Middle fase en shortstack en de SB

• tuffnut
      tuffnut
      Bronze
      Hallo, ik zou graag de volgende hand willen bespreken. De Blinds zijn 150/300 en voor 150 kan ik de flop zien. Moet ik deze hand beter pushen, callen of gewoon folden en geduld hebben? Ongeacht het onderstaande resultaat. Dan wil ik graag de call na de flop bespreken gezien de flushdraw is 300 niet te veel om te chasen? Ik heb ook nog kans op een Ace. Dan valt de Ace. Is de push gerechtvaardigd? Ik denk van wel. Alvast bedankt voor het beoordelen. De uitkomst post ik later.

BTN: t3057.00 10.19 BBs - VPIP: 32, PFR: 0, 3B: 0, AF: 1.7, Hands: 75
      Hero (SB): t1350.00 4.50 BBs - VPIP: 19, PFR: 8, 3B: 3, AF: 2.6, Hands: 35540
      BB: t2860.00 9.53 BBs - VPIP: 23, PFR: 6, 3B: 2, AF: 0.6, Hands: 203
      UTG: t3478.00 11.59 BBs - VPIP: 27, PFR: 1, 3B: 0, AF: 1.1, Hands: 145
      CO: t2755.00 9.18 BBs - VPIP: 26, PFR: 7, 3B: 0, AF: 0.5, Hands: 69

Pre Flop: (t450) Hero is SB with 7:diamond: A:diamond:
      2 folds, BTN calls t300, Hero calls t150, BB checks

Flop: (t900) 9:diamond: 2:spade: J:diamond: (3 players)
      Hero checks, BB bets t300.00, BTN calls t300, Hero calls t300

Turn: (t1800) A:club: (3 players)
      Hero bets t750.00, BB calls t750, BTN folds

River: (t3300) T:spade: (2 players)
  • 5 antwoorden
    • SaBijl
      SaBijl
      Bronze
      He tuffnut,

Ik zou hier preflop pushen denk ik. je pusht dan 1200 in een 750 pot, met callen commit je jezelf behoorlijk met 1150 behind en een 900 pot.
      De BB zal dan vrijwel zeker folden (vanuit zijn oogpunt; de SB is allin en als de BB callt kan de BTN zelfs evt ook shoven), de BB zal dus denk ik alleen met QQ+ callen.

Ook de BTN zal veel wegleggen. ondanks de goede odds die hij krijgt. een raise all in van de SB komt erg sterk over (is mijn ervaring op de microlimieten).

pushen dus.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Met 4,5bb lijkt me A7s zeker een push.

Maar 5 mensen aan tafel, die allemaal in de push-or-fold fase zitten, weet je zeker dat dit de middle fase van een sng is? :P
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Standaard push, je a7 suited is sterk genoeg zeker tov je stack. Je bedankt ook de button die limpt waardoor je push nog meer ev+ wordt.

Je kan natuurlijk altijd pech hebben dat de button een premium opraapt en besluit om hem anders te spelen dan normaal omwille van de shorty die zo goed als potcommited zal zijn en dus makkelijker broke zal gaan.

Zelfs als button gepusht had, zou ik zeker durven callen omdat je stack reeds zo klein is.
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      De button heeft een 32/0 stat dus op een push zal hij vaak folden hij is namelijk een vis. ik vermoed dat hij daar zal limpen met de volgende range:
      22+,A2s+,K2s+,Q2s+,J4s+,T6s+,96s+,86s+,76s,65s,A2o+,K5o+,Q7o+,J7o+,T8o+,98o
      daar zal hij echter maar een heel klein deel van callen. Zo iets misschien:
      22+,A9s+,KTs+,QTs+,AJo+,KQo

dus as je hier kiest voor de push dan zal je hier in 80% van de tijd de pot op rapen en als hij called win je nog 40% van de tijd en je hebt exact 37,5% nodig als je gecalled word en dat heb je. + nog een paar procent om het monney ev ook goed te laten komen dus neem dat je daar 40% wil dan heb je deze en je hebt ook nog een fold equetie deze is niet super groot paar ze is er nog. en je kan niet door de blinds gaan daar je bijna dood bent.

dus eenvoudige push
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      H tuffnut,

Stats zijn hier al niet echt relevant, ondanks dat nvb er hier conclusies uit lijkt te trekken. Villain die op de BU zit, heeft 10bb's, en openlimpt dus vanaf de bu. Dit is sowieso slecht spel, en hieruit kun je 2 verschillende conclusies trekken:

1. Hij speelt expres slecht, dus is AA-KK oid aan het slowplayen.
      2. Hij speelt slecht omdat hij slecht is.

Je zou dan naar stats kunnen kijken om uit die 2 te kiezen, maar het is natuurlijk niet zo moeilijk te achterhalen zonder stats erbij te betrekken. Als "2" het geval was, dan was het heel opvallend geweest dat een goede speler ineens limpt met 10bb's vanaf de BU, een play waarvan iedere goede speler weet dat het niet slim is. 1 is dus vrijwel altijd het geval, en 2 alleen als je een heel gemakkelijk te achterhalen reads hebt op villain.

Als villain een fish is, dan kan hij hier sowieso ook een zeer wijde range hebben, en heb je met je 5bb's nog makkelijk folding equity tegen hem. Tegen BB heb je sowieso folding equity, omdat zijn range 100% is. Dit is dus een easy all in preflop, omdat je, als je folds krijgt, 2.5bb's wint, wat meer dan de helft van je stack is, en zelfs als je gecalled wordt door bu lig je nog voor op zijn range (zelfs tegen 30% lig je nog voor) en krijg je zeer goede pot odds (1200 voor een pot van 1800).

Push preflop is dus beter.

Vervolgens krijg je een flop, je hebt een pot van 900, en jouw stack is nu 1050. Je hebt dus maar net iets meer dan potsized over. Je hebt een draw, dus geen heel sterke showdownvalue, en het zou dus handig zijn als je tegenstanders gingen folden, het is niet nuttig om te slowplayen om te proberen ze mee all in te krijgen, zoals met 9J natuurlijk op deze flop wel handig zou zijn.

Ik zou dus op de flop gewoon openshoven. Als je check/raised kun je je sterk afvragen of je uberhaupt nog folding equity hebt, je geeft dan een bettende tegenstander erg goede odds om te callen. Als je direct pushed kun je zwakke pockets, Ace high, en misschien 9x handen nog wegjagen, en ook handen die 6 outs hebben tegen jouw Ace high. Mocht je wel gecalled worden door bijvoorbeeld JK, dan heb je altijd nog een overcard en flushdraw, en meer dan 40% kans te winnen, met pot odds 1050 voor een pot van 1950 is zelfs dat niet eens slecht.

Op de flop kun je dus het beste direct shoven. Op de turn is de all in wel goed, gegeven de fouten die op de flop en preflop natuurlijk al gemaakt waren, maar met draws is het in de regel veel beter om te betten, om je tegenstanders weg te jagen, dan om te callen, waarbij je vaak op een draw gezet wordt waardoor je altijd minder kans maakt om bets gecalled te krijgen op het moment dat die 3e flushkaart komt.