Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

[45man SnG $0.50] A4o shove?

• TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      PokerStars - $0.45+$0.05|75/150 NL (9 max) - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: 3,137.00
      UTG: 4,075.00
      UTG+1: 3,275.00
      MP: 3,555.00
      Hero (MP+1): 523.00
      CO: 1,900.00
      BTN: 2,740.00
      SB: 1,245.00

SB posts SB 75.00, BB posts BB 150.00

Pre Flop: (225.00) Hero has A:spade: 4:diamond:

UTG calls 150.00, UTG+1 calls 150.00, fold, Hero raises to 523.00 and is all-in

A4o is natuurlijk een vrij matige hand, maar met nog maar 3,5bb is dit denk toch wel een shove?

(Ik weet dat eigenlijk de vraag moet zijn of er al niet eerder een betere spot was om te shoven. Daarom heb ik ook even de handen hiervoor bekeken en kwam weinig andere spots tegen waar ik aan een shove denk.)
  • 3 antwoorden
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Silver
      A4o is hier een fold vrees ik. redenen: Je loopt niet echt voor op de limp range van UTG en UTG1 + de SB, BB, UTG en UTG1 krijgen allen supper goede ods om daar te callen.

reken vb:
      SB=75
      BB=150
      UTG=150
      UTG1=150

dan push jij voor 523

dus de pot is nu 1048

als de SB daar wil callen hoef die daar 448 in te leggen om 1596 op te rapen of dus 28% van de tijd goed te zitten

zelfde voor BB, UTG en UTG1 als deze willen callen moeten ze 373 callen voor een pot van 1421 of dus maar 26% van de tijd goed te zitten om nog maar te zwijgen als er meerdere spelers callen.

dus ik zou folden en een first in spot zoeken. dan kan je beter anny 2 pushen dan wanneer er al een speler gelimpt heeft.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi TheErwin,

Dit soort spots zijn altijd lastig natuurlijk. Je hebt niet heel veel folding equity meer, zoals nvbpoker al zegt, en je moet afwegen of deze spot beter is dan 1 van de komende paar spots waar je meestal een wat zwakkere hand hebt, maar zonder limpers.

Je hebt met 3.5bb's geen edge meer, dus op zich is het niet slecht om een lichte -ev$ spot aan te gaan. Als je hier pushed, geef je weliswaar goede odds weg, je tegenstanders moeten nog wel redelijk wat bijleggen, en in een multiwaypot is dat natuurlijk lastig, omdat spelers achter hen natuurlijk weer zouden kunnen callen of reraisen, wat de pot odds weer slechter zou maken.

Overall denk ik echter dat een fold wel beter is. Ten eerste is A4o nou niet enorm goed. Je hebt geen antes in het spel nog, en de komende 3 handen is de kans groter dat je een betere hand krijgt, dan dat je 3 slechtere handen krijgt.

Verder push je nu tegen 2 utg limpers, die nooit beiden meer dan 50% zullen spelen. Tegen die range lig je gewoon dik achter. Dit alles maakt dat een push hier te prematuur zou zijn. 1 van de komende 3-5 handen zul je normaal gesproken wel een betere spot krijgen dan dit. Waarbij je een hand hebt die niet dik achter ligt tegen de ranges achter je (want a4o ligt wel zwaar achter, zelfs tegen een ruime 30% openlimprange).
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Hmm dus zelfs als ik zo short zit gewoon afwachten op een fi spot. Vind dat altijd lastig op deze $0.50 45mans, omdat fi spots vanuit een redelijke positie niet zo vaak voorkomen en dan denk ik vaak als ik een Ax hand krijg maar ik schuif het er maar in en dan zie ik wel.