[45man SnG $0.50] ATo, shove?

• TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      PokerStars - $0.45+$0.05|200/400 NL (9 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

SB: 3,080.00
      Hero (BB): 2,740.00
      UTG: 12,263.00
      CO: 1,060.00
      BTN: 7,570.00

SB posts ante 25.00, Hero posts ante 25.00, UTG posts ante 25.00, CO posts ante 25.00, BTN posts ante 25.00, SB posts SB 200.00, Hero posts BB 400.00

Pre Flop: (725.00) Hero has T:diamond: A:spade:

fold, CO raises to 1,035.00 and is all-in, fold, SB calls 835.00, Hero raises to 2,715.00 and is all-in

, SB calls 1,680.00

Flop: (6590.00, 3 players) K:heart: A:club: Q:diamond:

Turn: (6590.00, 3 players) 5:club:

River: (6590.00, 3 players) 3:club:

SB shows J:heart: A:heart: (One Pair, Aces) (PreFlop 46%, Flop 61%, Turn 73%)
      Hero shows T:diamond: A:spade: (One Pair, Aces) (PreFlop 20%, Flop 22%, Turn 15%)
      CO shows K:spade: 6:spade: (One Pair, Kings) (PreFlop 34%, Flop 17%, Turn 12%)
      SB wins 6,590.00

Een super shortie shoved al voor mij, waarop er iemand callt. Ik twijfel daarna of ik hier overheen moet shoven of niet?
  • 9 antwoorden
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      je kan hier inderdaad over shoven daar als de SB het spel snapt hij je niet te makkelijk mag af callen daar de bubbel factor groot is. en hij hier dus veel handen zou moeten folden. ander zijdes zou je hier ook kunnen folden en hopen op een andere hand of dat er iemand anders voor je bust. in 9 mans fold je je vaan naar het geld dus beide opties lijken mij ok.

zonder info van de spelers lijken mij beide opties ok maar ik denk dat ik zelf zou folden.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Ben ik het niet helemaal mee eens, als de SB het spelletje zou snappen dan zou hij hier nooit gaan callen, het is voor hem of een fold of een overshove. Sowieso denk ik dat hij hier na zijn call onze push wel gaat callen en ATo doet het dan niet al te goed tegen zijn range.
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      SB mag hier zelden over shoven of callen daar zijn bubbel factor veel te groot is. als hij called en verliest blijft hij over met 300 chips. en dus dood is.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Maar ik neem aan dat als hij hier callt, wat fout is, hij onze shove ook wel gaat callen . En we daar dus ook rekening mee moeten houden.
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      je moet er inderdaad ook rekening mee houden en daarom ook dat ik toch vermeld dat ik zou folden.

staat toch vermeld niet?

maar ik denk dat een push ook niet slecht kan zijn.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Oh, heb ik inderdaad beetje overheen gelezen. :) Maar ben 't wel met je eens iig.
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Indien de sb een reg is, fold (dikwijls dat die een premium heeft en gewoon hoopt op jouw overschove).

In dit geval is de sb geen reg, en vind ik dat je met ATo kan overshoven.
      Een fold zou echter ook niet fout zijn.

Maar met de reads dat het een fish is push ik toch, lekker veel dood geld en een fish kan hier zeker nog zijn hand wegleggen.

Indien de sb had geshoved dan fold ik.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi TheErwin,

Ten eerste wil ik hier even op ingaan:

Oorspronkelijk gepost door TurboHenk
      Ben ik het niet helemaal mee eens, als de SB het spelletje zou snappen dan zou hij hier nooit gaan callen, het is voor hem of een fold of een overshove. Sowieso denk ik dat hij hier na zijn call onze push wel gaat callen en ATo doet het dan niet al te goed tegen zijn range.
      Deze read is sterker dan welke stats dan ook. Hij is ook coherent. SB is een fish, omdat hij belachelijk goede odds geeft aan bb om ook te callen, terwijl hij nog maar zo'n kleine stack over heeft. Er zijn dus maar 2 mogelijkheden, sb is een fish, of sb is aan het slowplayen. De eerste is veel waarschijnlijker.

De vraag of je hier moet overcallen, ik ga er namelijk niet vanuit dat je met die pot odds nog vaak folds gaat krijgen, is natuurlijk niet erg groot, is een andere.

Die vraag vind ik erg lastig te beantwoorden. Je hebt te maken met een call uit sb, die moeilijk precies op een bepaalde range kan worden gezet.

Omdat je nog niet op de ft zit, is het moeilijk om precies in te schatten tegen welke range je moet zitten om te kunnen shoven hier, ervan uit gaande dat sb niet meer zal folden dus. Als hij meer dan 25% speelt echter, is je push wel goed. Nogmaals, ik vind het heel moeilijk om in te schatten of hij zo'n range speelt of niet. Ik denk dat je tegen een fish, als hij met a2o called hier, wel een goede push maakt. Ik zou hier wel folden als ik een bepaalde read had, en ook zonder read is een fold niet slecht, omdat het allemaal behoorlijk close is, maar ik denk dat, mede gelet op je kleine stacksize, je toch niet veel edge meer hebt, en je meestal wel een goede push kunt maken. Je zit hier goed als villain any aas kan hebben, en over het algemeen zal hij dat toch wel hebben vermoed ik(?). NH.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Bedankt :)

Leuk om te zien dat er best wat gediscussieerd wordt over me handen. :D