[45man SnG $0.50] AJo

• TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      PokerStars - $0.45+$0.05|15/30 NL (9 max) - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP+1: 1,405.00
      CO: 6,065.00
      BTN: 1,565.00
      SB: 1,895.00
      Hero (BB): 1,490.00
      UTG: 1,030.00
      UTG+1: 1,640.00
      MP: 1,470.00

SB posts SB 15.00, Hero posts BB 30.00

Pre Flop: (45.00) Hero has A:diamond: J:heart:

UTG calls 30.00, fold, fold, MP+1 calls 30.00, CO calls 30.00, fold, SB calls 15.00, Hero raises to 255.00, fold, MP+1 calls 225.00, CO calls 225.00, fold

Flop: (825.00, 3 players) J:diamond: 9:spade: K:heart:
      Hero bets 412.00, MP+1 calls 412.00, CO calls 412.00

Turn: (2061.00, 3 players) 7:club:
      Hero checks, MP+1 bets 360.00, CO calls 360.00, fold

River: (2781.00, 2 players) 4:diamond:
      MP+1 bets 378.00 and is all-in, CO calls 378.00

Pre-flop: Ik raise hier automatisch naar 5+3,5bb (kan 1bb kleiner, dat moet ik nog even goed instellen in tableninja).

Flop: Help, ik weet het niet meer :facepalm:
  • 2 antwoorden
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      Niet preflop raisen scheelt een boel problemen, denk niet dat het veel uitmaakt of je callt of fold. Maar raisen is overdreven aangezien je uit positie (BB) zit en AJ gewoon een marginale hand is om mee te raisen. AK/JJ+ lijkt me stuk beter om te raisen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi theErwin,

Pre-flop: Ik raise hier automatisch naar 5+3,5bb (kan 1bb kleiner, dat moet ik nog even goed instellen in tableninja). Flop: Help, ik weet het niet meer

Je beantwoordt je eigen vraag. Je krijgt hier weliswaar een specifieke flop waarop je het niet weet, maar er zijn vrij veel flops waarop je het 'niet meer weet' als je hier uit positie preflop raised. Je kunt dus preflop beter niet uit positie een matige hand als AJ niet raisen, je kans op top pair is stukken kleiner dan met bijvoorbeeld AK. AQ zou ik hier overigens ook preflop niet heel graag raisen.

Je kunt wel raisen tegen bijvoorbeeld BU en SB limpers. Die zijn meestal veel weaker, waardoor je preflop meer equity hebt. Verder kom je, als je al gecalled wordt, relatief heel vaak HU te zitten tegen BU, wat niet slecht is met AJ.

Check dus preflop, als je AJo wilt raisen om te isoleren, doe het dan vanaf de bu of eventueel de CO, vanaf die posities is deze flop heel gemakkelijk te spelen (check behind).

Als gespeeld, kom je op deze flop te zitten tegen 2 tegenstanders. Je hebt 2nd pair, maar door te betten verander je je hand in een bluf. Er bestaat een kans dat villain met Jx of QT called op deze flop, echter, vaker zul je als je gecalled wordt tegen een K zitten, en aangezien je uit positie zit moet je dan vaak op turn/river alsnog all in om te zien of je voorligt of niet.

Je kunt dus deze flop zeker niet cbetten. Als je al door zou willen spelen omdat je denkt voor te liggen, dan is het beter om te checken en vervolgens een bet te callen. Aan de andere kant, de vraag is wel of QTo of QJs oid hier wél op de flop zou betten. Check/fold is dus de beste optie hier. Je doet óf dat, óf je gaat hier broke, en dat is met 2nd pair niet mijn favoriete optie. Je kunt wel checken en vervolgens een lage bet callen (soms betten villains hier 1bb of 4bb's op de flop, en dan kun je natuurlijk wel goed uit positie callen).

Uiteindelijk zijn dit vervelende spots, en geven ze precies aan waar AJ slechter speelt dan AK. Met AK was deze flop echt een duidelijke win geweest, nu hit je, maar heb je eigenlijk nog niks, omdat je positie niet klopt. Had je hier met AJ in positie gezeten, dan had je met een check behind ook een veel winstgevender spot te pakken gehad.