Hero bets, MP1 raises, Hero calls.

Final Pot: 12.5 BB.

Was 3 barrels ok?
  • 5 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ja niks mis mee, hoe doet niks op zowel turn als river daty duidt er dus erg vaak op dat hij geen K heeft en je dus gewoon door moet betten. Nu hij op river reraised is pot te groot om nog op te kunnen geven op zijn raise.

Er zit 10 BB in pot op het moment van zijn raise en je hoeft maar 1 BB te callen. Kortom je hoeft maar 1 op de 11 keer te winnen (nu heb ik hem goed toch :] ) en dat zie ik nog wel gebeuren.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Betten doe ik hier zeker om value te vangen van lage (pocket) pairs.

Na zijn raise gaat hij wel vaak de flush of anders een geslowplayde K hebben, maar ze doen op dit limiet vaak genoeg (= minstens 1/12.5 keer: je called 1 extra BB voor een uiteindelijke pot van 12.5 BB) iets raars zodat je hier prima b/c kan spelen.

Tegen echt passieve spelers is de river misschien wel een tighte b/f, maar in het algemeen zou ik dat zeker op dit limiet niet aanraden.

@pcbeem: Op het moment van zijn raise zit er 11.5 BB in de pot inclusief zijn raisebet. ;)
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Damn ik moet ook niet 's morgens op handen reageren waarbij ik moet tellen :facepalm: .

Vraag me niet waarom maar ik heb 3 x 0.5 erbij opgeteld (nogmaals :facepalm: ).
    • ElwinvW
      ElwinvW
      Bronze
      Dat brengt me tot een andere vraag speel je ooit profitabel chk/call als slowplay?
      Had villans lijn beter geweest als hij de flop c/c speelt en dan turn c/r? Maw. is het een optie om die flop te slowplayen?

-> in mijn geval met AA is een call op zijn turn raise nog wel gerechtvaardigd (met zwakte op de flop) .
      -->river dan gewoon bet: als ik fold is zijn winst het zelfde als met de huidige lijn, als ik call
      ---> Dan zit er een extra BB van mij in de pot.

Goede redenering?
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Waar je voor slowplays altijd moet opletten:
      - is de pot al zo groot dat bv pocket pairs (bijna) profitabel kunnen callen voor hun 2 outs
      - zit je IP op de agressor

De pot is in dit geval redelijk groot, maar niet zo groot dat je echt moet gaan protecten tegen 2 outers. Daarnaast zou je hier met een raise op de flop alle slechtere handen waarschijnlijk wegjagen. Op MP1 zou je hier ook IP zitten op de agressor (jij op de UTG2).

Kortom, als ik MP1 zou zijn met een hand als KT, zou ik hier inderdaad call flop, raise turn spelen. Er valt hier trouwens wel wat te zeggen om te wachten tot de river met raisen, maar normaal is het beter de turn te raisen.