[45man SnG $0.50] 88, push-or-fold?

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      PokerStars - $0.45+$0.05|100/200 NL (9 max) - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: 2,125.00
      BTN: 3,602.00
      SB: 995.00
      BB: 8,426.00
      UTG: 5,178.00
      UTG+1: 6,179.00
      Hero (MP): 2,270.00

SB posts SB 100.00, BB posts BB 200.00

Pre Flop: (300.00) Hero has 8:diamond: 8:spade:

fold, UTG+1 raises to 800.00, Hero raises to 2,270.00 and is all-in

Simpele vraag, push or fold? :)
  • 7 antwoorden
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      Fold, je hebt tegen een MP2 raise een marginale hand en daarnaast geen fold equity.

Your right Bart
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Het is geen utg, het is MP2, maar ben het toch wel met je eens.
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      hangt af van wat de UTG speler doed als hij al gans de tijd zijn stak gebruikt om spelers onder druk te zetten zou ik daar ook pushen en zal hij vaak nog folden indien dit niet het geval is zou ik folden daar je nog door 5 speler moet en je toch nog een 11BB stack hebt
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi TheErwin,

Laten we deze hand eerst kijken naar waartegen we moeten zitten om voor te liggen. Je hebt hier geen folding equity, want villain krijgt 1400 to call voor een pot van 3300. Je krijgt een coinflip als je tegen 66+, A7s+, KTs+, A9o+, KJo+ zit. Je tegenstander moet dus significant looser zijn dan dit, wil jouw push uberhaupt al kans maken om +ev te zijn (je hebt ook nog te maken met een aantal spelers achter je die QQ+ sowieso callen, dus dat maakt de situatie ook niet beter, ev-wise, maar los daarvan dus).

Zelfs als ik KK en AA weghaal uit villains range (stel dat hij normaal gesproken minder bb's raised, dan kan het zijn dat hij met AA/KK iets anders zou doen) veranderd dat weinig. De range van je tegenstander moet heel erg wijd zijn, wil je hier dik voorliggen. En je moet hier dik voorliggen, want je shoved 11bb's uit MP3, dus er zijn 4 spelers die achter je zouden kunnen callen met nutstype handen, first in is 88 weliswaar een push, het is niet een extreem profitabele push.

Tenzij villain dus praktisch any two opent, is dit echt een heel easy fold. 88 is veel te zwak om een all in mee te callen, tenzij je tegenstander een heel wijde range speelt, en als je ook nog spelers achter je hebt zitten, moet je pushende tegenstander nog veel wijder pushen.

Easy fold dus.
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      @ helemaalnicks waar haal je het feit dat je een all in called met die 88? preflop raise is naar 800 en hero stack is 2,2K?
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Hij puhst idd niet, maar als ik shove is het voor villain sowieso een call vanwege de odds. Dit is dus eigk het zelfde als dat villain pusht en ik call. Ik denk dat Nick dat bedoeld?

Maar ik heb nog aardig wat leaks in me spel zo te zien. :f_grin:
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Hij puhst idd niet, maar als ik shove is het voor villain sowieso een call vanwege de odds. Dit is dus eigk het zelfde als dat villain pusht en ik call. Ik denk dat Nick dat bedoeld?
      Ja, pcies. Ik verwacht heel weinig FE.