Bubbleplay!

• Ipponmaster
      Ipponmaster
      Bronze
      Dit is weer een typische bubblehand. Mijn vraag is of ik de hand ook anders kon/had moeten spelen. De bigstack was een maniac die veel op geluk won. Na zijn minraise had hij nog genoeg FE op een shove. Ik denk gewoon dat mijn hand hier vaak genoeg goed is. Helaas zat het niet mee.

Graag jullie mening/feedback:)

Greetz! Ippon :) :s_biggrin: :s_biggrin: :facepalm:

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.19+$0.31

Stacks:
      UTG lspm49 (8,593)
      UTG+1 TAlbuquerque (8,979)
      MP1 guicr1982 (7,914)
      MP2 Ctrlaltdel79 (6,732)
      CO LaPelao (7,066)
      BTN pokerlfy (8,816)
      SB TiagoGonçalv (11,469)
      BB Ipponmaster (7,931)

Blinds: 400/800 Ante 50

Pre-Flop: (1,600, 8 players) Ipponmaster is BB 8:heart: A:diamond:
      6 folds, TiagoGonçalv raises to 1,600, Ipponmaster goes all-in 7,881, TiagoGonçalv calls 6,281

Flop: Q:heart: Q:club: K:diamond: (16,162, 2 players, 1 all-in)

Turn: 3:club: (16,162, 2 players, 1 all-in)

River: Q:diamond: (16,162, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 16,162
      TiagoGonçalv shows four of a kind, Queens
      7:spade: Q:spade:
      Ipponmaster shows three of a kind, Queens
      8:heart: A:diamond:

TiagoGonçalv wins 16,162 (net +8,231)

Ipponmaster lost 7,931
  • 6 antwoorden
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      ziet er fine uit voor mij.

Bigstack zal veel spelen. In blind play zit je gewoon vaak goed. En zoals je zegt, heb je inderdaad nog genoeg FE. Duidelijk dikke fish dit, die gwoon aan het gambollen is.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Nja als je hier geen FE hebt fold ik dit sowieso vrij snel. Ondanks dat je A8o het nooit slecht tegen zijn range doet, is het geen monster oid en komen er aan dit soort tafels gewoon vrij veel goede First in spots, en anders zul je vrij gemakkelijk hoger komen door te folden.

Hoeveel FE denk je te hebben?
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Op de bubble tegen zo'n loose bigstack zou ik dit lekker folden:

Equity   Winst   Split
      MP2    59.87%  58.37%   1.50% { A8o }
      MP3    40.13%  38.63%   1.50% { random }

Ook fish spelen niet alles, dus in de het meest positieve geval heb je 60% kans om te winnen en als deze bigstack dus al aan het gamblen was, heb je ook nog eens weinig FE (een fish denkt niet van oops nu kan ik veel chips verliezen, maar denkt yeah kijk eens hoeveel chips ik kan winnen :f_biggrin: ).
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Ligt er dus aan of en hoeveel FE je nog hebt ;)
    • Ipponmaster
      Ipponmaster
      Bronze
      Njah ik denk gewoon dat hij hier vrij veel handen gaat folden. En any two raisen. Als hij shoved dan fold ik. Maar die minraise was imo weakness vandaar mijn shove. En gezien de anders stacks waren er idd meer FI spots. Maar ik was vrij zeker dat ie ging wegleggen :p
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi ipponmaster,

Ik denk niet dat ik het helemaal met DB eens kan zijn. Op zich is ten eerste futureEV een beetje een vreemd argument, omdat het natuurlijk met name gaat om de vraag hoeveel winst je deze hand haalt. Dat je met 10bb's wel door kunt spelen lijkt me sowieso wel duidelijk, de vraag is alleen of we hier, als sb zou pushen, kunnen callen, en zo niet, hoeveel fe we dan tegen de miniraise nodig hebben om te kunnen pushen.

Het antwoord op vraag 1 is: Je kunt hier zelfs tegen any two niet callen, je zit immers op de bubble, en je moet dus meer dan die 60% die je met A8o krijgt.

Het antwoord op vraag 2 is wat lastiger. Ik geef gewoon een aantal voorbeelden, waarvan pushen zeker nog goed is, van ranges van villain.

Opent 100%, foldt 30% tegen een 3bet.
      Opent 50%, foldt 54% tegen een 3bet.
      Opent 30%, foldt 70% tegen een 3bet.

Zoals je ziet, hoe minder hij opent, hoe vaker villain moet folden om jouw 3bet slecht te maken. Echter, het is wel zo dat als je een aan zekerheid grenzend vermoeden hebt dat villain 100% opent, waardoor je zeker wel kunt zeggen, hij heeft gemiddeld zeker 80% van alle mogelijke handen, je dan wel redelijk veilig kan zeggen dat een 3bet all in +ev$ is.

Natuurlijk laat je met het resultaat zien dat villain hier loose called, maar om te zeggen dat je daarom mag aannemen dat deze villain loose called, is natuurlijk niet correct. Je hebt hier te maken met een specifieke tegenstander, die misschien nooit foldt tegen een 3bet, ik heb genoeg van dit soort spots gezien waarin villain any two minraisde en wél een goed deel van zijn range foldde op een 3bet.

Als je zeker weet dat je geen folding equity meer hebt (je hebt villain bijvoorbeeld al zien raisen en vervolgens een all in zien callen met een zeer matige hand), dan kun je hier natuurlijk beter folden, dan is villain's miniraise eigenlijk een push natuurlijk. Als je dat niet zeker weet, dan heb je gemiddeld zeker nog best redelijke folding equity, en moet je hier volgens mij wel pushen.

Om te pushen moet je sowieso het idee hebben dat villain any two opent, maar ik denk dat jouw read dat al aangeeft(?). Ik denk dat met jouw read een 80% range zeker wel een realistische inschatting is. Ik vind het goed gespeeld, NH.